Gå til innhold

Middag selskap med hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut....både dårlig og god:)

Vi har hatt halve slekta til mannen min på middag idag, fordi vi har flest barn, og jeg er i permisjon med 3barn på 1 og 2 år, og da er det så mye rot her fra før... takk for den "kjære" svigers.... og svogere og svigerinner med barn i lass pluss et bonus barn som er 9, og ikke engang kan ta på seg sokkene selv :) gjør meg glad at de vil komme, men ikke for en hver pris. og når vi er ferdige å spise går alle å setter seg for å se tv... og jeg står igjen med all oppvasken.... Da kommer en av de skjønne barna, ei jente på 3 år, ser med store grønne øyne, tante jeg vil hjelpe deg å vaske:) og så godt i hjerte det var:) hun fikk en vaskekost og vi fylte oppvaskkummen og der sto hun med vann nesten til albuene. Vi kosa oss stort! mens hun ordnet med oppvasken der og jeg satt inn i maskinen. Der fikk de, tenkte jeg, da de kom inn for å få kaffe og kaker... da faktisk en treåring kunne hjelpe tante når ikke de kan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig historie! :) (På godt og vondt)

Det er håp!

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er enkelte familiemedlemmer man bare er nødt til å stå ut med, desverre. Men det høres jo ut som håp for neste generasjon :-D Så søt hun var!

Skrevet

Herlig avsluttning på en irriterende opplevelse. (For din del) håpe den gode hjelper fikk en god klem/kos som belønning. :)

Skrevet

Må bare få det ut....både dårlig og god:)

Vi har hatt halve slekta til mannen min på middag idag, fordi vi har flest barn, og jeg er i permisjon med 3barn på 1 og 2 år, og da er det så mye rot her fra før... takk for den "kjære" svigers.... og svogere og svigerinner med barn i lass pluss et bonus barn som er 9, og ikke engang kan ta på seg sokkene selv :) gjør meg glad at de vil komme, men ikke for en hver pris. og når vi er ferdige å spise går alle å setter seg for å se tv... og jeg står igjen med all oppvasken.... Da kommer en av de skjønne barna, ei jente på 3 år, ser med store grønne øyne, tante jeg vil hjelpe deg å vaske:) og så godt i hjerte det var:) hun fikk en vaskekost og vi fylte oppvaskkummen og der sto hun med vann nesten til albuene. Vi kosa oss stort! mens hun ordnet med oppvasken der og jeg satt inn i maskinen. Der fikk de, tenkte jeg, da de kom inn for å få kaffe og kaker... da faktisk en treåring kunne hjelpe tante når ikke de kan.

Herregud, varme tanker til deg! Tror jeg hadde eksplodert om det var meg - alternativt bare satt meg ned med tv jeg også, og sett om noen reagerte etterhvert..... Siden det er svigerfamilien din så foreslår jeg at du tar opp med mannen din at han kan ta av etter middag og få de andre igang, liksom mer hans ansvar å få skikk på egen familie (og seg selv?...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...