Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Jeg og min kjæreste (vært sammen rett under ett år) venter vårt første. Jeg har selv en jente på fire år fra et tidligere forhold (varte to år). Jeg føler familie og venner er så fordomsfulle, og føler at jeg har dårlig dømmekraft som velger å bli gravid igjen nå (er halvveis i et studie, men kan fortsette i det etter barnet er født, trenger ikke ta perm). Min kjæreste er i fyr og flammer og gleder seg stort til å fortelle familie og venner nyheten. Han har en svært godt betalt jobb, vi har god økonomi, bor i en fin leilighet og har to biler. Så økonomisk går det helt fint. Men jeg gleder meg ikke.. gruer meg faktisk. Er 11 uker nå, og håper kanskje vi kan holde det hemmelig til uke 16 hvertfall... Noen råd om hvordan fortelle det, når man egentlig ikke har lyst? :s
Netti*** Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Kan ikke hjelpe deg med råd. Men er i samme situasjon. Eller det vil si, koser meg med hemmeligheten vår. Var 12 fullgåtte uker i går men merker jeg fortsatt har god tid å vente. Å siden familien bor langt unna går det fint. Har en kjempe bra jobb både jeg og mannen min. Vært sammen i 2 sifra antall år. Har 3 barn fra før. Men har ikke ennå lyst å si noe. Men kommer til å fortelle ungene det snart, vet de kommer til å juble:-) svigermor syns synd på min mor som har så mange barnebarn, så hadde jeg fått bestemme hadde hun vært den aller siste som fikk vite... Du trenger ikke stresse med å si det. Ta tiden til hjelp, når du kjenner liv osv da tror jeg nok du også vil rope det ut.. Hvem vet. Lykke til :-)
Underveis --> Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Jegf er gift, vi ha begge fast jobb med greit betalt, hus og et barn fra før, men jeg hadde overhode ingen behov fo å fortelle at jeg var gravid. Kunne gått til fødsel denne gang uten å si det til noen (enen naboen fikk faktisk vite det nå, 3 uker før termin *he he he*). Vi fortalte det til de som ikke allerede hadde avslørt oss etter ordinær ultralyd. Jeg skjønner at det er mindre viktig for deg enn for han, så dere kan jo møtes på halvveien? Vent til ordinær ul, og fortell det da. Da er du så langt på vei og kan vise bilder av nurket, samt fortelle at alt er i orden med barnet (sansynligvis) ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Har ikke noen behov for å fortelle det til folk jeg heller... Jeg er i uke 18 nå og ingen vet det:) Orker bare ikke alt det styret, gulli gulli snakket og maset:) Jeg forteller det når kulen kommer, ikke en dag før:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå