Skylander Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Håper for guds skyld at foreldrene lærer barna å vaske hendene, så ikke ut som ene kompisen til sønnen min hadde lært seg det iallefall. Bare gikk rett ut til de andre igjen han. Ekkelt! Glad de ikke skal inn her igjen idag, for vi skal nemlig bort!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Barn må minnes på sånne ting. Selv om de lærer aldri så godt, er det stor sjanse for at de glemmer de når de har det travelt med å komme igang med leken igjen. Hva var problemet med å minne ham på det? "Per, nå tror jeg at du glemte å vaske hender!?" Det sier jeg rett som det er til barnas venner og barna som jeg har med å gjøre på jobb. Eller om jeg ikke har sett at de ikke vasker, så spør jeg alltid når de kommer ut. Og selv de mest veloppdragne og velopplærte barna stopper da gjerne opp og sier at nei, det glemte de.
Skylander Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2012 Barn må minnes på sånne ting. Selv om de lærer aldri så godt, er det stor sjanse for at de glemmer de når de har det travelt med å komme igang med leken igjen. Hva var problemet med å minne ham på det? "Per, nå tror jeg at du glemte å vaske hender!?" Det sier jeg rett som det er til barnas venner og barna som jeg har med å gjøre på jobb. Eller om jeg ikke har sett at de ikke vasker, så spør jeg alltid når de kommer ut. Og selv de mest veloppdragne og velopplærte barna stopper da gjerne opp og sier at nei, det glemte de. Hadde jeg rukket å minne han på det, skulle jeg ha gjort det før han gikk ut døra! Hadde blitt ekkelt for han tror jeg, dersom jeg hadde gått etter han ut, og begynnt å poengtere det med fingervask foran de andre barna!
Kortslutning Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Ehh, det er vel slike ting unger gjerne glemmer/unngår, selv om de er opplært. Blir vel litt feil å dømme slik, han er bare ett barn. Hvis du synes det er så ekkelt, kunne du vel bare bedt han vaske hendene?
Skylander Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2012 Ehh, det er vel slike ting unger gjerne glemmer/unngår, selv om de er opplært. Blir vel litt feil å dømme slik, han er bare ett barn. Hvis du synes det er så ekkelt, kunne du vel bare bedt han vaske hendene? Selvfølgelig vet jeg at han bare er et barn, daah! Men er ikke sikkert at alle foreldre faktisk lærer barnet sitt å vaske hendene etter dobesøk, da det faktisk er mange voksne som ikke gjør det å. Uansett så er det ekkelt! å det er faktisk ikke nok med å si, "du må vaske hendene dine etter du har vært på do", barn trenger å vite hvorfor de skal eller ikke skal for å lære!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 FInnes faktisk mange foreldre som ikke lærer barna sine dette, nettopp fordi foreldrene selv ikke gjør det. Har en slektning som bruker vasken på toalettet som oppbevaringsplass,hun vasker aldri hendene etter dobesøk, eller andre besøk, og selvfølgelig, så har hun ikke lært ungene sine opp heller, så ikke rart at mange barn går rundt og tror at vasken på badet er til pynt. Når jeg er på besøk hos henne, er det så vidt jeg tør drikke kaffe, selv om jeg vet at den er kokt.
Skylander Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2012 FInnes faktisk mange foreldre som ikke lærer barna sine dette, nettopp fordi foreldrene selv ikke gjør det. Har en slektning som bruker vasken på toalettet som oppbevaringsplass,hun vasker aldri hendene etter dobesøk, eller andre besøk, og selvfølgelig, så har hun ikke lært ungene sine opp heller, så ikke rart at mange barn går rundt og tror at vasken på badet er til pynt. Når jeg er på besøk hos henne, er det så vidt jeg tør drikke kaffe, selv om jeg vet at den er kokt. Jeg grøsser! :S Ekkelt rett og slett! Onkelen til sønnen min tror jeg ikke er så flink til å vaske hendene heller, for han har inngrodde negler med dritt under! Blir helt seriøst kvalm når han gir meg en klem, blir det nå også bare av å snakke om det! Pjuk! :S
Gjest Heartbroken Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Helt fra barna mine var bittesmå, vi snakker om bleiebarn, hadde vi rutine på at hver gang vi hadde vært på badet, uansett hvilke ærend vi hadde der, så vasket vi hendene!! Til tross for dette måtte jeg minne dem på å vaske hendene hver gang de var på do til de var ganske store! Jeg er sikker på at hvis vennenes foreldre ikke minnet mine håpefulle på å vaske seg, gjorde de det ikke når de var borte heller Trøsten er at nå sitter det som spikret Men det er slett ikke alltid at foreldrene forsømmer oppdragelsen selv om ungene ikke tar seg tid til noe så kjedelig og unyttig (i deres øyne, til tross for utallige forklaringer om hvorfor det er så viktig) som å vaske helt rene hender (det er jo ikke skitt på dem:) )
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 Barn må minnes på sånne ting. Selv om de lærer aldri så godt, er det stor sjanse for at de glemmer de når de har det travelt med å komme igang med leken igjen. Hva var problemet med å minne ham på det? "Per, nå tror jeg at du glemte å vaske hender!?" Det sier jeg rett som det er til barnas venner og barna som jeg har med å gjøre på jobb. Eller om jeg ikke har sett at de ikke vasker, så spør jeg alltid når de kommer ut. Og selv de mest veloppdragne og velopplærte barna stopper da gjerne opp og sier at nei, det glemte de. Jeg hjalp mitt tantebarn på do, JEG tørket og gjorde alt "skittarbeidet". JEG vasket meg. Så kommer vi inn til foreldre og alle de andre. Da sier poden med et smil " Jeg slapp å vaske hendene, jeg". Gjett om jeg var flau, for det tenkte jeg ikke over i hele tatt. Jeg gjorde jo at det skitne, liksom...... Ungen støttet seg til og med på meg, og ikke på doen. MEN det er nok litt hysteri rundt dette. Avføring er greit, da vasker man uansett. Urin er HELT steril, tro det eller ei. Er den ikke det, så har man UVI. Ellers mener jeg det er god vane å vaske seg uansett, hver eneste gang man er på do. Og så vil jeg ta opp det med skitne negler, som en her nevner. Noen mennesker får dette fort, og uansett hva de gjør, virker det som. Jeg er renholder av yrke, og bruker sjelden hansker, da jeg vasker hendene hele dagen likevel. Og jeg spriter jevnt i øpet av dagen. Likevel klarer jeg fort å få sorte render under neglene. Jeg vet ikke hva jeg gjør, men sånn er det. Og det forsvinner ikke med vanlig håndvask. Og er ungene ute og leker, så skjer det jo enda fortere at render under neglene kommer. Herrefred... du/dere er litt hysterisk, tenker jeg.....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #10 Skrevet 21. januar 2012 Barn må minnes på sånne ting. Selv om de lærer aldri så godt, er det stor sjanse for at de glemmer de når de har det travelt med å komme igang med leken igjen. Hva var problemet med å minne ham på det? "Per, nå tror jeg at du glemte å vaske hender!?" Det sier jeg rett som det er til barnas venner og barna som jeg har med å gjøre på jobb. Eller om jeg ikke har sett at de ikke vasker, så spør jeg alltid når de kommer ut. Og selv de mest veloppdragne og velopplærte barna stopper da gjerne opp og sier at nei, det glemte de. Jeg hjalp mitt tantebarn på do, JEG tørket og gjorde alt "skittarbeidet". JEG vasket meg. Så kommer vi inn til foreldre og alle de andre. Da sier poden med et smil " Jeg slapp å vaske hendene, jeg". Gjett om jeg var flau, for det tenkte jeg ikke over i hele tatt. Jeg gjorde jo at det skitne, liksom...... Ungen støttet seg til og med på meg, og ikke på doen. MEN det er nok litt hysteri rundt dette. Avføring er greit, da vasker man uansett. Urin er HELT steril, tro det eller ei. Er den ikke det, så har man UVI. Ellers mener jeg det er god vane å vaske seg uansett, hver eneste gang man er på do. Og så vil jeg ta opp det med skitne negler, som en her nevner. Noen mennesker får dette fort, og uansett hva de gjør, virker det som. Jeg er renholder av yrke, og bruker sjelden hansker, da jeg vasker hendene hele dagen likevel. Og jeg spriter jevnt i øpet av dagen. Likevel klarer jeg fort å få sorte render under neglene. Jeg vet ikke hva jeg gjør, men sånn er det. Og det forsvinner ikke med vanlig håndvask. Og er ungene ute og leker, så skjer det jo enda fortere at render under neglene kommer. Herrefred... du/dere er litt hysterisk, tenker jeg..... At urin er helt steril er en "sannhet" med modifikasjoner. Urin inneholder i utgangspunktet få bakterier, men etter en liten stund i luft vil det dannes bakterier som formerer seg raskt.
Skylander Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2012 Barn må minnes på sånne ting. Selv om de lærer aldri så godt, er det stor sjanse for at de glemmer de når de har det travelt med å komme igang med leken igjen. Hva var problemet med å minne ham på det? "Per, nå tror jeg at du glemte å vaske hender!?" Det sier jeg rett som det er til barnas venner og barna som jeg har med å gjøre på jobb. Eller om jeg ikke har sett at de ikke vasker, så spør jeg alltid når de kommer ut. Og selv de mest veloppdragne og velopplærte barna stopper da gjerne opp og sier at nei, det glemte de. Jeg hjalp mitt tantebarn på do, JEG tørket og gjorde alt "skittarbeidet". JEG vasket meg. Så kommer vi inn til foreldre og alle de andre. Da sier poden med et smil " Jeg slapp å vaske hendene, jeg". Gjett om jeg var flau, for det tenkte jeg ikke over i hele tatt. Jeg gjorde jo at det skitne, liksom...... Ungen støttet seg til og med på meg, og ikke på doen. MEN det er nok litt hysteri rundt dette. Avføring er greit, da vasker man uansett. Urin er HELT steril, tro det eller ei. Er den ikke det, så har man UVI. Ellers mener jeg det er god vane å vaske seg uansett, hver eneste gang man er på do. Og så vil jeg ta opp det med skitne negler, som en her nevner. Noen mennesker får dette fort, og uansett hva de gjør, virker det som. Jeg er renholder av yrke, og bruker sjelden hansker, da jeg vasker hendene hele dagen likevel. Og jeg spriter jevnt i øpet av dagen. Likevel klarer jeg fort å få sorte render under neglene. Jeg vet ikke hva jeg gjør, men sånn er det. Og det forsvinner ikke med vanlig håndvask. Og er ungene ute og leker, så skjer det jo enda fortere at render under neglene kommer. Herrefred... du/dere er litt hysterisk, tenker jeg..... Inngrodde negler, da tenker jeg negler som ikke klippes med masse skitt under. Pluss at det faktisk stinker av han, dusjer sikkert ikke så ofte! Men jeg innrømmer å ha vært hysterisk da gutten min var baby. Jeg kunne ikke røre en ting omtrent før jeg måtte vaske hendene hvis jeg skulle røre han, hehe Hendte noen ganger at jeg vasket hendene både to og tre ganger før jeg følte at de var rene. lol
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #12 Skrevet 21. januar 2012 Barn må minnes på sånne ting. Selv om de lærer aldri så godt, er det stor sjanse for at de glemmer de når de har det travelt med å komme igang med leken igjen. Hva var problemet med å minne ham på det? "Per, nå tror jeg at du glemte å vaske hender!?" Det sier jeg rett som det er til barnas venner og barna som jeg har med å gjøre på jobb. Eller om jeg ikke har sett at de ikke vasker, så spør jeg alltid når de kommer ut. Og selv de mest veloppdragne og velopplærte barna stopper da gjerne opp og sier at nei, det glemte de. Jeg hjalp mitt tantebarn på do, JEG tørket og gjorde alt "skittarbeidet". JEG vasket meg. Så kommer vi inn til foreldre og alle de andre. Da sier poden med et smil " Jeg slapp å vaske hendene, jeg". Gjett om jeg var flau, for det tenkte jeg ikke over i hele tatt. Jeg gjorde jo at det skitne, liksom...... Ungen støttet seg til og med på meg, og ikke på doen. MEN det er nok litt hysteri rundt dette. Avføring er greit, da vasker man uansett. Urin er HELT steril, tro det eller ei. Er den ikke det, så har man UVI. Ellers mener jeg det er god vane å vaske seg uansett, hver eneste gang man er på do. Og så vil jeg ta opp det med skitne negler, som en her nevner. Noen mennesker får dette fort, og uansett hva de gjør, virker det som. Jeg er renholder av yrke, og bruker sjelden hansker, da jeg vasker hendene hele dagen likevel. Og jeg spriter jevnt i øpet av dagen. Likevel klarer jeg fort å få sorte render under neglene. Jeg vet ikke hva jeg gjør, men sånn er det. Og det forsvinner ikke med vanlig håndvask. Og er ungene ute og leker, så skjer det jo enda fortere at render under neglene kommer. Herrefred... du/dere er litt hysterisk, tenker jeg..... Regner med at du er en av disse grisene som ikke har lært ungene hygiene og som derfor SELVFøLGELIG forsvarer griseriet
Serepta Skrevet 21. januar 2012 #13 Skrevet 21. januar 2012 Her i huset er eldste 8 år, og stadig vekk er det kompiser som glemmer dette. Men det er alltid de samme (2 stk) så da passer jeg litt på når de er på do, og minner dem på det når de kommer ut igjen. Da er det bare "ååååja" og så går de inn og vasker seg. Aner ikke hvorfor de glemmer det hele tiden, mmen jeg har vel tenkt at de bare er litt svimete. Mine to gjør dette dønn automatisk etter dobesøk, når vi kommer hjem fra bhg og før vi spiser, og de trenger derfor ikke påminnelse.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #14 Skrevet 21. januar 2012 Guttungen her hjemme får stadig vekk besøk av venner og mange av dem glemmer å vaske hender etter dobesøk. Så jeg minner dem alltid på det. Spør dem hver gang dem har vært på do om dem har vasket hendene med såpe. Noen ganger svarer de ja, og noen ganger nei. Da går dem frivilig tilbake til badet for å vaske hendene. Så vanskelig er det ikke.
Skylander Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #15 Skrevet 21. januar 2012 Guttungen her hjemme får stadig vekk besøk av venner og mange av dem glemmer å vaske hender etter dobesøk. Så jeg minner dem alltid på det. Spør dem hver gang dem har vært på do om dem har vasket hendene med såpe. Noen ganger svarer de ja, og noen ganger nei. Da går dem frivilig tilbake til badet for å vaske hendene. Så vanskelig er det ikke. Har aldri sagt at det er vanskelig heller, har jeg vel? Jeg synes det er ekkelt! Tenk om han bæsjer eller tisser, tørker seg, kanskje får litt på hånda og ikke vasker hendene etterpå. :S Deretter går dem å tar i håndtakene her i huset, æSJ!!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 Guttungen her hjemme får stadig vekk besøk av venner og mange av dem glemmer å vaske hender etter dobesøk. Så jeg minner dem alltid på det. Spør dem hver gang dem har vært på do om dem har vasket hendene med såpe. Noen ganger svarer de ja, og noen ganger nei. Da går dem frivilig tilbake til badet for å vaske hendene. Så vanskelig er det ikke. Har aldri sagt at det er vanskelig heller, har jeg vel? Jeg synes det er ekkelt! Tenk om han bæsjer eller tisser, tørker seg, kanskje får litt på hånda og ikke vasker hendene etterpå. :S Deretter går dem å tar i håndtakene her i huset, æSJ!!! Nei, det er riktig at du ikke har sagt det, men ut ifra innlegget ditt så virket det slik. Du sitter på et forum på internett og sier æsj fordi et barn glemmer/har det for travelt til å vaske hendene etter dobesøk. Det er ikke så vanskelig å minner han på at han skal vaske hendene. Istedenfor sitter du da her og forteller hvor glad du er for at dere skal reise bort, bare fordi han ikke vasket hendene.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #17 Skrevet 21. januar 2012 Barn må minnes på sånne ting. Selv om de lærer aldri så godt, er det stor sjanse for at de glemmer de når de har det travelt med å komme igang med leken igjen. Hva var problemet med å minne ham på det? "Per, nå tror jeg at du glemte å vaske hender!?" Det sier jeg rett som det er til barnas venner og barna som jeg har med å gjøre på jobb. Eller om jeg ikke har sett at de ikke vasker, så spør jeg alltid når de kommer ut. Og selv de mest veloppdragne og velopplærte barna stopper da gjerne opp og sier at nei, det glemte de. Jeg hjalp mitt tantebarn på do, JEG tørket og gjorde alt "skittarbeidet". JEG vasket meg. Så kommer vi inn til foreldre og alle de andre. Da sier poden med et smil " Jeg slapp å vaske hendene, jeg". Gjett om jeg var flau, for det tenkte jeg ikke over i hele tatt. Jeg gjorde jo at det skitne, liksom...... Ungen støttet seg til og med på meg, og ikke på doen. MEN det er nok litt hysteri rundt dette. Avføring er greit, da vasker man uansett. Urin er HELT steril, tro det eller ei. Er den ikke det, så har man UVI. Ellers mener jeg det er god vane å vaske seg uansett, hver eneste gang man er på do. Og så vil jeg ta opp det med skitne negler, som en her nevner. Noen mennesker får dette fort, og uansett hva de gjør, virker det som. Jeg er renholder av yrke, og bruker sjelden hansker, da jeg vasker hendene hele dagen likevel. Og jeg spriter jevnt i øpet av dagen. Likevel klarer jeg fort å få sorte render under neglene. Jeg vet ikke hva jeg gjør, men sånn er det. Og det forsvinner ikke med vanlig håndvask. Og er ungene ute og leker, så skjer det jo enda fortere at render under neglene kommer. Herrefred... du/dere er litt hysterisk, tenker jeg..... Inngrodde negler, da tenker jeg negler som ikke klippes med masse skitt under. Pluss at det faktisk stinker av han, dusjer sikkert ikke så ofte! Men jeg innrømmer å ha vært hysterisk da gutten min var baby. Jeg kunne ikke røre en ting omtrent før jeg måtte vaske hendene hvis jeg skulle røre han, hehe Hendte noen ganger at jeg vasket hendene både to og tre ganger før jeg følte at de var rene. lol Wow.. Like før du skulle vært med på Psyk Forandring.. Jeg vasker meg på hendene etter dobesøk og før jeg skal lage mat eller etter å ha drevet med ting jeg faktisk blir skitten av,men overdreven vask er jo ikke bra!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #18 Skrevet 21. januar 2012 Vasker du hender rett før og rett etter du tar på en handlevogn? Handlevogner er mye værre enn å ikke vaske hender etter dobesøk.
Skylander Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #19 Skrevet 21. januar 2012 Guttungen her hjemme får stadig vekk besøk av venner og mange av dem glemmer å vaske hender etter dobesøk. Så jeg minner dem alltid på det. Spør dem hver gang dem har vært på do om dem har vasket hendene med såpe. Noen ganger svarer de ja, og noen ganger nei. Da går dem frivilig tilbake til badet for å vaske hendene. Så vanskelig er det ikke. Har aldri sagt at det er vanskelig heller, har jeg vel? Jeg synes det er ekkelt! Tenk om han bæsjer eller tisser, tørker seg, kanskje får litt på hånda og ikke vasker hendene etterpå. :S Deretter går dem å tar i håndtakene her i huset, æSJ!!! Nei, det er riktig at du ikke har sagt det, men ut ifra innlegget ditt så virket det slik. Du sitter på et forum på internett og sier æsj fordi et barn glemmer/har det for travelt til å vaske hendene etter dobesøk. Det er ikke så vanskelig å minner han på at han skal vaske hendene. Istedenfor sitter du da her og forteller hvor glad du er for at dere skal reise bort, bare fordi han ikke vasket hendene. Guttungen her hjemme får stadig vekk besøk av venner og mange av dem glemmer å vaske hender etter dobesøk. Så jeg minner dem alltid på det. Spør dem hver gang dem har vært på do om dem har vasket hendene med såpe. Noen ganger svarer de ja, og noen ganger nei. Da går dem frivilig tilbake til badet for å vaske hendene. Så vanskelig er det ikke. Har aldri sagt at det er vanskelig heller, har jeg vel? Jeg synes det er ekkelt! Tenk om han bæsjer eller tisser, tørker seg, kanskje får litt på hånda og ikke vasker hendene etterpå. :S Deretter går dem å tar i håndtakene her i huset, æSJ!!! Nei, det er riktig at du ikke har sagt det, men ut ifra innlegget ditt så virket det slik. Du sitter på et forum på internett og sier æsj fordi et barn glemmer/har det for travelt til å vaske hendene etter dobesøk. Det er ikke så vanskelig å minner han på at han skal vaske hendene. Istedenfor sitter du da her og forteller hvor glad du er for at dere skal reise bort, bare fordi han ikke vasket hendene. Hadde du bare giddet å lese alt her så hadde du sett at jeg tidligere skrev hvorfor jeg ikke minnte han på det! Jeg skrev: "Hadde jeg rukket å minne han på det, skulle jeg ha gjort det før han gikk ut døra! Hadde blitt ekkelt for han tror jeg, dersom jeg hadde gått etter han ut, og begynnt å poengtere det med fingervask foran de andre barna!"
Skylander Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #20 Skrevet 21. januar 2012 Vasker du hender rett før og rett etter du tar på en handlevogn? Handlevogner er mye værre enn å ikke vaske hender etter dobesøk. Drap er mye værre enn vold det også, men rettfærdiggjør ikke vold fordi!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #21 Skrevet 21. januar 2012 Guttungen her hjemme får stadig vekk besøk av venner og mange av dem glemmer å vaske hender etter dobesøk. Så jeg minner dem alltid på det. Spør dem hver gang dem har vært på do om dem har vasket hendene med såpe. Noen ganger svarer de ja, og noen ganger nei. Da går dem frivilig tilbake til badet for å vaske hendene. Så vanskelig er det ikke. Har aldri sagt at det er vanskelig heller, har jeg vel? Jeg synes det er ekkelt! Tenk om han bæsjer eller tisser, tørker seg, kanskje får litt på hånda og ikke vasker hendene etterpå. :S Deretter går dem å tar i håndtakene her i huset, æSJ!!! Nei, det er riktig at du ikke har sagt det, men ut ifra innlegget ditt så virket det slik. Du sitter på et forum på internett og sier æsj fordi et barn glemmer/har det for travelt til å vaske hendene etter dobesøk. Det er ikke så vanskelig å minner han på at han skal vaske hendene. Istedenfor sitter du da her og forteller hvor glad du er for at dere skal reise bort, bare fordi han ikke vasket hendene. Guttungen her hjemme får stadig vekk besøk av venner og mange av dem glemmer å vaske hender etter dobesøk. Så jeg minner dem alltid på det. Spør dem hver gang dem har vært på do om dem har vasket hendene med såpe. Noen ganger svarer de ja, og noen ganger nei. Da går dem frivilig tilbake til badet for å vaske hendene. Så vanskelig er det ikke. Har aldri sagt at det er vanskelig heller, har jeg vel? Jeg synes det er ekkelt! Tenk om han bæsjer eller tisser, tørker seg, kanskje får litt på hånda og ikke vasker hendene etterpå. :S Deretter går dem å tar i håndtakene her i huset, æSJ!!! Nei, det er riktig at du ikke har sagt det, men ut ifra innlegget ditt så virket det slik. Du sitter på et forum på internett og sier æsj fordi et barn glemmer/har det for travelt til å vaske hendene etter dobesøk. Det er ikke så vanskelig å minner han på at han skal vaske hendene. Istedenfor sitter du da her og forteller hvor glad du er for at dere skal reise bort, bare fordi han ikke vasket hendene. Hadde du bare giddet å lese alt her så hadde du sett at jeg tidligere skrev hvorfor jeg ikke minnte han på det! Jeg skrev: "Hadde jeg rukket å minne han på det, skulle jeg ha gjort det før han gikk ut døra! Hadde blitt ekkelt for han tror jeg, dersom jeg hadde gått etter han ut, og begynnt å poengtere det med fingervask foran de andre barna!" Jeg leste det. Skjønner fremdeles ikke hvorfor du ikke valgte å be han gå og vaske hendene, istedenfor å skrive det du skrev på HI. Herregud, du er en voksen dame, er du ikke? Tror neppe han blir skadet for livet bare fordi du minner han på om å vaske hendene foran resten. Hvis du er så utrolig redd for bakterier eller hva det er han får på hendene etter doturen, så burde du gått over alle håndtakene med antibac eller noe.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 21. januar 2012 #22 Skrevet 21. januar 2012 Barn er noen ivrige sjeler som ofte glemmer å gjøre ting som er kjedelige, ofte fordi de ikke har tid, og derfor må barn påminnes om å gjøre slikt. Er nok ingen skade skjedd at barnet glemte å vaske seg på hendene. Du får vaske over hånddak med en klut eller noe. Da skal du være trygg. Inntill nestemann kommer på besøk;)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #23 Skrevet 21. januar 2012 Håper for guds skyld at foreldrene lærer barna å vaske hendene, så ikke ut som ene kompisen til sønnen min hadde lært seg det iallefall. Bare gikk rett ut til de andre igjen han. Ekkelt! Glad de ikke skal inn her igjen idag, for vi skal nemlig bort! Tror de fleste foreldrene lærer barna sine å vaske hendene, men noen barn har det rett og slett for travelt å gjøre det når dem har det gøy. Det er som Lykke Fryd sier:" Barn er noen ivrige sjeler som ofte glemmer å gjøre ting som er kjedelige, ofte fordi de ikke har tid, og derfor må barn påminnes om å gjøre slikt."
Skylander Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #24 Skrevet 21. januar 2012 Guttungen her hjemme får stadig vekk besøk av venner og mange av dem glemmer å vaske hender etter dobesøk. Så jeg minner dem alltid på det. Spør dem hver gang dem har vært på do om dem har vasket hendene med såpe. Noen ganger svarer de ja, og noen ganger nei. Da går dem frivilig tilbake til badet for å vaske hendene. Så vanskelig er det ikke. Har aldri sagt at det er vanskelig heller, har jeg vel? Jeg synes det er ekkelt! Tenk om han bæsjer eller tisser, tørker seg, kanskje får litt på hånda og ikke vasker hendene etterpå. :S Deretter går dem å tar i håndtakene her i huset, æSJ!!! Nei, det er riktig at du ikke har sagt det, men ut ifra innlegget ditt så virket det slik. Du sitter på et forum på internett og sier æsj fordi et barn glemmer/har det for travelt til å vaske hendene etter dobesøk. Det er ikke så vanskelig å minner han på at han skal vaske hendene. Istedenfor sitter du da her og forteller hvor glad du er for at dere skal reise bort, bare fordi han ikke vasket hendene. Guttungen her hjemme får stadig vekk besøk av venner og mange av dem glemmer å vaske hender etter dobesøk. Så jeg minner dem alltid på det. Spør dem hver gang dem har vært på do om dem har vasket hendene med såpe. Noen ganger svarer de ja, og noen ganger nei. Da går dem frivilig tilbake til badet for å vaske hendene. Så vanskelig er det ikke. Har aldri sagt at det er vanskelig heller, har jeg vel? Jeg synes det er ekkelt! Tenk om han bæsjer eller tisser, tørker seg, kanskje får litt på hånda og ikke vasker hendene etterpå. :S Deretter går dem å tar i håndtakene her i huset, æSJ!!! Nei, det er riktig at du ikke har sagt det, men ut ifra innlegget ditt så virket det slik. Du sitter på et forum på internett og sier æsj fordi et barn glemmer/har det for travelt til å vaske hendene etter dobesøk. Det er ikke så vanskelig å minner han på at han skal vaske hendene. Istedenfor sitter du da her og forteller hvor glad du er for at dere skal reise bort, bare fordi han ikke vasket hendene. Hadde du bare giddet å lese alt her så hadde du sett at jeg tidligere skrev hvorfor jeg ikke minnte han på det! Jeg skrev: "Hadde jeg rukket å minne han på det, skulle jeg ha gjort det før han gikk ut døra! Hadde blitt ekkelt for han tror jeg, dersom jeg hadde gått etter han ut, og begynnt å poengtere det med fingervask foran de andre barna!" Jeg leste det. Skjønner fremdeles ikke hvorfor du ikke valgte å be han gå og vaske hendene, istedenfor å skrive det du skrev på HI. Herregud, du er en voksen dame, er du ikke? Tror neppe han blir skadet for livet bare fordi du minner han på om å vaske hendene foran resten. Hvis du er så utrolig redd for bakterier eller hva det er han får på hendene etter doturen, så burde du gått over alle håndtakene med antibac eller noe. Skal fortelle deg jeg gikk over håndtakene etterpå ja! å vet du, jeg gidder ikke å sitte å forsvare meg ovenfor deg, å det pga. punkt 1: du sitter å påstår istedet for å spørre og punkt 2: du gjemmer deg bak anonymknappen, jeg liker ikke feige folk! Gå å vask henda dine!!!!
Zikosu og William Skrevet 21. januar 2012 #25 Skrevet 21. januar 2012 Hva med å henge opp en illustrert påminnelse på dodøra eller noe?? Kan være det hjelper..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå