Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Når reiste dere på ferie uten barn første gangen? Tenker da på en ferie som varte minst en uke. Savnet dere barnet/barna eller var det deilig å få "fri"? Er så i tvil om vi skal ha med 1,5-åringen på bryllupsreise i sommer, så vil gjerne høre erfaringer. Er redd det vil bli mer stress enn morro for henne siden hun sover dårlig i vogna og når ting skjer rundt henne, men liker lite tanken på å reise fra henne...
Gjest Heartbroken Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Eldste er nå 20 år og vi har aldri vært på ferie uten barn. Tanken å reise fra barna mer enn en langhelg har aldri falt oss inn engang. Vi har hatt travle hverdager med barn, jobb og hus og da bruker vi feriene våre til å være sammen med barna. For meg hadde det absolutt ikke vært avslappende å være så lenge uten barn - jeg liker for godt å være sammen med dem til at jeg vil reise fra dem så lenge.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Ungene pleier å tilpasse seg ferier. Ta det på barnets premisser og ikke forsøke å tviholde på hjemmets rutiner. At en på 1,5 sover dårlig i vogna nå betyr ikke at det samme er tilfellet i sommer. At et barn sover dårlig i vogna hjemme trenger ikke stemme når man er på tur. Synest helt klart det høres mest digg ut å dra på ferie uten arn. Har vi aldri vært og vår eldste er seks år.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Berta mi er så lita enda at jeg ikke har hatt den problemstillingen enda.... Men hva med å ha en bryllupsreise på bare 4-5 dager ? Type golf ferie? Eller er det viktig at det er 1-2 uker? Foreldra mine giftet seg når jeg var 2 år og dro på 4 dagers tur til syden Skal man være lenger, er det kanskje greit å ta med barnet( opp til hver enkelt). Vet at mange aldri har vært så mye som en natt borte fra barna før de flytter ut, og det må man jo få lov til hvis man aldri føler for "fri" fra barna. Selv mener jeg at en bryllupsreise er en fin måte å få dyrka kjærligheten littegranne Men innenfor rimelighetens grenser. Har en følelse at du ikke kommer til å kose deg noe videre hvis det er snakk om 1 hel uke(eller 2?). Ihvertfall når barnet bare er 1,5 år Hva med å "kjøpe" med en bestemor som kan være med og være litt barnevakt? Da får man i pose og sekk(bare litt dyrere), he he. Ellers er dere i 2 uker også er barnet med, man koser seg for det Viktig at du er komfortabel med det, uavhengig av hva vi her på dib mener. Du vet best, det er du som er mamma til ditt barn. Lykke til og god tur
LuksusLiv Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Reise på ferie uten barna er en setning som ikke gir mening for meg i det hele tatt! Vi reiser ikke på ferie uten barna. Når vi har ferie har barna ferie, og vi koser oss sammen. I mitt hodet blir det helt feil å ikke ta barna med på ferie! Vi har reist på weekendturer flere ganger, fra torsdag til søndag på det lengste, thats it. Jeg vil tro ungene våre blir med oss på ferie så lenge de selv vil, forhåpentligvis til de blir myndige. Jeg liker å være sammen med barna mine, og siden hverdagene er hektiske og ettermiddagene korte før barna skal i seng, så er feriene gull verdt!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Barna våre er alt for små til at det har vært noen aktuell problemstilling. De er 7 og 5. Foreldrene mine hadde sin første ferie uten barn da yngste var 18. Tror ikke de savnet oss spessielt da, men det føltes litt rart de første gangene de dro avgårde alene og vi måtte innse t tiden for familieferier var over.
To tette og ei badehette Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Dersom du har mulighet til en bryllupsferie uten barn, så hadde jeg gjort det. Det er veldig viktig å ha et solid fundament som par, for at familen skal holde i "hundre" år. Mine gutter hadde heller villet være en uke hos sine besteforeldre på gården enn å draes land og strand rundt. Flytur med yngstemann (like gammel som din) er et mareritt. Han er ikke spesielt "flyttbar" (selv om broren er det), og ferie hos mine foreldre hadde han elsket. Det hadde vært ferie for dem på dems premisser, slik de ville hatt det. Og de ville ikke ha hatt meg med, for da hadde det jo blitt som en hvilken som helst hverdag bare i ett annet hus! Reis på bryllupsferie med mannen og med god samvittighet!
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Det jeg lurte på er når er det greit at mor tar seg en helgetur? Min er nå 5mnd og klarer seg veldig godt sammen med pappan og har vært hos svigermor en natt,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå