Nummer tre <3 Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Sist brukte vi ikke bleiebøtte men bare en vanlig søpplekasse med lokk, og jeg har stanken friskt i minne.. Dere som har brukt disse bleiebøttene før, hvor bra er de egentlig? Sånn i forhold til lukt? Og er det noen som er bedre enn andre? Anbefalinger?
Fjelljenten Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Jeg brukte den som man kunne hente gratis på Barnas Hus, husker ikke hva den heter. Ingen lukt og genial å bruke, anbefaler det på det sterkeste ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Jeg bruker bleieposer.. Vil ikke ha en bøtte med kvalme gamle bleier stående på varmekablene på badet.. Jeg vil ha bleiene ut av mitt hus, asap! Det er plass til over 100 bleier i noen av de dunkene.. Hvor gamle er ikke da de bleiene som er nederst? ÆSJ!!
Fjelljenten Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Synes å huske at vi skiftet pose ganske hyppig jeg,.. og som sagt kjente vi ingen lukt. Tjukke gode poser :-)
Audix78 Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 ei jeg kjenner pleier å pakke bleien inn i sånne svarte hundeposer etter skift og hive de i vanlig søppel. Funker visstnok utmerket ifht lukt og så går jo bleia ut med restsøppel om man jo sikkert er ute med i søpla en gang om dagen :-)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Vi startet med bleiebøtte (den du får gratis på Barnas Hus), men synes det ble litt sånn søt/syrlig stank av det når den stod på varmekablene på badet. Så vi bruker nå avfallsposer fra first price. Tror vi betaler omkring 9 kr for en rull, dette er typen grå "brødposer" med hank. Har en egen knagg på badet hvor vi henger posen. Går selvsagt ut med den med en gang når det er bæsjebleier, men bruker den også som vanlig søppelpose på badet til f.eks q-tips, sminkefjerner osv.
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Jeg er igang med nr 3 og vi har enda ikke bleiebøtte, er enig over her at den da blir stående lenge på varmekablene. Vi pakker bæsjebleiene i hundskitposer, og kaster de i vanlig rest. Ingen lukt og får de ut med engang. Brukte hundeskitposene flittig når jeg var ute på tur og trilla også, og på besøk og sånn.
JuneRR Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Vi hadde bleiebøtte, og den luktet, så vi kvittet oss med den rimelig kjapt! Brukte bleieposer istedetfor, og har kjøpt det denne gangen også Finnes foresten sånne bleieposer med lukt i! Parfymerte poser!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Bortkastet,spør du meg Kjøp noen ruller med hundeposer og bruk disse
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 23. januar 2012 #11 Skrevet 23. januar 2012 Vi hadde den fra barnas hus, den vi fikk gratis.. Men jeg synes det var ekkelt i lengden, det luktet.. og ikke er det serlig delikat når den nederste bleien er 1 uke gamel. Så nå kaster jeg bleiene i vanlig restavfall som jeg går ut med hver kveld!
Fru.Antonsen Skrevet 24. januar 2012 #12 Skrevet 24. januar 2012 Sist brukte vi ikke bleiebøtte men bare en vanlig søpplekasse med lokk, og jeg har stanken friskt i minne.. Dere som har brukt disse bleiebøttene før, hvor bra er de egentlig? Sånn i forhold til lukt? Og er det noen som er bedre enn andre? Anbefalinger? Angelcare som du får på barnas hus/ reflex gratis anbefales veldig! Vi har den fra babyshop oxo men den har en idiotisk dings som skal dytte bleien ned i posen + man skal vri masse for å stenge lukt osv ute og det fu har vridd -vrir seg tilbake når du skal kaste den hvilket fører til unødvendig posebruk og ikke minst at det stinker som f når du sskal tømme den hvertfall.. Ligger det forøvrig en bleie med en god ladning i er det enkelt å bare tømme angelcare bøtta. Noe lukter blir man ikke 100% uten uansett...
hisiba Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 Hei :-) Jeg har også den bleiebøtta fra Angelcare som du får gratis på Barnashus. Det skader jo ikke å prøve mener nå jeg, du får den jo gratis. Liker du den ikke kan du kaste den eller gi den bort. Jeg tømmer bleiebøtta annahver dag å da blir det ikke noe spesiellt lukt. Må ikke fylle den opp å la bleiene ligge å bli en uke gammel,men d har hendt jeg har latt den stå lenger og har ikke opplevd noe lukt da heller. Du gjør jo det du syns er best selv. Bæsjbleiene går jeg ut med med en gang for de stinker uansett hva du gjør me de :-)
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 24. januar 2012 #14 Skrevet 24. januar 2012 Selv om bleiebøttene er gratis på noen butikker, så kan jeg love at refill rullene med poser koster FLESK!!!! Da det også luktet, som flere andre har erfart, så hadde vi kun til nummer 1. Dersom man skal tømme bøtta hver dag allikevel, så kan man da like enkelt kaste bleiene ut!?!?!?
VinterSol+2 Skrevet 24. januar 2012 #15 Skrevet 24. januar 2012 Æsj, bleiebøtte på varmekabler.ø. Eg tenker ikke bare på stank, jeg tenker på bakterier jeg da.. Vi har brukt tøybleier vi, så der er vi kanskje på et litt annet tankesett enn dere. Uansett minimalt medlukt, og ikke mmasse restavfall. En ekstra fordel var at begge barna var bleiefri og tørre fra bare tre mnd. (jeg tuller ille! Oh fantastiske verden uten bleier, fram til de begynner i barnehagen og begynner på igjen, *sukk*) Nå som yngste har vokst ut av tøybleiene sine, men nekter å slutte, bruker vi engangs, og de hiver vi bare ut i en vanlig søppelpose i gangen, og bærer ned en gang i døgnet eller annethvert døgn. Vil ikke ha de inne på badet, da det er et hygienerom... (ja, jeg er litt bakteriofob på noen områder, heheh) Har ikke lyst til å forsøple ekstra med en pose ekstra pr bleie, har nok restavfall som vi har. Ikke trengs det heller. Og sånne posedispensere til bleiebøtter, koster ikke de type 199 pr stk? Kjempedyre iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå