meg & to små vampyrer Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Hei, skal ta en lapraskopi om noen uker. For å se/utelukke at mine magesmerter ikke er forbundet med endometriose. Er det noe behov for å være borte fra jobb i etterkant av lapraskopi? Det er satt opp som dagkirurgi. Jeg regner jo egentlig med at dersom de finner noe og evt må fjerne noe så er det større inngrep enn om de bare er inne og kikker, men ikke finner noe. Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Tror jeg var borte fra jobb tre dager, men ikke sikker. Er så lenge siden.
meg & to små vampyrer Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2012 Men fjerna de noe da? Eller bare kikket de litt?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Jeg var borte i to dager. De fjernet ikke noe. Hadde enda vondt på dag 3, men det var verst når jeg kjørte bil og kom i en hump og når jeg bøyde meg. Ellers gikk det greit.. Om jeg husker riktig så skulle man ikke være i fysisk aktivitet de ro første ukene, men dette må du nesten spørre om for det er begynt å bli en del år siden nå...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 #2 Jeg fjernet ikke noe, de bare kikket for å se om je hadde tette eggledere.
meg & to små vampyrer Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2012 Det høres ut som dere alle trengte en dag eller tre etterpå. Det stod ikke noe om dette i infoen fra sykehuset, men jeg liker å forberede jobben dersom jeg vet jeg kommer til å bli borte. Jeg tror jeg skal ringe sykehuset og spørre på mandag. Takk for svar! Jeg går jo til bussen når jeg skal til og fra jobb og kjører jo ikke bil, så noe fysisk aktivitet blir det jo da.. Dersom jeg skal jobbe mener jeg.
Flaggermusa Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Jeg var sykemeldt 2 eller 3 uker i etterkant av min operasjon, men det var fordi de måtte åpne meg å ta ut en svær cyste og en ødelagt eggstokk. Låg på sykehuset i 2 dager etterpå også. Fikk ett bikinisnitt pluss 3 små hull på magen. Det er stortsett luftsmertene etter at de blåser opp buken som er vonde å bli kvitt. Hadde det vært vanlig dagkirurgi så hadde jeg sikkert bare tatt en 3-dagers. Lykke til!!
rosered Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Jeg tok lapraskopi på en fredag og fikk sykemelding t.o.m. onsdag. Fjernet en cyste på eggstokken. Jeg syns det var greit med sm så lenge, for gassen de sprøyter inn tar noen dager før forsvinner og det er litt vondt.
Tante Gustava Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 Jeg var sykemeldt i en uke etter. Hadde nok ikke trengt så lang tid hjemme, men siden jeg jobbet som sykepleier på en travel sengepost mente legen at jeg trengte såpass.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #10 Skrevet 21. januar 2012 Jeg var borte på inngrepsdagen og dagen etter. Følte meg i så bra form, og hadde minimalt med vondt, så jeg var på jobb igjen på dag 3. Men så har jeg sittestillende jobb, da....
meg & to små vampyrer Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 24. januar 2012 Takk for svar alle sammen! Jeg ringte sykehuset for å spørre jeg. Inngrepet er onsdag og de de sa at jeg i alle fall måtte regne med torsdag og fredag sykemeldt. eller ut uka sa de vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå