Venter endelig nr2 😍 Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Knapt 30 minutter tror jeg... Husker ikke helt, men det tar ikke lange tiden.. Har vært med på noen operasjoner når jeg va student...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Altså selve inngrepet? Mellom 30 minutter til en time. Hos meg fjernet de polypper også, kanskje derfor de brukte 1 time på meg. Og så er man til observasjon i ca 2 timer etterpå
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2012 Huff 2 av barna mine skal ta mandlene samme dag så eg må vente alene mens den ene av de er inne.... Gruer meg noe helt enormt!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Huff 2 av barna mine skal ta mandlene samme dag så eg må vente alene mens den ene av de er inne.... Gruer meg noe helt enormt!! man har da ikke lov til å være med inn på operasjonsrommet, vel? Min mor måtte vente på utsiden mens jeg ble operert..
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2012 Ja var det eg mente. Eg må vente utenfor mens han blir operert. Mannen min må være med det andre barnet mitt som skal opereres.... Og eg gruer meg til de skal ta operasjonen
FrkKværner Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 jeg tror ikke det nok mer enn 30min så det tar ikke så lang tid:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Ja var det eg mente. Eg må vente utenfor mens han blir operert. Mannen min må være med det andre barnet mitt som skal opereres.... Og eg gruer meg til de skal ta operasjonen Det er en ganske standard prosedyre, det er nesten ingen store komplikasjoner under operasjonen. Og de kommer mest sannsynlig til å få det såå mye bedre når de har leget fra operasjonen. Det verste er tiden etterpå når de kommer til å ha vondt i halsen i ca 10 dager, tror du kommer til å ha mer vondt av de da. Ønsker de begge lykke til, men ha det bak i hodet at de får det veldig mye bedre etterpå, når de er helt leget.
ivf-MaMaMø Skrevet 28. januar 2012 #9 Skrevet 28. januar 2012 En får være med barnet inn på operasjonssalen til de har lagt narkose på barnet, da er det foten i rævva, hehe Det tar ca 30-60 min å operere. Så får du komme på oppvåkningen. Barn takler dette utrolig greit, de har i grunn lite smerter i forhold til det vi voksne har om vi fjerner mandlene (egen erfaring der ja, hihi) Det værste eg synes var at de ikke får smake mat overhode den dagen de er operert, de får is, thats it. Det gikk helt fint for gutten min, men han vi lå på rom med gren i flere timer for han var så sulten og orket ikke mer is. Det synes eg var fælt. Har aldri sett en unge spise så mye til frokost dagen etter, da gikk alt på høykant ned. Men det sier jo også sitt om at halsen ikke plaget så forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Har vært med på mange av disse inngrepene og de tar stort sett fra 10 min til en time, det man skal huske er at barnet skal gjøres klar for operasjon etter narkosen er igang og vekkes når operasjonen er over, det er ofte disse tingene som tar tid!! Det er ikke unormalt om det tar litt tid før du kommer inn på oppvåkningen:)
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 29. januar 2012 #11 Skrevet 29. januar 2012 Min lille fikk akkurat det han ville etter mandeloperasjon, de tok til og med polypper også. Han ville ha mariekjeks og det fikk han, så ingen restriksjoner på hva de får spise, men de fleste vil bare ha kald rennende mat... Operasjonen går veldig fort og de er så dyktige, det kommer til å gå så bra. Værre var det da vi ikke fikk smertestilt han skikkelig da han ikke ville ha flytende ibux uansett hva eller hvordan vi prøvde og paracet alene er ikke nok. Dag 4-8 er aller verst... Så vær sikker på at de får nok smertestillende etter dere har kommet hjem. Jeg har nå vært i Sverige å kjøpt ibux i stikkpilleform, det får man ikke kjøpt i Norge, ifall vi skulle få bruk for det senere. Lykke til, det kommer til å gå supert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå