m240 Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Hei!!! Det er ikke mye du ikke kan spise. Ikke brus, Sjokolade. løk og sterk krydret mat. Min datter er nå 4 mnd gammel. Hun tåler ikke det jeg har skrevet opp. Har begynt å drikke brus nå og det går bra. det er lurt å være forsiktig så ikke babyen får vondt i maven og gråter hele natten. min datter er en engel sover hele natten og er blid og fornøyd. Lykke til hilsen m240
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Jeg tror det kan være greit å prøve seg litt frem, fordi det varierer jo fra barn til barn. Har aldri hørt at f.eks sjokolade skal unngås når man ammer. Det eneste jeg vet endel barn reagerer på er jordbær (kan få utslett av det) og kål (kan få luft i magen av det). Jeg spiste alt, og min lille reagerte ikke på noenting... heller ikke kål og jordbær. Så prøv deg litt frem etterhver du:)
Gjøkeredet③ Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Ingen av mine barn har reagert på noen ting jeg har spist, så du må nesten bare prøve deg fram Har spist og drukket som vanlig..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Takker for gode tips Du skal holde deg unna løk og kål pga dette kan gi mageproblemer for den lille..
Millemine Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Brus, sjokolade, vørterøl, kål, og løk reagerte poden min på....
Netti*** Skrevet 22. januar 2012 #7 Skrevet 22. januar 2012 Sjokolade er pga nøtter. Nøtter er også noe barn kan reagere på. I tillegg til rotgrønnsaker, jordbær, løk, brus og sterkt krydderet mat. Har holdt meg unna alt de 4-6 første mnd også for å forebygge allergi. Elste var 4 mnd før jeg første gang hørte henne gråte. Verdens mest fornøyde barn. Har ingen allergier i familien, og personlig har ikke 4-6 mnd vært noe lenge for meg.
RockMama Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Jeg holdt meg unna løk og kål med første. Gikk skikkelig skeis den ene gangen jeg fråtset med en stor salat på Pascal, og det var rødkål i den - uten at jeg tenkte noe på det. Stakkars liten, da var det ikke så greit å være baby.
RockMama Skrevet 22. januar 2012 #9 Skrevet 22. januar 2012 Oj, og brus, men det drikker jeg ikke uansett.
2 hjertegull :) Skrevet 22. januar 2012 #10 Skrevet 22. januar 2012 Jeg spiste alt da jeg ammet. En gang reagerte jenta mi, og det var på rå løk.. En venninne av meg spiste kun knekkebrød med hvitost de første mnd, fordi hun var så redd for "alt" babyene liksom ikke tåler.. Men det er så forskjellig, du kan ikke slutte å spise fordi de kanskje reagerer.. Prøv deg fram
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #11 Skrevet 22. januar 2012 reker kan de også reagere på når du ammer
førskolelæreren Skrevet 22. januar 2012 #12 Skrevet 22. januar 2012 Brune bønner og kål kan være plagsomt for babyen fordi det kAN skape mye luft i melken og dermed magen til babyen.. Ikke bra
MrsMilla Skrevet 22. januar 2012 #13 Skrevet 22. januar 2012 Ville ikke stresse med noen diett her. Du merker om du har et barn som tydeligvis får vondt i magen, da kan du tenke litt over hva du spiser, og det som er mer vanskelig å fordøye kan være verre for den lille også. Ellers ville jeg kanskje holdt med unna den mest ufordøyelige maten som fårikål kanskje og rå løk. Ang. å reagere på mat så skal du ikke tenke på det, reker og alt er faktisk uproblematisk normalt sett, de blir ikke mer allergiske av at du spiser reker. MEN om du har en familiehistorikk med allergier eller du ser barnet har allergiske reaksjoner, skal du være nøye her. Vi har mye allergi, og må tenke på dette, men ikke sikkert du har det. Ellers er melk en typisk slager der barn kan få vondt i magen, altså en eller annen form for laktoseintoleranse - men dette er også kun ved vedvarende magesmerter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå