Lille lysglimt 2 Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Har hatt en del svangerskapsplager i tillegg til å få den ene virusen etter den andre. Kjenner jeg bare blir gal av å gå rundt å være tett i nesa for tiden... Er nå på min 14 dag med Otrivin..... Flere som bare må bruke litt Otrivin...og hvor farlig er det egentlig?
Athene75 Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 I forhold til om det er farlig for ett foster vet jeg ikke, men er jo lett å bli avhengig av det om en bruker det mer enn 10 dager sammenhengende:-( Jeg har nå vært fri for otrivin i litt over ett år (etter en radiobølgeoperasjon av slimhinnene), men før det brukte jeg det i 16 år sammenhengende.....så jeg vet det meste om hvordan det er å gå rundt med tett nese ja:-( Og jeg har brukt det daglig i 2 svangerskap.....
Nummer tre <3 Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Legen min har anbefalt rinox når man er gravid.. Det skal visstnok være bedre hvis man absolutt MÅ bruke det..
MrsMilla Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Jeg brukte det noen dager, så googlet vi det for å sjekke bi-virkninger. De vet vel egentlig ikke hva bi-virkningene er 100% da man ikke kan forske på gravide.... men et eller annet virkestoff i denne får visst blodårene til å snurpe seg sammen for å minske hevelsen i nesen, denne er de vel noe bekymret for at skal gjøre det samme til magen, altså minske blodstrøm en eller annen plass. Jeg er ikke spesielt fanatisk eller stressa mor, men akkurat dette skremte meg fra å bruke den selv om jeg knapt får sove uten. Jeg tar heller antihistaminer og astmamedisin da jeg er sikrere på konsekvensene her.
Prøvekanin86 Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Kjenner til det å være tett i nesa ja. Brukt nesespray sammenhengende i mange år nå. Klarer rett og slett ikke å slutte siden jeg blir pottetett. Nå har ikke jeg vært gravid enda så vet desverre ikke om det kan noe bivirkninger eller ikke.
SuperMoM <3 Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Anbefaler deg å slutte nå,før du ender opp med å bli avhengig. Gravide skal vel helst ikke gå på den,men jeg har gjort det likevel. Jeg har kutta ned når det har gått 7dager,selv om jeg fortsatt har vært pottetett. Prøvd å holde meg til å kun bruke nesesprayen når det er natt,siden det er da jeg sliter mest.
Indigo 08-10-13 Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Jeg bruker zymelin for barn om natta når det er som verst. Mener å huske fra forrige svangerskap at det skal være ok for gravide..
Snartmammmatil2 Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 D er ok å bruke nesespay i kortere perioder (7-10 dager), men man vet ikke sikkert hvordan det vil påvirke babyen dersom man bruker det over lang tid. Jeg holder meg heller bare til saltvannsspay. Det fungerer ikke like godt, men skal holde ut med tett nese i noen måneder til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå