_Line81__ Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Tenker å ta en tur i marka, men må dra lillemann i pulk....er det noen fare ved det ang graviditet? Er bare 5+3..
Underveis --> Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Ingen fare. Syklet i sommer, i gravidekvalmen på pur F, med poden i vogn bak. Holdt på å spy så kvalm ble jeg ;-) Kjempesmart, selvfølgelig! Spiren sitter fast ennå, og jeg har 3 uker til termin. Sitter'n så sitter'n!
pingping Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Jeg har også lurt på dette med pulk. Er også 5 uker og noe. Sykling vet jeg at er greit, men med pulk så drar man vel litt med magen. Kommer derfor til å få mannen min til å dra pulken inntil jeg har fått beskjed fra fastlegen eller andre om at det er greit. nå er vi imidlertid blitt forkjølet, så da blir det ikek aktuelt med skitur med det første uansett.
Iselilja Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Jeg har gått flere turer med pulk. Har faktisk ikke tenkt på at det kan være farlig. Jeg er forsiktig i nedoverbakkene for å unngå fall, men det er man jo uansett når man har barn i pulken. Det eneste problemet jeg har opplevd er at magebeltet på pulken begynner å bli ubehagelig over kulen nå i uke 18 (18+3 er det vel nå). Vanskelig å dra beltet under magen, så må vel snart gi meg nå. Hvis mannen er med, er det han som drar Deilig å komme seg ut uansett, og langrenn er fin trening i svangerskapet så lenge man ikke råkjører
_Line81__ Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2012 supert! da er det bare å fortsette ut på tur
Marit 27 Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Jeg ville ikke dratt pulk, man skal være forsiktig det første trimesteret, med hvertfall løfting, men nå har jeg mista en gang så jeg er vel ekstra forsiktig. Kanskje du kan ringe legevakten å spør? Viktig å passe på litte spiren:)
Iselilja Skrevet 22. januar 2012 #7 Skrevet 22. januar 2012 Fant forresten denne http://www.arcticfemme.no/skigaaing-er-en-ypperlig-aktivitet-under-graviditeten.4887212-141559.html Ser ut som langrenn er perfekt trening for gravide så lenge man lytter til kroppen og ikke har bekkenproblemer. Pulk er visst også greit hvis det ikke blir for tungt/utløser kynnere. God tur
Gjøkeredet③ Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Mister man, så er det som regel fordi det er noe galt med embryoet. Man mister ikke fordi man drar pulk, løfter tungt eller lignenede. Gjør det som føles riktig for deg. Om om du skulle falle i langrennløypa i uke 5, så har heller ikke det noe å si for den bittet bitte lille cella på 0,01 cm som ligger godt bekyttet og gjemt i livmoren. Alt med måte
MrsMilla Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Ser ikke problemet når du er så kort på vei. Etter ca uke 12 er det vel ikke spesielt smart pga magen - men i uke 5 er ikke magen i nærheten av stor nok til at dette er et problem. Jeg syklet birken i uke 5... spiren sitter fint fast enda her - og er i uke 25..
VinterSol+2 Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Vår pulk dras med hoftene, ikke med magen. Kroppen sier i fra hvis det ikke er greit, jeg er ikke trent til å dra pulk, så jeg ville ikke gjort det av den enkle grunn at jeg ikke kan. Hehe, ikke fordi jeg er gravid. For deg over her som tror man kan miste fordi man bærer tungt; det er gammel overtro. Grunnen til at man ikke skal løfte tungt, er pga bekkenet. Er man godt trent, kan man løfte tyngre enn de som ikke er det, enkelt og greit. Å dra en pulk høres helt uproblematisk ut. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå