Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Har fått tilbud om å prøve healing og er i tvil om jeg skal hive meg på. Er egentlig ganske desperat etter hjelp, men så tenker jeg at healing er en slik "tro flytter fjell" metode som bare hjelper folk som TROR det hjelper. Vil det si at jeg er for skeptisk til at det kan hjelpe meg, eller kan det ha effekt selv på tvilende å få "energiene i balanse så kroppen kan lege seg selv" Jeg har diagnosen ME og sliter naturlig nok med lav energi, muskelsmerter og hodepine. Kiropraktoren mener diagnosen er feil og at jeg har fibromyalgi så en revmatolog er vel mer riktig kanal enn en healer, men har jeg egentlig råd til å la det være uprøvd? Kom gjerne med innspill, både positive og negative. Tusen takk!
Cat.68 Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Det er klart at det kanskje er enklere for en som har troen på dette å være så pass åpen at de positive energiene lettere trenger igjennom. Men det er ikke en nødvendighet. Hvis det hjelper med healing så hjelper det uansett om man trur på det eller ikke, det er bare litt tyngre for healeren å komme igjennom, og det kan ta litt lenger tid. Ofte har healing hjulpet skeptikere også, det er bare at skeptikern ofte lager seg andre grunner til at de ble bedre, en at det var pga healingen. Når det er sagt så er det jo ikke altid healing hjelper heller, og det er klart at hvis det skjer med en skeptiker, så vil jo denne selvsagt bli enda mer skeptisk. Det viktigste man skal tenke på når man prøver healing er å prøve å finne de seriøse, og det kan vare vanskelig å sile dem på markedet. Det tryggeste er vel kanskje å gå etter de som har et godt rykte gjennom folkemunn, og jeg har også tru på at de som ikke tar betalt i dyredommer for deres tjenester, og de som samtidlig er tydelig på at det ikke finnes noen garantier at dem kan hjelpe, samt de som også vil at du skal ta hjelp av leger og skolemedisin er dem du skal søke etter Healing kan uansett ikke gjøre noen skade. Positiv energi i all sin form er positiv uansett om du blir frisk av det eller ikke. At noen sender deg positibv energi og lyse tanker, er ikke vondt og vil i sin helhet gjøre deg godt uansett. Klem og lykke til.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Dropp det. Det verste med slike behandlingsformer er at de lever på folks desperasjon. Folk som normalt ikke ville gå på kroken går dit like vel fordi de ikke vil la moe være uprøvd, i håp om at det skal virke på tross av hva de tror, vet og mener. Faktum er at ingen healer noen gang har greid å dokumentere at de faktisk kan gjøre det de påstår de kan gjøre.
Cat.68 Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Dropp det. Det verste med slike behandlingsformer er at de lever på folks desperasjon. Folk som normalt ikke ville gå på kroken går dit like vel fordi de ikke vil la moe være uprøvd, i håp om at det skal virke på tross av hva de tror, vet og mener. Faktum er at ingen healer noen gang har greid å dokumentere at de faktisk kan gjøre det de påstår de kan gjøre. Det der var vel en smule stigmatiserende eller.?? Er mange healere som fått dokumentert sin effekt gjennom at mennesker faktisk blitt fri sykdom etter å ha vært hos dem. At dokumentasjonen ikke er teoretisk nok for skeptikere, betyr ikke at den ikke er reell nok for den syke, som ble frisk, eller bedre.
Gjest blåklokkevalsen Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Jeg går til healing med visse mellomrom (har en alvorlig arvelig sykdom) synest at det hjelper på meg, så den skepsisen jeg hadde i starten , den er blåst bort:-) Ville ikke latt det være uprøvd ihvertfall..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Det der var vel en smule stigmatiserende eller.?? Er mange healere som fått dokumentert sin effekt gjennom at mennesker faktisk blitt fri sykdom etter å ha vært hos dem. Nei det er det ikke. Dokumentasjon innebærer at man viser under kontrollerte former at det man hevder faktisk stemmer, på en slik måte at andre forklaringer kan utelukkes. Og behandlingsformer som dette er aldri blitt dokumentert. Ikke en eneste healer har noen gang greid å dokumentere at behandlingen er virksom. At en enkeltperson går til healer og så opplever å bli bedre er ikke dokumentasjon på at healing virker, like lite som at en lottogevinst beviser at vinneren kan se inn i fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Det verste med slike behandlingsformer er at de lever på folks desperasjon. Folk som normalt ikke ville gå på kroken går dit like vel fordi de ikke vil la moe være uprøvd, i håp om at det skal virke på tross av hva de tror, vet og mener. Verdt å lese: http://www.vg.no/hel...hp?artid=565526
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Takk for svar alle sammen. Henne jeg ville gått til har veldig godt rykte og mange venter på time hos henne uten at hun noengang har gjort noe aktivt for å få kunder. Hun er i full jobb på dagtid og gjør dette bare på fritiden og tar bare småpenger for det. Hun er veldig ydmyk og sier klart fra at ikke alle får hjelp av healing, men samtidig har hun aldri opplevd at hun ikke kan hjelpe noen, om de ikke blir friske så føler de seg bedre på enten fysisk eller psykisk plan etter å ha vært hos henne. Hun er kjent for å ha "varme hender" og har gått flere kurs i healing. Jeg tror oppriktig talt at hun overhodet ikke er ute etter å lure noen eller tyne penger ut av folk i en vanskelig situasjon, hun mener virkelig å hjelpe. Jeg har kjent henne i flere år og hun er en veldig omsorgsfull person. Lurer på om det er positivt eller negativt at jeg har kjent henne lenge, men aldri har "brukt henne" på den måten. Var hun som tilbød seg å prøve hjelpe meg nå siden hun jo vet at jeg sliter og har gjort det en stund.. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å prøve, men er glad for andres erfaringer og syn på det likevel. HI
Cat.68 Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 Det der var vel en smule stigmatiserende eller.?? Er mange healere som fått dokumentert sin effekt gjennom at mennesker faktisk blitt fri sykdom etter å ha vært hos dem. Nei det er det ikke. Dokumentasjon innebærer at man viser under kontrollerte former at det man hevder faktisk stemmer, på en slik måte at andre forklaringer kan utelukkes. Og behandlingsformer som dette er aldri blitt dokumentert. Ikke en eneste healer har noen gang greid å dokumentere at behandlingen er virksom. At en enkeltperson går til healer og så opplever å bli bedre er ikke dokumentasjon på at healing virker, like lite som at en lottogevinst beviser at vinneren kan se inn i fremtiden. Poenget er at dem som har blitt hjulpet, har blitt det samme om kritikere mener det er på manglende teoretiske beviser eller dokumentasjoner, og da har det ingen relevanse. Og så lenge den syke mener behandlingen hjulpet og ikke funnet den hjelpen gjennom leger eller skolemedisin, så er det deres opplevelse som er den relle uansett.
Cat.68 Skrevet 21. januar 2012 #10 Skrevet 21. januar 2012 Det verste med slike behandlingsformer er at de lever på folks desperasjon. Folk som normalt ikke ville gå på kroken går dit like vel fordi de ikke vil la moe være uprøvd, i håp om at det skal virke på tross av hva de tror, vet og mener. Verdt å lese: http://www.vg.no/hel...hp?artid=565526 Og det er dette jeg mener med useriøse aktører.
Cat.68 Skrevet 21. januar 2012 #11 Skrevet 21. januar 2012 Takk for svar alle sammen. Henne jeg ville gått til har veldig godt rykte og mange venter på time hos henne uten at hun noengang har gjort noe aktivt for å få kunder. Hun er i full jobb på dagtid og gjør dette bare på fritiden og tar bare småpenger for det. Hun er veldig ydmyk og sier klart fra at ikke alle får hjelp av healing, men samtidig har hun aldri opplevd at hun ikke kan hjelpe noen, om de ikke blir friske så føler de seg bedre på enten fysisk eller psykisk plan etter å ha vært hos henne. Hun er kjent for å ha "varme hender" og har gått flere kurs i healing. Jeg tror oppriktig talt at hun overhodet ikke er ute etter å lure noen eller tyne penger ut av folk i en vanskelig situasjon, hun mener virkelig å hjelpe. Jeg har kjent henne i flere år og hun er en veldig omsorgsfull person. Lurer på om det er positivt eller negativt at jeg har kjent henne lenge, men aldri har "brukt henne" på den måten. Var hun som tilbød seg å prøve hjelpe meg nå siden hun jo vet at jeg sliter og har gjort det en stund.. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å prøve, men er glad for andres erfaringer og syn på det likevel. HI Da synes jeg absolutt du skal prøve. Hun høres ut som et godt menneske.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #12 Skrevet 21. januar 2012 Mitt barn, som var så ung at evnen til å være skeptisk eller troende ikke var der, fikk hjelp av healert Jeg fortalte ikke annet til barnet, som da var 3-4 år , enn at vi skulle besøke en mann som skulle prate med oss, og kanskje ta litt på barnet. Forklarte ikke hvorfor eller noe som helst. Jeg forklarte uten barnet tilstede, hva som var grunnen til at vi oppsøkte healeren. Og faktisk fikset det problemet. Selv om barnet enda ikke vet grunnen til besøket hos den mannen, eller hva jeg ønsket. Det var momentant. Som dag og natt, og det har vart ved. Og barnet vet ikke enda at jeg hjalp(eller prøvde hvertfall).
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #13 Skrevet 21. januar 2012 Hva gjør det om det er tro som ordner det, eller noe annet? Blir det bedre, så er vel det det du vil ha uansett?
Cat.68 Skrevet 21. januar 2012 #14 Skrevet 21. januar 2012 Joralf Gjerstad "Snåsamannen" reddet livet på jenta vårres når hun var baby, det er jeg ikke i tvil om i hele tatt. <3<3<3
Skoobidoo Skrevet 21. januar 2012 #15 Skrevet 21. januar 2012 Hvis du har mulighet anbefaler jeg "Reconnective Healing" av Eric Pearl! Fasinerende bok, uansett om man er not-beliver, skeptisk eller åpen. Lykke til og klem til deg HI
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 Har også vært hos healer med mitt barn da det var i 3 års alderen. Barnet ble totalt forandret- til det positive etter en behandling hos denne healeren, som også er kjent gjennom media. Har prøvd forskjellige healere, men hun jeg har brukt de siste årene er den absolutt beste. De andre jeg har gått til, mistenker jeg for å være useriøse. Så prøv i vei, det kan ikke skade.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #17 Skrevet 21. januar 2012 Jeg så et intervju engang, av en norsk healer som har fått forske litt. Han klarte å bevise reaksjon på kreftceller! Det var en ørliten reaksjon og det er dokumentert! Han fikk ikke flere midler av staten og måtte slutte med forskningen sin. Det er synd det! Der har dem jo bevis men velger å avslutter det hele.. Men jeg husker jo ikke navnet! Typisk! Uansett kan ikke positiv energi skade deg på noen måter
2barns mor Skrevet 21. januar 2012 #18 Skrevet 21. januar 2012 Synes så aboslutt du skal prøve. Det er jo ikke noe skadelig som kan skje! Jeg har tro på at slike ting kan virke, å at det er mer mellom himmel og jord enn vi aner, å som sagt: så lenge det ikke er skadelig synes jeg virkelig det kan være verdt et forsøk. I å med at dette er en kvinne som du kjenner fra før, så kanskje hun vet om skepsisen din også? La henne få utfolde seg, så ser du om du har noen virkning av det - men det må kanskje mer enn en gang til. Til Cat.68 litt lenger oppe her: så fint at "Snåsakaill`n" hjalp/reddet livet til datteren din. Jeg er virkelig fasinert av den mannen...HAN tror jeg på!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #19 Skrevet 21. januar 2012 Kan gjerne anbefale henne som jeg går til: http://www.gallefoss.nu/
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. januar 2012 #20 Skrevet 21. januar 2012 Tja, egentlig spiller det vel ingen rolle om det "virker" eller ikke, om man tror eller ikke, eller om grunnen til at det "virker" er placebo-effekten, så lenge mottakeren opplever bedring. Med mindre man blir flådd for penger, er det ikke på noen måte skadelig, og føler man en liten bedring i sin situasjon (innbildning eller ikke), så er det vel bare bra?
Cat.68 Skrevet 21. januar 2012 #21 Skrevet 21. januar 2012 Til Cat.68 litt lenger oppe her: så fint at "Snåsakaill`n" hjalp/reddet livet til datteren din. Jeg er virkelig fasinert av den mannen...HAN tror jeg på! Han er helt suveren. Finnes ikke en mann i denne verlden jeg ser så opp til som ham.At han tok seg tid til å hjelpe jenta vårres til tross for at han egentlig hadde sluttet er noe jeg vil vare ham dypt takknemmelig for. Det var en felles bekjent som fortalte ham om jenta vårres ( vi ba aldrig om dette selv), og Joralf sa til ham at han skulle si til oss at vi bare måtte ringe ham. Han er en stor, stor mann <3
2barns mor Skrevet 21. januar 2012 #22 Skrevet 21. januar 2012 Til Cat.68 litt lenger oppe her: så fint at "Snåsakaill`n" hjalp/reddet livet til datteren din. Jeg er virkelig fasinert av den mannen...HAN tror jeg på! Han er helt suveren. Finnes ikke en mann i denne verlden jeg ser så opp til som ham.At han tok seg tid til å hjelpe jenta vårres til tross for at han egentlig hadde sluttet er noe jeg vil vare ham dypt takknemmelig for. Det var en felles bekjent som fortalte ham om jenta vårres ( vi ba aldrig om dette selv), og Joralf sa til ham at han skulle si til oss at vi bare måtte ringe ham. Han er en stor, stor mann <3 Jeg vet om folk som har virkelig mange "go`ord" å si om han her i Trøndelag. Har aldri vært så heldig å fått møtt han selv, men det hadde vært en stor opplevelse. Skjønner godt at du er evig takknemlig for det han gjorde for dere! Både han og kona ser ut som virkelige "go`hjærta" mennesker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå