Gå til innhold

Idag kom kvalmen!!


førskolelæreren

Anbefalte innlegg

Imorgen er jeg 2 måneder på vei, og idag har jeg bare ligget på sofaen med skikkelig kvalme. Har prøvd å spise ett par ganger men jeg orker bare ikke tanken på mat!! Har spist en appelsin, drukket 1 spiseskje med tran og tatt folat.

 

Så-er det normalt at kvalmen kommer sånn? Trodde jeg slapp unna den.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig at kvalmen er kommet! Uke 8 er vel helt normal tid at kvalmen kommer. Jeg har ennå ikke blitt kvalm, men tipper det kommer om et par uker. Sist kom det helt over natta i uke 7. Nå er jeg 5 uker på vei. Håper du slipper å være kvalm så alt for lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det vel egentlig med meg også. Kvalmen kommer og går like brått (men det betyr ikke at den ikke varer desverre)! Lukten av nybakt brød på jobb er den verste triggeren for min del, usj!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var ikke noe gøy! Men det har seg sikkert sånn at jeg er blitt vandt til å ha det okei, så det kom som et sjokk på morgenen. Men jeg kjenner jeg er sulten, magen rummler. Men jeg klarer ikke å spise noen ting!!

 

Og enda en ting jeg har lagt merke til er at hvilepulsen min er blitt en dell høyere, målte idag og den var oppe i 85.

Kjenner jeg er litt bekymra? Veier nå 78 kg, så det kan jo være at jeg er litt tung? Eller? Noen andre med slike opplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også høy hvilepuls for tiden, men jeg har vært kvalm i omtrent to uker nå. Og jeg vet at hos meg øker pulsen når jeg er dårlig. Kjenner det godt når jeg skal sove på kvelden - jeg hører pulsen så altfor godt i ørene. Men gynekologen sa at alt er i orden her, så jeg tar det med knusende ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 uker i dag faktisk :)Har vært kvalm i en uke nå :( skikkelig slitsomt..merker at hvis jeg blir for sulten så blir det mye værre. må spise ofte og lite. spiser mye knekkebrød og salt potetgull.eneste jeg får ned. :( satser på at det gir seg snart :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme fra jobb ons-fre forrige uke pga kvalme og oppkast. I dag var jeg hos legen og fikk sykemelding ut mnd. Litt deilig, føler jobben henger over meg og har dårlig samvittighet for å være borte fra jobb. Er 8+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise selv om du blir kvalm av tanken på mat! Det kan være at du er kvalm siden du får i deg så lite mat. Mat funker! Tro meg! Press nedpå noe og heller kast det opp. Når du har kastet opp så spiser du enda litt mer. Og sånn må man bare holde på til det forhåpentligvis går over... Det var det eneste som funka her ihvertfall. Hadde jeg ikke tvunget meg selv til å spise tror jeg at jeg hadde blitt innlagt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...