Gå til innhold

Må man vaske alt av tekstiler til baby med Blenda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle vaske vogntrekket, bæreselen og litt annet stæsj, men oppdager selvsagt at jeg bare har flytende Blenda og OMO Ultra pulver igjen. Har lest noe om at flytende Blenda ikke vasker rent nok, og det er jo parfyme i OMO, noe som tydeligvis er fy-fy å vaske baby-og barneklær med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask i vei med det du har :) Eller vask bare med vann, dersom du er så redd. Hva er farlig? Hva er du redd for?

Jeg har alltid vasket med OMO, og bruker skyllemiddel med parfyme. Mine barn har ikke problemer med det. Så lenge man ikke har sterke allergier i familien, så er det stort sett ikke noe problem.

Skrevet

Bruk Blenda - det går helt sikkert bra.

Skrevet

Dette er nok en drøm for Lilleborg folka som vil selge Blenda til småbarnsmødre! Du kan vaske i hva som helst. Hvis du tenker å ha minst mulig parfyme etc, vil jeg anbefale Neutral, men tviler på at babyen protesterer på litt godlukt innimellom...

Skrevet

Det er vel dokumentert at flytende såpe skylles bedre ut enn pulver, så det beste for de med sensitiv hud er å bruke flytende vaskemidler for å være sikker på at det ikke blir såperester i tøyet.

Ellers tror jeg ikke selv ømfintlig hud tar skade av litt parfyme innimellom så lenge man ikke er allergisk mot akkurat det.

Som atopiker med eksem har jeg blitt anbefalt flytende neutral, det skylles godt ut og inneholder veldig lite irriterende stoffer for huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...