Gå til innhold

10 dager over termin, går med nervene i høyspenn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo lest så mye om barn som dør i mors mage, når en går så lenge over termin.. Skal bli satt igang på mandag, men det føles så evig lenge til.. Ingen tegn til at det har tenkt å skje av seg selv heller..

Er det bare jeg som syns 10 dager over begynner å bli litt for lenge? Går å kjenner etter liv hele tiden, og blir litt smågal.. Jeg vet jo egentlig at han er generelt lite aktiv på denne tiden av døgnet, men tankene surrer jo fordi om.. Haaater virkelig å gå på overtid, det føles så håpløst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er nye nasjonale retningslinjer at ingen gravide skal gå over 11 dager (senest 12dager)!

Veldig rart om de ikke har planlagt deg inn i morgen!?

http://mammanett.no/gravid/overtidskontroll

Stakkar, forstår frykten din. Følg magefølelsen, virker noe galt så ring de og få en sjekk!

Skrevet

Jeg gikk 14 dager over med første og 7 dager med minste.

Gikk helt greit. Prøv å ta det rolig. Det ordner seg helt sikkert.

:)

Be de ta ekstra kontroll på føden av deg, slik at du vet at baby har det bra.

Ønsker deg lykke til. Helt fantastisk å få dem ut...

Skrevet

Da jeg fødte andremann for snart fire år siden, ble han født 11 dager etter termin.

Jeg var ikke spesielt engstelig, bare lei.

Etter planen skulle jeg til overtidsvurdering dagen etter.

Det viste seg at gutten ikke var overtidig ihvertfall.

Og når han føsrte viste tegen til å komme, så var han jammen ute en time etter første ri...

Det best er jo at kroppen får gjøre seg klar på egen hånd.

Masse lykke til med fødselen.

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Skjønner at du er bekymret, men det går helt sikkert veldig bra!

Da mamma gikk gravid med meg på slutten av 70-tallet hadde de ikke så mange regler ang igangsetting. Og hun gikk faktisk 22 DAGER over termin, før fødselen startet av seg selv. Legen hennes nektet å sette henne igang, han var av typen "gammeldags" som mente at alt skulle skje naturlig. Jeg måtte ligge to døgn i kuvøse, og hadde gått ned litt i vekt, ellers gikk det også bra. Men er veldig enig i at man ikke skal gå for lenge over, det er jo en påkjenning for både mor og barn!

Skrevet

6 dager over termin her. Jeg var på sykehuset før termin for å telle bevegelser. Jeg synes jeg kjente for lite av dem i hjemme. På sykehuset våknet ungen. da var alt greit. Jeg har også hørt om overtid-komplikasjoner. Jeg snakket med jordmora mi. Men ingen ønsker å hjelpe meg for å sette i gang fødselen. Jeg har heller ingen god grunn. I natt har jeg ikke kjent en eneste bevegelse i maven. Jeg prøvde til nå. Endelig kjente jeg bitte liten bevegelse, tenkte jeg sikkert sovetid nå. Trygt at jeg kjente en liten bevegelse i magen. Bør jeg kontakte de på sykehuset igjen. jeg blirfort engstelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...