Gå til innhold

Barnevakt i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å spørre en av assistentene i barnehagen til jenta om å være barnevakt når vi skal gifte oss. Vi tror det er lurt å ha en barnevakt hun kjenner godt, og all familie og venner skal jo i bryllupet. Jenta vår blir ca 1 1/2 år da, og assistenten er noen og tjue år. Vi tenker at hun skal komme hjem til oss ca kl 10, passe henne hjemme noen timer, og ta henne med til kirka til kl 14, passe henne under vielsen, ta henne med ut hvis hun kjeder seg og forstyrrer, og så ta henne med hjem til huset vårt etter vielsen. Vi skal bo på hotell den tatt, og kommer hjem ca 12 dagen etter. Dvs at hun må overnatte hos oss, og passe barnet til sammen ca ett døgn.

Hva bør vi betale? Vi tenker ca kr 2000, hva syns dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo en veldig lav timelønn om dere betaler 2000 kr for ett helt døgn... Kjenner dere denne assistenten fra før av? Av venner/bekjente kan man jo spørre om tjenester uten at man betaler så mye. Om dette er en dere ikke kjenner i det hele tatt privat, synes jeg kanskje det høres litt lite ut...? Men jeg har aldri vært borti problemstillingen, så mulig at jeg forventer for mye;)

Skrevet

Hvis dere kjenne hun godt, kan du jo spørre. Tydeligvis liker hun jo barn og er til å stole på og 2000,- er jo en grei ekstra lønn. Men mht timesprisen på 89 kr så kan dere risikere å få info om ønske om mer.

Hvis dere har venner som ikke skal i bryllupet så stiller de sikkert opp gratis på en slik dag... Jeg har ei venninne som skal gifte seg og jeg er klar til å si ja hvis hun spør. ( jeg er ikke nær nok venn til at jeg rekner med å bli invitert til noe annet eller vielsen)

Skrevet

Ang. pris så vet jeg ikke...Kanskje spørre henne hva hun tar hvis hun er int. da..

Men det jeg ikke helt skjønner er hvorfor hun skal ta henne med i kirken for så å dra hjem igjen med henne? Hvorfor ikke bare la henne være hjemme?

En på 1,5 år har nok ingen glede av å være med på en vielse og hun vil nok heller ikke bli fornærmet av at hun ikke fikk det med seg etterpå :P

Skrevet

Ang. pris så vet jeg ikke...Kanskje spørre henne hva hun tar hvis hun er int. da..

Men det jeg ikke helt skjønner er hvorfor hun skal ta henne med i kirken for så å dra hjem igjen med henne? Hvorfor ikke bare la henne være hjemme?

En på 1,5 år har nok ingen glede av å være med på en vielse og hun vil nok heller ikke bli fornærmet av at hun ikke fikk det med seg etterpå :P

OPS- så nå at det var deres bryllup!!! Selvfølgelig skal jo snuppa deres være med da!

Sorry- trodde det var snakk om et bryllup dere skulle i.. :)

Da skjønner jeg hvorfor hun skal være med!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

2000,- skattefrie kroner er en helt grei betaling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...