Gå til innhold

Tips ved røykeslutt mottas!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå bestemt meg: Jeg skal slutte å røyke!.... for godt!

Har ved begge graviditetene kuttet røyken på dagen å ikke startet opp igjen før etter ammingen var ferdig.

Nå er jeg imidlertid motivert for å slutte, både av økonomiske og ikke minst (men mest) helsemessige årsaker.

Trenger derfor gode tips for å ikke gå i fella. Har ca 50/50 med venner og familie som er røykere/ikke-røykere. Er livredd for å legge på meg (har nok som det!). Hva bør jeg tenke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis sunt, vær fokusert, og ikke spis usunt når du har røyksug.. Slutta.no kan hjelpe har jeg hørt :) lykke til!

Skrevet

Spis sunt, vær fokusert, og ikke spis usunt når du har røyksug.. Slutta.no kan hjelpe har jeg hørt :) lykke til!

Skrevet

Spiser til vanlig sunt og lite snop i hverdagen. Drikker masse vann, frukt, lite brødvarer og potet osv osv. så der tror jeg ikke jeg kan gjøre så mye annerledes.

Men skal inn å se på slutta.no, har sett reklamen på tv.

En motivasjonsfaktor er at jeg skal legge de pengene det koster meg i røyk pr. uke på en sparebøsse evt. sette inn på sparekonto! Så blir det en liten (eller stor....) belønning til meg selv når jeg føler jeg har nådd noen milepæler!

Skrevet

Legg pengene du sparer på en sparebøsse. Viktig at du faktisk legger de av og ikke bare lar de stå på konto, da blir det visualisert og den økonomiske gevinsten kommer lettere til syne selvom man enkelt kan regne ut hvor mye man sparer på å slutte å røyke. Kanskje du kan bestemme deg for en ting pengene skal brukes til? Sydentur eller noe? Fortell det til barna slik at de involveres (dersom de er store nok) da er terskelen din høyere for å sprekke for å ikke skuffe de.

Forresten så brukte en jeg kjenner smokk hver gang hun fikk lyst på en røyk. Funker kanskje dårlig når man står å venter på bussen...

Skrevet

Et tips jeg fikk fra et tv-program for mange år siden, var å samle på sneiper i et tett glass med lokk. Hver gang du blir røyksugen, åpner du glasset og tar en real innhalering - Yækk.... En annen måte å gjøre røykinga ekkel på, er å ha et lag med f.eks tørkerull foran filteret når du røyker - så ser du raskt den ekle gørra på papiret, som du får inn i kroppen...

Jeg slutta også under graviditeten og amming, og begynte igjen. Et par år senere var jeg så lei av røyklukt inne, selv om jeg bestandig røykte ut av vinduet... Var veldig motivert, og kuttet ned sakte til 3 røyk om dagen, og så helt slutt.

har vært røykfri i halvannet år, og det er kjempedeilig! Ingen sjans for at jeg begynner igjen...

Skrevet

Å spise sunt og samtidig slutter Å røyke var noe jeg ikke klarte. Jeg mÅtte alltid (har fremdeles) drops eller noe Å suge pÅ i veska. SmÅspiste hele tiden for Å ikke kjeder meg. For hver gang jeg kjedet meg, sÅ mÅ jeg røyke. Kjenner jeg røykesugen sÅ spiser jeg. Har bare gÅtt opp 4 kg de siste 3 Årene.

Det beste er nÅr du har gÅtt uten røyk i par uker, og prøver Å ta en røyk....da blir du kjempe kvalm. SÅ kvalm at du ikke har lyst til Å røyke mer.

Det funket for meg.

Skrevet

jeg brukte champix,det var det som gjorde at jeg klarte å slutte etter 28 år, og ca 20 pr dag, minst......

og nei, klarte aldri å slutte når jeg gikk med ungene,noe jeg angrer bittert på i dag, men vært heldig å fått friske unger...

jeg hadde et glass med sneiper jeg luktet i,men etter 1 ukes tid kastet jeg de for det lukta så innmari vondt.

som sagt jeg brukte champix, satte en dato, og har ikke smakt røyk siden, og jeg har nå straks 1 års dag...

også skrev jeg post-it lapper til meg selv, som jeg leste gang på gang, og der fikk jeg mye motivasjon, og grunner til hvorfor jeg ville slutte.....også begynte jeg å trene, det er viktig for vekta går som regel opp i ca 90 % av tilfellene, også jeg....jeg gikk litt for mye opp, men er nå på vei nedover igjen....men jeg er heldig, jeg slutta sammen med mannen min, og vi klarte det begge to, og vi trener sammen :-) som dere skjønner så liker jeg å være med mannen min på fritiden også ;-))))

så dette klarer du, bare du er innstilt på det, men jeg må anbefale deg 1 mnd eller 2 med champix.

Skrevet

Jeg sluttet for 7,5 år siden. Leste da endelig ikke røyker boka og hadde satt en dato for da jeg skulle slutte.

Jeg dro på ferie i 3 uker og sluttet første dagen.

Da brøt jeg med alle faste mønstre fra første stund og var borte fra de den første vanskelige tiden.

Jeg hadde prøvd å slutte før både med og uten andre hjelpemidler men den gangen sluttet jeg tvert.

Hadde etter å ha lest boken innstilt meg mentalt på det som skulle skje og kalte med ikkerøyker fra den dagen jeg sluttet.

Ble gravid 6 mnd senere :)

Dette er det beste jeg noen sinne har gjort for meg selv.

Lykke til HI. Dette klarer du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...