Gå til innhold

Lus i hus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uææh! Jeg og femåringen har fått lus! Hva gjør vi? Noen med erfaring som vet hva slaga lusemiddel som er best? går det greit å bli kvitt? Eller må vi kures mange ganger?

Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Gå på apoteket for å kjøpe luseshampo og følg oppskriften som medfølger.

Og så er det kjempeviktig å ta kontakt med skole / barnehage og ev. venner barnet har hatt nærkontakt med slik at de kan sjekke seg også.

Skrevet

Det er ikke vanskelig å bli kvitt, er fikk tre av fire unger det i høst.

Jeg kjøpte lusekur på apoteket og hadde i hodene deres, skiftet på alle sengene og vasket luer, halser og jakker.

Kuren skulle tas på nytt 7-9 dager senere og på de dagene kammet jeg med lusekam annenhver dag, fant ikke flere lus men gredde ut noen egg.

Lusa dør om den ikke får suge blod på 24-48 timer (litt forskjell på hvor seiglivet de er), så slalomhjelmer, sykkelhjelmer osv kan bare legges vegg noen dager.

Viktig å gi beskjed på skole/barnehage så de får hengt opp lapp om at det er lus så alle får sjekket seg.

Da vil fikk det i høst ga jeg også beskjed til de nærmeste vennene sine foreldre så de fikk sjekket litt ekstra godt på sine barn. Fryktelig kjedelig om de skal drive å smitte hverandre, da blir man aldri kvitt det.

Skrevet

Ingen fare, ta av sengklær. la senga hans og din stå urørt i 2 dager. Da er all lusa borte, den overlever ikke etter 2 døgn.

ha i luskur idag!! Så er dere lusfri ;)

Ny kur om 7-9 dager.

Skrevet

Takk for svar! Det går i barnehagen, så vi trenger nok ikke si fra. Har brukt Linicin kur i dag, håper den er effektiv, det er visst et nytt middel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...