turbooglykkelig Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Jeg er tilknyttet Embla-teamet på Ahus. Har noen erfaringer å dele? Har vært på en samtale, og skal tilbake om et par uker. Var tilknyttet sist gang også, men det er så mange år siden... Var veldig fornøyd da, men kjenner jeg føler meg veldig usikker nå allikevel... Hun vi traff for snart en mnd siden sa bl.a. at det ikke er Embla-jordmødre på plass hele tiden, hva er da vitsen?
Ikkesåallerværst Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Dette lurer jeg også på. Jeg har time i midten av februar, syns det er lenge til.. Er i uke 27 nå. Hvor langt er du på vei? Jeg har spurt inne på forumet om dette før, og fikk to svar. Begge var veldig fornøyde!
turbooglykkelig Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2012 Jeg er i 30. uke nå. Og selv om jeg føler meg veldig høygravid, er det jo fortsatt en stund igjen...
Underveis --> Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Har vært til samtale en gang, noe som var nok for meg siden jeg ikke har fødselsangst og bare trengte klargjøring. Embla er jo mye annet enn bare å få tilknyttet seg jordmorteamet. Jeg snakket f.eks. ikke med jordmor, men med lege. Det er ofte mye psykisk som skal bearbeides og spørsmål som skal besvares. Ofte ang tidligere fødsler. For min del, og en venninne, så er det lagt/skal legges en fødselsplan, og den skal gjelde uansett hvem som blir jordmor eller fødselslege. For meg er det nå drøye to uker til termin, og det er betryggende å vite at jeg allerede har en journal på plass der. Der står planen min! Jeg vil gjerne ha den samme jordmoren som jeg hadde sist gang, men jeg skjønner jo det at de ikke kan være på jobb 24/7 i tilfelle jeg går i fødsel ;-) Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det vi som skal føde, og det er mye av hensikten med Embla. å innse, akseptere og bli klar for nettopp det :-)
turbooglykkelig Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2012 Skal på ny samtale, denne gangen med jordmor, i morgen. Noen andre med erfaring fra Embla på Ahus?
Ikkesåallerværst Skrevet 14. februar 2012 #6 Skrevet 14. februar 2012 Nå har jeg vært på min første samtale. Traff en veldig søt jordmor, som virket som hun kunne sine saker. Snakket også med en i TLF før samtalen, det jeg fikk beskjed om å ringe opp slik at de kunne komme å hente meg, dersom jeg ikke klarte komme meg opp 5. for egen maskin. Noe jeg var redd for ikke å klare. Men jeg vet ikke mye mer om hvordan de jobber, bare at vi sammen skal lage en fødselsplan. Jeg ble også spurt om jeg ønsket keisersnitt. Neste uke skal jeg snakke med en fødselslege knyttet til embla. Vet ikke helt hva fokus er der, men kanskje gjennomgå siste fødsel og evnt snakke om rupturen jeg fikk sist (3a, samt innvendig)? Skal gi lyd når jeg har vært der! Skal også til jm på nytt om en måned.
turbooglykkelig Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2012 Har nettopp vært til samtale med jordmor på Embla-teamet, og har hatt en veldig fin opplevelse! De lover meg god oppfølging på de punktene som nå står i fødselsplanen min, og erfaringen fra sist gang er jo nettopp at de holder det de lover. Vi fikk tapas god tid til å snakke om alle våre punkter, og så gikk vi en lang runde og fikk omvisning på føden Tun B og fødestuene med alt utstyr der, samt informasjon om hvor vi går inn (akutten) hvor vi skal gå og hvor vi blir tatt imot. Kjenner jeg er ganske lettet nå, med betryggende lovnader om at våre ønsker ikke skal være vanskelig å etterkomme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå