Gå til innhold

tanker om økonomi og småbarnsårene

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lys av den andre tråden her, sitter jeg og tenker litt på hvordan vi skal gjøre det fremover. Jeg er hjemme med nummer tre, ni mnd gammel. Vil gjerne ha ham hjemme til han er 2 år. Storebror er to og eldstemann er fem, skolen til høsten. Jeg er ikke akkurat villt begeistret for babytilværelsen eller hjemmetilværelsen, men har en fleksibel jobb som jeg stort sett gjør hjemmefra. Mannen min tjener ca 500 000 i året, utenom kontanstøtte og barnetrygd håper jeg å tjene mellom 100-200 000 de åra jeg er hjemme. De to største går nå i bhg, mellom tre og fem dager i uka, alt ettersom formen på meg og baby, egentlig.

Vi skal nå bygge hus til 2,5 mill, og har en million i egenkapital. Høres dette overkommelig ut syns dere. Vil ikke ut i 100% jobb mens de er så små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ca samme inntekt ( han 500 000, kanskje litt mer. Og jeg ca 170 000). Jeg jobber 50%. Vi har lån på 1,7, men kun ett barn og èn barnehageplass. Og jeg kunne ikke tenkt meg mer lån med den inntekten, og særlig ikke med 3 barn. Men hvis dere skal bygge hus til 2,5 mill og har 1 mill i egenkapital til dette huset (altså at dere kun får 1,5 mill i lån) så er jo ikke det så ille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...