Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har ingen venner som jeg gjør ting sammen med osv. Etter jeg fikk to tette + studier og jobb har jeg ikke orket tanken på å ha flere å tenke på rett og slett. Jeg føler jeg gir alt jeg kan gi av meg selv til barna mine og samboeren min + resten av familien at jeg "trenger" ikke venner. Jeg er jo med medstudenter på skolen og har det sosialt der, så det er ikke sånn at jeg stenger meg inne. Men jeg får liksom "dosen" min der av det sosiale. Ellers prater jeg om alt mellom himmel og jord med svigerinna mi, shopper sammen osv, vi er jo venner, men vi er jo samtidig familie. Er jeg veldig rar? Er det bare jeg som er sånn? Jeg har flere ganger avvist gamle venner som vil ha kontakt, jeg orker bare ikke tanken på å ha et ansvar for å ta kontakt osv.. Høres nok helt rart ut!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Du er ikke viggo. Du har jo venner og en sosial omgangskrets, du skriver det jo selv. Hvorfor skulle ikke svigerinner og medstudenter telle?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Du er ikke viggo. Du har jo venner og en sosial omgangskrets, du skriver det jo selv. Hvorfor skulle ikke svigerinner og medstudenter telle? Neida, men jeg har ingen bestevenner som jeg finner på ting med. Ingen som jeg tar meg en tur ut til en kveld osv. Sambo påpekte dette i kveld og jeg må innrømme at de fleste har vel noen få nære veninner.. Jeg orker bare ikke tanken og holder alle på avstand, vanskelig å forklare. F.eks dersom vi skulle giftet oss hadde jeg ikke hatt noen veninner å bedt! HI
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 "Samboer påpekte det i kveld" Høres ut som en hyggelig kar!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Neida, men jeg har ingen bestevenner som jeg finner på ting med. Ingen som jeg tar meg en tur ut til en kveld osv. Over her skriver du: "Ellers prater jeg om alt mellom himmel og jord med svigerinna mi, shopper sammen osv." Høres ut som en venninne, spør du meg. Skjønner ikke hvorfor hun ikke skal telle.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Jo, hun teller jo da..men så har jeg en veninne da..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Høres litt trist ut, har du aldri behov for egen tid? En tur på cafe med en vennine, eller kino? Svigerinne er jo vennine da.. Har selv kun 3-4 venner, men de kan jeg allefall besøke osv.
lille sprelle Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Det er en periode i livet hvor de sosiale behovene i stor grad dekkes av jobb/studier og familie. Jeg har 3 gode venninner som jeg sjelden ser, men prater med på telefonen innimellom. Vi møtes like gjerne som familier og sjelden bare vi damene.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 Det der går opp og ned i livet, alt etter hvor man er i livets fase. Jeg har IKKE giddis til venner, pga barn med store ekstrabehov. STORE! Jeg har ikke tid, og finner ikke tid eller overskudd til sosialt liv utenom akkurat nå. Så jeg tenker at det kommer litt senere
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #10 Skrevet 21. januar 2012 Snakk om å gjøre et stort problem ut av INGENTING! Du har familie, medstudenter og ikke minst i svigerinne som du er endel sammen med! Hvorfor i all verden skulle ikke familie også telle som venner da? Besteveninna mi er søstera mi:) Har ellers et par venninner som jeg har møtt via barselgruppe. Vi møtes kanskje en gang i måneden eller noe der omkring. Veninner å gå på shopping med? Nehhhhh......Når i all verden skille jeg ha tid til det da? Vi har et felles vennepar som vi av og til er sammen med sammen med ungene (gutta våre er bestekompiser - sånn vi møttes). Jeg får ellers min dose sosial aktivitet gjennom jobb og trening 1-2 kvelder i uka:)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #11 Skrevet 21. januar 2012 Godt å høre det er flere da som har det som meg Søstera mi er også en god veninne for meg, vi trener sammen og shopper sammen. Så ja, jeg får dekket mine sosiale behov gjennom familien, studier og jobb. Begynte bare å la tanken spinne når sambo påpekte at jeg ikke går ut til veninner om kveldene osv.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå