Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Jeg har utdannelse innen økonomi. Bachelor og noe videreutdanning. Angrer fælt og ønsker jobbe med barn. Har skyhøyt studielån og kan ikke ta opp mer. Er alene så må jobbe fulltid. Barnevernspedagog er drømmen men er ikke der veldig mye praksis? Hva med vernepleier, sosionom? Har ikke høyskole på hjemstedet så må nok reise for eksamener. Noen m gode tips/ råd?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Generelt mye bedre lønn innen økonomisektoren enn omsorgsyrket, så jeg hadde lært meg å like det:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Jeg har utdannelse innen økonomi. Bachelor og noe videreutdanning. Angrer fælt og ønsker jobbe med barn. Har skyhøyt studielån og kan ikke ta opp mer. Er alene så må jobbe fulltid. Barnevernspedagog er drømmen men er ikke der veldig mye praksis? Hva med vernepleier, sosionom? Har ikke høyskole på hjemstedet så må nok reise for eksamener. Noen m gode tips/ råd? Jeg går på barnevernsped. og det er ikke veldig mye praksis. Skal ha 17 uker sammenhengende praksis i 3.semester. Ikke noe mer enn det. Du kan ta både barnevernsped., sosionom og vernepleier på deltid / desentralisert. Sjekk med høgskolene om hvem som tilbyr dette.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Jeg har utdannelse innen økonomi. Bachelor og noe videreutdanning. Angrer fælt og ønsker jobbe med barn. Har skyhøyt studielån og kan ikke ta opp mer. Er alene så må jobbe fulltid. Barnevernspedagog er drømmen men er ikke der veldig mye praksis? Hva med vernepleier, sosionom? Har ikke høyskole på hjemstedet så må nok reise for eksamener. Noen m gode tips/ råd? Det er nok en del praksis i både vernepleier og sosionomutdannelsen. Hva med å sjekke ut mulighet for å ta det deltid? Eventuelt at du finner noe nettbasert?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Jeg har utdannelse innen økonomi. Bachelor og noe videreutdanning. Angrer fælt og ønsker jobbe med barn. Har skyhøyt studielån og kan ikke ta opp mer. Er alene så må jobbe fulltid. Barnevernspedagog er drømmen men er ikke der veldig mye praksis? Hva med vernepleier, sosionom? Har ikke høyskole på hjemstedet så må nok reise for eksamener. Noen m gode tips/ råd? Jeg er på siste året med sosialt arbeid nå (sosionom). Det er ikke veldig mye praksis! Ca 12 uker første året og 4 mnd siste året. Jeg går i Bergen, og det skal vist være et av de stedene med mest praksis. Økonomisk så får du vanlig stipend, og forsørger stipend - eventuelt lån også. Utgjør ca 10 800 i gjennomsnitt i mnd. For min del jobber jeg studiedagen på dagtid og en kveld. Da har vi ca 16 000 i mnd. Ikke god råd, men det går for en liten periode. Og barnetrygd da og mannen sin inntekt. Han og går på skole. Like greit å gjøre det med en gang. Slipper du å jobbe med noe du ikke ønsker. Blir nok bare vanskeligere å gjøre det også. Du kan jo se om det er noen av høgskolene som tilbyr utdanningen som deltid, eller kan lage et egent opplegg til deg. Utrolig hvor effektiv man blir når man må...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå