Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Personlig likte jeg det ikke, men nå er jo navn smak og behag. Dere må selv bli enige om navnet. Vi valgte et sjeldent navn, men vi valgte å tenke på det veldig lenge før vi bestemte oss. Lenge var det kun 1 av oss som likte det, men sakte men sikkert ble det favoritten til begge.
Isola&Lille+julegave Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Hvis du er superkristen, er det sikkert bra. Jeg liker det ikke.
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Jeg er ikke overbegeistret. Navnet betyr "han som er dradd opp av vannet". På skolen kan det fort bety "han som skal moses" les "bankes", fordi det er et av de mest bibelske navn som eksisterer. Du kunne like gjerne brukt Jesus.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Jeg liker det ikke. Syns i grunn det hører bibelen til, eller evnt om man er veldig, veldig kristen da...
Hønan Agda Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Fungerer vel greit i svært religiøse miljøer i USA men passer dårlig på en liten gutt i Norge i år 2012.
Mummi mamma Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Meget spesielt spør du meg... Men så er det jo ikke jeg som bestemmer da
I scream for icecream! Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 Jeg synes det er kult! Er hverken religiøs eller veldig spesiell, men jeg liker litt annerledes navn.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #10 Skrevet 21. januar 2012 Greit at mange bruker bibelske navn på barna sine, men Moses er litt for mye bibel altså. Kunne fort blitt belastende for barnet også.. Hadde en av ungene mine kommet hjem og fortalt det hadde begynt en ny gutt i klassen som het Moses hadde jeg automatisk tenkt at foreldrene tilhørte en ekstremkristen "sekt".
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #11 Skrevet 21. januar 2012 Den kristne versjonen av Mohammed, grusomt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #12 Skrevet 21. januar 2012 Hvis du er superkristen, er det sikkert bra. Jeg liker det ikke. Hva gjør dette navnet så mye verre enn populære bibelske navn som Isak, Noah, Benjamin, Lucas, Rebecca osv?
Kannemor Skrevet 21. januar 2012 #13 Skrevet 21. januar 2012 Den kristne versjonen av Mohammed, grusomt. Hva mener du med at det er den kristne versjonen av Mohammed?
Farrah84 Skrevet 21. januar 2012 #14 Skrevet 21. januar 2012 Synes det er veldig fint jeg, tenkt på det selv hvis jeg får en sønn til:) det er ikke noe mer kristen enn andre bibelnavn. Tror ikke barn vil erte noen som heter det, barn heter jo alt mulig nå
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #15 Skrevet 21. januar 2012 det synes jeg er et navn som er velig knyttet til kristendommen.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 Det gjelder svært mange populære navn. Forøvrig er Moses mer sentral i jødedom og islam enn han er i kristendommen
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #17 Skrevet 21. januar 2012 herremoses, ett uttrykk vi bruker her jeg er fra, istedet for herregud
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #19 Skrevet 21. januar 2012 Jeg er ikke kristen, men det kan fungrere. Vi har jo allerede Gabriel og David. - og mange flere.. Noe av det samme, bare fortsatt uvanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå