Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg overfor arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valgt å være åpen overfor arbeidsgiver om mitt IVF forsøk. Dagen før egguttak hintet han om at det vil bli endringer i organisasjonen, og at det kan berøre mine arbeidsoppgaver. Forstod det slik at det blir mer reising på meg, og en slags degradering fra min lederstilling.

Konsernet jeg jobber for har hatt et tøft 2011, men divisjonen jeg jobber for har klart budsjettene og har vekst, noe jeg helt klart i min posisjon har bidratt til. Derfor synes jeg det er rart at dette skal gå utover meg, og føler det har med min planlagte graviditet å gjøre.

Etter innsettingen har jeg valgt å sykemelde meg et par uker, for å få total ro og hvile. Tenker derfor på hva som venter meg og hvordan jeg bør håndtere det. Om jeg blir gravid, bør jeg bare akseptere det slik at jeg har tryggheten i permisjonen? Eller er det lurest å krangle? Dette går vel for å være en endringsoppsigelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt fagforening snarest, alt. advokat.

De kan sannsynligvis gjøre dette, men greit å sjekke.

Skrevet

Så lenge selskapet sliter kan de gjøre akkurat som de vil... Men om du alt er sykemeldt er det ikke så lett. Jeg ville derfor forblitt sykemeldt for å unngå hele problemet dersom du blir gravid. Er ikke i utgangspunktet for sykemeldinger som ikke er reelle, men her er det jo reellt, siden alternativet ditt er konflikt. Har du fagforening ville jeg kontaktet de. Advokat ville jeg nok droppet. Du kan påperope deg endringsoppsigelse, men det hjelper deg dessverre ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...