Gå til innhold

Kan noen svare meg angående permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i mai, og begynner mest sannsynlig på skole til høsten. Kan da far overta permisjonen? Jeg har ikke opparbeidet meg til penger, så jeg får ingenting. Samboer begynte i ny jobb i November/ Desember.

Har han da rett på og få pappapermisjon? Og betalt pappapermisjon? Det vil da bli 100 % lønn i 9 mnd vi tenkte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg ville tatt kontakt med Nav med en gang, og rådført meg med de.

Lykke til:-)

Skrevet

De på nav sier så mye rart... :/

Skrevet

For å få perminsjon må en ha jobbet 6 av 10 siste mndr., mener jeg. Far får da enten 38 eller 48 uker. Han får ikke de ukene som er forbeholdt mor.

Skrevet

Dersom du har vore yrkesaktiv dei i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til, har du rett på foreldrepeng. Dette gjeld også dersom du mottar sjukepeng, AAp osv. 3 veker før, og 6 veker etter fødselen er forbeholdt mor. 12 veker til pappaen. Resten av vekene er felles og kan deles slik som ein vil. Ved 100 % utbetaling er det tilsammen (mor, far og felles) 47 veker, og ved 80 % er det 56 veker. Dersom far skal ta permisjon som ikkje er fedrekvote men motta foreldrepeng, må mor tilbake i arbeid eller ta godkjent utdanning

Skrevet

Anbefaler siden foreldrepenger.no :) Der fikk jeg svar på alt jeg lurte på !!

Skrevet

Det er også opprettet en side på Facebook også som heter NAV Foreldrepenger. Der svarer de på slike spørsmål, og de er raske på å svare også. Så blir det rett med èn gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...