Gå til innhold

Ikke mat på bordet...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for noen uker siden startet å jobbe etter permisjon. I dag har jeg vært på jobb i 12 timer og kom sliten og sulten hjem og hadde håpet på å komme hjem til litt god mat og litt vin men den gang ei.. Samboeren min satte å så på tv og spiste potetgull, barnet var sovnet for lenge siden så ingen unnskyldning at han ikke har hatt tid. Jeg ble kjempe lei meg siden han bestandig kommer hjem til middag etter jobben, kan ikke jeg forvente det samme uten å sette for store krav? Han forsto ikke problemet og sa at han kunne varme litt tomatsuppe i mikroen som han hadde hatt til lunch, noe han vet at jeg ikke liker... Det ble selvfølgelig krangel å han gikk å la seg mens jeg sitter oppe alene og er skuffet for at han ikke gidder å stelle litt med meg når jeg er sliten. Er jeg urettferdig eller burde han skjerpe seg??

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg syns han burde skjerpe seg. Å lage mat til noen som har vært pÅ jobb i 12 timer ser jeg pÅ som en selvfølge, bortsett fra om det skjer noe uforutsett og man ikke kan, og det er noe man burde ønske Å gjøre for sin kjære.

Det er lørdag og helg. Da koser man seg gjerne med litt god mat og kanskje litt vin. Det burde han klare Å fikse klart til du kommer hjem etter en lang vakt.

Skjønner godt at du ble sur.

Skrevet

Syns han burde skjerpe seg og at du skal ta igjen med samme mynt. Neste gang han jobber og kommer sliten hjem, så ikke la det være noe middag til han. La han få smake sin egen medisin.....hvis du har samvittighet til det da...

Skrevet

Jeg hadde blitt gretten selv og furtet leeeenge;)

Evt. gjøre det samme mot ham neste gang han er på jobb.

Men det er nok ikke det riktige å gjøre..., men så er ikke jeg helt rett heller;)

Skrevet

Sløvt! Du tar selvsagt igjen med samme mynt. Fort han skjønner "hintet"...

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet mat da. Middag hos oss er tidligere på dagen, og timene om kvelden etter at guttungen er lagt orker vi ikke å bruke på matlaging. Jeg hadde heller kjøpt inn en pizza som mannen kunne begynnt å steke når jeg var på vei hjem.

Skrevet

Han skal få tilbake med samme mynt, men er ikke sikker på hvor langt jeg kan dra det uten at bare blir mere krangel. Hva mener dere er en "god" straff for å være så sløv?

 

Har stekt meg brownies som jeg trøstespiser...

Skrevet

Han skal få tilbake med samme mynt, men er ikke sikker på hvor langt jeg kan dra det uten at bare blir mere krangel. Hva mener dere er en "god" straff for å være så sløv?

 

Har stekt meg brownies som jeg trøstespiser...

 

Du gjør det en gang, og ser om han tar hintet. Hvis ikke så fortsetter du til han tar hintet :P

 

Neida...jeg vet ikke. Men en gang må du hvertfall gjøre det.

Skrevet

La vel bare være å lage middag en dag han har hatt lang arbeidsdag.

 

Og hvorfor laget du ikke middag til deg selv med tydelig sinne, mens han ser på??? Kun til deg. Brownies.. fett og kalorier til deg.. ja, det er sikkert hevn, det....

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt litt skuffet over null!

 

Men helt ærlig så hadde ikke jeg stilt opp med noen gourmetmiddag og vin til en som kom hjem seint på kvelden (regner med det var seint siden baret hadde lagt seg for leeeenge siden).

 

Hadde jeg jobbet kveldsvakt hadde jeg nok ringt mannen etter skiftet og spurt om jeg skulle ta med noen take-away på tur hjem:)

jeg tenker umiddelbart at det er stor forskjell på å komme hjem fra jobb i normal middagstid og spise sammen med resten av familien og det å forvente full middagsoppdekning når man kommer hjem til helt andre tider og gjerne når resten av familien har spist middag allerede:)

 

Men noe oppvartning hadde jeg nok satt pros på. Her hadde nok mannnen spurt om han skulle ordne noe mat til med i form av oppvarming av middagsrester, spurt noen brødskiver eller tilsvarende. men han hadde neppe stilt opp med full middag kl 22 om kvelden altså:)

Skrevet

Kom hjem litt over 20:00 og det er den tiden vi bruker å spise mat på lørdager.

 

Han kunne sikkert lage noe enkelt eller bestilt noe men jeg mener at han kunne lagt litt tid og arbeid på å lage noe godt for å vise at han setter pris på alt det jeg gjør for han..

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt litt skuffet over null!

 

Men helt ærlig så hadde ikke jeg stilt opp med noen gourmetmiddag og vin til en som kom hjem seint på kvelden (regner med det var seint siden baret hadde lagt seg for leeeenge siden).

 

Hadde jeg jobbet kveldsvakt hadde jeg nok ringt mannen etter skiftet og spurt om jeg skulle ta med noen take-away på tur hjem:)

jeg tenker umiddelbart at det er stor forskjell på å komme hjem fra jobb i normal middagstid og spise sammen med resten av familien og det å forvente full middagsoppdekning når man kommer hjem til helt andre tider og gjerne når resten av familien har spist middag allerede:)

 

Men noe oppvartning hadde jeg nok satt pros på. Her hadde nok mannnen spurt om han skulle ordne noe mat til med i form av oppvarming av middagsrester, spurt noen brødskiver eller tilsvarende. men han hadde neppe stilt opp med full middag kl 22 om kvelden altså :)

 

Men herregud da. Selv om det er lørdag, så burde vel mannen alikevel kunne spare litt middag til HI. Hva spiste barna da? Luft? Kunne han ikke bare laget litt ekstra og lagt det til side slik at når HI kom hjem så kunne hun bare varme det? Vanskeligere enn det trenger det ikke å være.

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt litt skuffet over null!

 

Men helt ærlig så hadde ikke jeg stilt opp med noen gourmetmiddag og vin til en som kom hjem seint på kvelden (regner med det var seint siden baret hadde lagt seg for leeeenge siden).

 

Hadde jeg jobbet kveldsvakt hadde jeg nok ringt mannen etter skiftet og spurt om jeg skulle ta med noen take-away på tur hjem:)

jeg tenker umiddelbart at det er stor forskjell på å komme hjem fra jobb i normal middagstid og spise sammen med resten av familien og det å forvente full middagsoppdekning når man kommer hjem til helt andre tider og gjerne når resten av familien har spist middag allerede:)

 

Men noe oppvartning hadde jeg nok satt pros på. Her hadde nok mannnen spurt om han skulle ordne noe mat til med i form av oppvarming av middagsrester, spurt noen brødskiver eller tilsvarende. men han hadde neppe stilt opp med full middag kl 22 om kvelden altså :)

 

Men herregud da. Selv om det er lørdag, så burde vel mannen alikevel kunne spare litt middag til HI. Hva spiste barna da? Luft? Kunne han ikke bare laget litt ekstra og lagt det til side slik at når HI kom hjem så kunne hun bare varme det? Vanskeligere enn det trenger det ikke å være.

 

"Han forsto ikke problemet og sa at han kunne varme litt tomatsuppe i mikroen som han hadde hatt til lunch" Sitat fra HI

Men hun likte jo ikke tomatsuppe......

Skrevet

Tomatsuppe etter 12 timer på jobb? Jada...veldig bra. Suppe er en nødløsning. Istedenfor å sitte og glo på tv, kunne han få ræva si opp og lage litt ordentlig mat.

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt litt skuffet over null!

 

Men helt ærlig så hadde ikke jeg stilt opp med noen gourmetmiddag og vin til en som kom hjem seint på kvelden (regner med det var seint siden baret hadde lagt seg for leeeenge siden).

 

Hadde jeg jobbet kveldsvakt hadde jeg nok ringt mannen etter skiftet og spurt om jeg skulle ta med noen take-away på tur hjem:)

jeg tenker umiddelbart at det er stor forskjell på å komme hjem fra jobb i normal middagstid og spise sammen med resten av familien og det å forvente full middagsoppdekning når man kommer hjem til helt andre tider og gjerne når resten av familien har spist middag allerede:)

 

Men noe oppvartning hadde jeg nok satt pros på. Her hadde nok mannnen spurt om han skulle ordne noe mat til med i form av oppvarming av middagsrester, spurt noen brødskiver eller tilsvarende. men han hadde neppe stilt opp med full middag kl 22 om kvelden altså :)

 

Men herregud da. Selv om det er lørdag, så burde vel mannen alikevel kunne spare litt middag til HI. Hva spiste barna da? Luft? Kunne han ikke bare laget litt ekstra og lagt det til side slik at når HI kom hjem så kunne hun bare varme det? Vanskeligere enn det trenger det ikke å være.

 

"Han forsto ikke problemet og sa at han kunne varme litt tomatsuppe i mikroen som han hadde hatt til lunch" Sitat fra HI

Men hun likte jo ikke tomatsuppe......

 

Lunch ja. Så hva har han og barna spist til middag og hvorfor var det ikke noe mat igjen til HI?

Skrevet

Hehe, suppe er noe jeg lager til meg de dagene jeg jobber over 10 timer, for har ingen som kan lage mat til meg hjemme. Da er jeg rett og slett for sliten til å lage ordentlig mat.

 

Men HI, hva er det mannen din har gjort hele dagen da, siden han ikke har lagt noe middag til deg?

Skrevet

Han har vært hjemme med våres datter i dag, handlet inn matvarer (mat han skal ha til middag i morgen når jeg er på jobb) og måket snø utenfor huset. Alt dette kunne jeg også gjort, og hatt tid og energi til å hatt maten på bordet...

Skrevet

Du skulle ha ringt han på forhånd og sagt du forventer mat på bordet når du kommer hjem!

Helt ærlig så hadde jeg blitt veldig sur selv hvis mannen ikke hadde laget middag til meg en lørdagskveld hvis jeg hadde vært på jobb!

Det er bare til å ikke lage noe til han kommer hjem fra jobb neste gang!

Ta noen enkelt og lag til deg og datteren din, og ikke spar noe til han:P

Så skal du få se hva han sier

Skrevet

Han bør skjerpe seg! Man skal alltid lage mat til noen som har jobbet hele dagen! Slik har vi det her hjemme iallefall. Du bør ta igjen med samme mynt til uka. La ham komme hjem til null middag og si at du kan godt varme opp litt suppe som du spiste til lunsj. Dere spiser såklart middag før han kommer hjem. Han fortjener det!

Skrevet

Hva spiste han til middag, og spiste han hjemme eller ute?

Hva med barnet? For liten for fast føde, barnemat på glass, eller er han like sløv med mat til barnet???

Hva skal han forresten lage til seg selv i morgen?

Ville dratt ut å kjøpt en burger eller kinamat til meg selv, åpnet en flaske vin og sett en god film på tv'n.

Skrevet

Jesus, hva skjedde med god, gammeldags samtale? Du er sur fordi han ikke har en hyggelig overraskelse til deg. Hvis jeg hadde blitt sur hver gang noen ikke overrasket meg med noe hyggelig, hadde jeg ikke vært mye blid! Han er mann, og tenker antakelig at du har spist ila de tolv timene du har vært på jobb, hvis ikke hadde du sagt fra. En sms med "kommer sulten hjem, og trenger sårt et glass vin og masse kos!" er vel ikke så vanskelig å sende? I stedet sitter du og "straffer" ham ved å dytte kake i ansiktet. Og dib-damene råder til å svare med samme mynt, så han tar hintet. Hvilket hint? Det er ikke sikkert han tenker over at du strekker deg litt for at det skal bli hyggelig for ham når han kommer hjem, og at lunken tomatsuppe hadde gjort nytten for ham. Snakk sammen!!!!!

Skrevet

Ærlig talt. Såpass burde vel en mann såpass skal kunne klare? Ha litt middag til sin kone, mor til barna sine, klar når hun kommer hjem etter 12 timer på jobb. Hvorfor skal en kvinne trenger å skrive en slik melding hvis mannen ikke trenger det? Tror neppe at mannen sender sms hver dag for å be om middag på bordet.

 

Så HI, ta igjen med samme mynt. Så skal han selv få smake hvordan det er å komme hjem uten mat på bordet slik han gjorde for deg. Som hun ene sier over her: du kan si at du kan varme litt tomatsuppe som du hadde til lunsj hvis han spør.

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeskuffet og sur akkurat som deg. Men det jeg ikke forstår er hvorfor alle sier at du må ta igjen med samme mynt å ikke lage mat til han når han kommer hjem fra jobb? Hva godt kan komme ut av det? En surog skuffet mann...

 

Det man lærer mest av er opplevelsen av hvordan andre behandler oss. Han kan "lære" av deg og oppleve hvor deilig det er å komme hjem til god middag når man er trøtt og sliten. Og da er det heller ikkje så vanskelig å spørre han neste gang du har en lang jobbeøkt om han kan lage noe god mat til dere til du kommer hjem?

 

Jeg syns man bør prøve å leve, så langt det det går ann,etter den gyldne regelen: det du vil at andre skal gjøre mot deg, det skal du gjøre mot dem. Da vil en komme langt både i ekteskapet og i livet generelt

Skrevet

09:20, du skjønner ikke poenget! Det er ikke gitt at han verken forventer eller ønsker mat på bordet når han kommer hjem selv om hun lager det. Og så blir det bare automatikk i det. Den aller, aller største feilen folk gjør i forhold, er å forvente at den andre parten gledes av det samme som en selv. Man må si hva man ønsker, og spørre den andre hva den vil ha. Jeg sier absolutt ikke at det ikke er nokså slapt av mannen å ikke tilby så mye som en sjokoladebit, men fortsatt... Snakk sammen, så skjønner dere hverandre. Stille straff er så kontraproduktivt.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg er sååå enig med, Berta 78 - hvor i alle dager har det blitt av kommunikasjonen? Er det blitt umoderne?

 

Joda, jeg skjønner godt at du er skuffet og hadde håpet på noe annet, men det får da være måte på hevnreaksjoner.

 

Når en av oss jobber lenge har vi da alltid avtalt på forhånd om hva som skal skje med mat og sånne ting, eller vi sender en melding eller tar en telefon underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...