Gå til innhold

Kosthold og barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som syns det er vanskelig å kombinere en spesifikk diettplan med det å skulle gi barnet sunn og god mat tilpasset hans behov??

Det er bare meg og han her,så jeg må da lage to forskjellige middager..

Jeg får rett og slett ikke til å gjennomføre en diett da..

Er det veldig til hinder å spise potet,ris,pasta og slikt om man skal ned i vekt?? Er pannekaker og tacos fy-fy??

Jeg har jo gjort små endringer som å gå over til fullkornsvarianter og lage grovere rører til pannekakene.. Jeg spiser mer grønnsaker enn tidligere også.. Så en plass at man bør "dele" tallerkenen 50% grønt,25% kjøtt og 25% potet/ris/pasta,noen som har noen erfaring med det??

Vil så veldig gjerne ned 15kg eller ihvertfall 2-3 buksestørrelser og få bort den evige valken som henger over buksekanten.. :/

 

Jeg er knapt 160cm og veier nå 75kg.. Bruker størrelse 42/33" i bukser og 40-42/m-l i overdeler.. Jeg føler meg liksom aldri helt vel i min egen kropp slik den er nå.. Den er liksom ikke min om noen skjønner hva jeg mener..??

 

Noen som har gode tips for å få det til??

Sliter litt med å i det hele tatt komme meg ut av sofaen.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan du spise pannekaker, taco, pasta, ris og poteter. Men du kan ikke spise 4 pannekaker, du kan ikke ha 3 store poteter til middag eller 1 1/2 porsjon med ris alene.

 

Jeg har slanket meg i 15 år. Har aldri kommet ned i tynn. Men denne gangen har jeg slanket meg ca 20 kg (har pause i veiinga og skal veie meg neste onsdag så litt usikker på nøyaktig vekt nå).

Jeg startet på noka som kickstart. Det fungerte for meg. Men når de lettvindte løsningene ikke lenger fungerte og jeg nektet å gi opp, måtte jeg finne en løsning som virker på sikt.

Jeg halverte alle måltidene mine utenom frokost.

 

Det fungerer kjempefint. Jeg var litt sulten i noen dager - 1 uke, men nå er jeg tilpasset det og orker ikke lenger like masse mat. Jeg blir fortere mett og stopper når jeg kjenner det er nok.

 

Noe trim må no også til for å få til 15 kilo. Ellers blir det veldig tungt og det vil gå sent og det igjen gir mindre motivasjon til å fortsette.

Jeg sykler 1-2 ganger om dagen i 30 min/200 kcal hver ukedag. Lørdag er fri.

 

Du må bestemme deg for hva du får spise i løpet av dagen og holde det. Om du bestemmer deg for 1 skive til lunsj, så spiser du 1 skive. Ja du kommer til å være litt sulten de første dagene, men det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Moota sier over så trenger du ikke å kutte ut ris, pannekaker, poteter og pasta, men ikke spis så mye av det.

 

For eksempel om du har biff og poteter til middag, spis heller litt mer biff og mindre poteter. Skjær av fettet på biffen ettersom det er dobbelt så mye kalorier i fett som det er i proteiner og karbohydrater.

 

Andre tips kan være å bytte fra lettmelk til skummet, fra smør (inneholder som regel over 70% fett) til philadelphia ost eller no lignende. Bytt fra rømme til creme fraiche om du må ha det.

 

Men kutt ut kjeks og snacks.

 

Gjør det til et prinsipp å alltid ta trappene i steden for å ta heisen. Om du tar buss, gå av på en tidligere busstopp og gå resten av veien hjem.

 

Det er også lurt å få opp aktivitetsnivået. Om du ikke er glad i å løpe eller gå er det mye annet du kan gjøre for å forbrenne kalorier. Noen av dem her: http://www.blislank.org/trening/aktiviteter/

 

Små ting over en lengre periode vil utgjøre en stor forskjell. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...