Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Dattera på 4,5 år har fått elveblest, tror vi. Det likner ihvertfall veldig. Kjenner det igjen fra jeg selv var liten. Det flytter seg fra sted til sted og det klør VELDIG. Hun har det På hele kroppen, inkl. i ansiktet.
Zikosu og William Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Kald klut og små mengder eurax eller xylocain funket her.. Men vær VELDIG forsiktig med bruken av de salvene!! Og med kald klut eller ispose må du passe på så det ikke blir frostskader.. Håper det går over fort.. God bedring!!
ellen-propellen Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Zyrtec? Det hjelper ihvertfall knallbra på vannkopp kløe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Om hun har det i ansiktet bør du ringe lege/legevakt. Det kan komme i munn og hals og da er det farlig pga kvelningsfare. Datteren min har hatt det og jeg ringte legen for å spørre om jeg bare kunne gi henne en av mine allergitabletter. De spurte om hun hadde det bare på kroppen eller om hun hadde i ansiktet også, da jeg sa hun hadde i ansiktet måtte jeg komme med en gang så de fikk se på henne. De gjorde ikke noe annet enn å se på henne, konstatere at det var elveblest og skrive ut resept på allergimedisiner da. Det hjalp med de tablettene.
Mamma i vinden Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Vår 4-åring hadde også det nå nettopp. Ring legen. Vi fikk først zyrtec. Virka ikke særlig. Var på legevakta og fikk da noe sterkere. Husker ikke navnet, men var VELDIG glad jeg ringte legen. Hun hadde det også over hele kroppen. Klødde veldig. Det hjalp å smøre med en krem de anbefalte til vannkopper og blåse på når det var fuktig. Huff...det var ikke morsomme dager.
sillyfilly og Olivia Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Antihistaminer. Feks Zyrtec eller gjerne Telfast. Demper kløe og elveblest "reaksjonen". Hilsen apotektekniker.
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2012 Takk for gode tips!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Søsteren min plagdes fryktelig mye med elveblest. Fram og tilbake til lege å søvnløse netter pga kløe! Redningen ble homeopati.hun fikk slike sukkerkuler å etter kuren så ble hun helt bra=) Verdt ett forsøk;)
Ginger-mor Skrevet 23. januar 2012 #9 Skrevet 23. januar 2012 Jeg var mye plaget med elveblest som liten. Tok en runde med akkupunktur (husker ikke hvor mange behandlinger, et sted mellom 5-10) og har aldri hatt det siden. Var vel 8-9 år da. Ja, det klør fryktelig. Jeg satt pris på en kald dyne og gjerne noen som kilte meg forsiktig i handflatene.
Plutselig_gravid Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 Her har vesla på 2,5 år fått flytende polaramin. Det funker som bare det:) Etter hun begynte på singulair (astmamedisin) har hun ikke hatt et eneste elveblestutbrudd, ei heller eksem rundt munnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå