Gå til innhold

250,- for en liten orkidè?!

Anbefalte innlegg

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Var innom en blomsterforretning i går, forøvrig en meget snodig en for hun dama i kassen klarte ikke slutte å snakke om katten som hadde fått revet av halve halen og hvor mye blod det var over hele huset da hun sto opp, men tilbake til saken: Jeg er en kløne på blomster og det eneste jeg får til er "hybelplanter" (du vet, de som tåler ALT) og orkidèer, av en eller annen merkelig grunn.

Kjøpte to hybelplanter, en potte og en liten orkidè. Betalte fort som faen for jeg ble så kvalm av alt blod-pratet som gikk over til historien om de 7 kattungene som.... for å si det slik: kattungene lever ikke lengre. La ikke helt merke til hva jeg betalte.

Kommer hjem og kikker på kvitteringen. Betalte 250,- !!?? for en liten orkidè. Var ikke det sinnsykt dyrt? Har hatt mange store og har aldri betalt mer enn 150,-

Jævlig dyrt! Den BøR holde seg fin og god. Jeg går iallfall ikke tilbake til den gærna kattedama i butikken igjen....

Videoannonse
Annonse
Gjest blåklokkevalsen
Skrevet

Det var jo sinnsykt dyrt, tror jeg betalte rundt 59 kroner stk for mine miniorkideer, rett før jul. Og man får jo store orkideer til rundt en 100lapp.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg kjøper ikke orkideer, men ble fascinert av dama i butikken din - hjælp?!

Skrevet

Noe sykt inni meg begjærer å vite hva som skjedde med kattungene... Skal vi se, mamma uten hale og døde unger... Uff, fascinerende...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Mente også at det var sinnsykt dyrt! Fikk slepp nedover hakene da jeg kom hjem og så prislappen. Fin blomst, er ikke det, men 250-kroners fin? Nja.....

Kattene? Om jeg ikke telte feil så hadde de alt i hatt over 14 katter. Dere vet? Katter som får kattunger som får kattunger... Den samme gamle regla om katteeiere som ikke har vett til å kastrere kattene sine. Nå hadde de hatt 7 katter. Kattemor hadde vært ute på rall og kom hjem med en halv hale. Gærne kattedamen (aka: Blomsterdamen) la ikke merke til det da hun slapp inn katten, "hadde dårlig tid for jeg måtte rekke kaffen og morrarøyken før ungene sto opp", så hun slapp bare inn katten og så gikk hun i gang med sitt. Da ungene kom med la de merke til blod over alt. På gulvet, i stolene, i gangen, på putene osv. "Der hadde katta lagt seg over alt! ødelagt putene....." Ja, det var nok det verste, så jeg spurte om katten da og om det gikk bra med henne.

Lang historie kort: Hun hadde ringt en mann som hadde tatt med katten og 6 kattunger. Kattungene ble med fordi den ene kattungen hadde bæsja i pysjamasbuksa til sønnen og en annen hadde tissa i skoene hennes + at den hadde bæsja i sofaen. Borte ble de. "Vi beholdt nu en kattunge. Det va en hannkatt", men så hadde hun senere på dagen oppdaget at hannkatten var en hunnkatt og da måtte hun ringe mannen igjen og borte ble katten.

Hun pratet meg ut døra og jeg fikk skviset inn på vei ut "ja, det blir el godt med en dyre-pause" og da roper hun etter meg "Neida, vi har jo 4 hunder!"

Lurer på hva som egentlig er i morrarøyken til den dama!

Skrevet

Hadde sendt dyrebeskyttelsen på henne, både fordi det sikkert er nødvendig mtp på de stakkars kattene og litt som hevn for den dyre orkideen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...