Gå til innhold

Noen som ikke kjenner liv tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle sier de kjenner liv så tidlig... Jeg er 16+4 og førstegangs, trodde jeg kjente noe 15+0 men nada etterpå. Har noen dumpe "stikk" innimellom men tviler på det er baby jeg kjenner... Var hos jordmor på tirsdag, hun synes livmoren min tilsvarte 3 uker lengre enn jeg er, så kan hende h*n har for god plass? Uff, alt en skal bekymre seg for:-p Noen andre som er "seine" med å kjenne liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg vil bare berolige deg med at jeg ikke kjente liv før i uke 19 med førstemann! :) Det er veldig klart og tydelig første gangen du kjenner det :) Du er ikke i tvil! Bare å glede seg! Kommer helt ann på hvordan han eller hun ligger også.. Sparkene kommer tidsnok!

Håper svaret mitt hjalp litt!

Skrevet

Hei! Jeg kjente ikke liv før i uke 20-21.. Så er ikke alle som kjente liv tidlig..Jeg ble jo ufattelig bekymret for at ikke jeg var "som alle andre", som hjernen min sa til meg. Men som hun over her; INGENTING å være bekymret over, det er om du ikke kjenner liv innen uke 28 du burde være bekymret..

Gi det en måned til + kanskje litt til så skal du se at du kjenner det =)

Lykke til =)

Skrevet

Vil også prøve å berolige deg.. Da jeg gikk gravid med datteren min kjente jeg ikke liv før i uke 21 :) Jeg hadde morkaka foran i tillegg som lå som en liten polstring mot sparkene!

Denne gangen har jeg kjent det (overasskende) tidlig, men denne gangen er morkaka plassert bak og jeg vet hva jeg skal kjenne etter :)

Plutselig får du et tydelig tegn! Bare gled deg ;)

Skrevet

Vil også prøve å berolige deg.. Da jeg gikk gravid med datteren min kjente jeg ikke liv før i uke 21 :) Jeg hadde morkaka foran i tillegg som lå som en liten polstring mot sparkene!

Denne gangen har jeg kjent det (overasskende) tidlig, men denne gangen er morkaka plassert bak og jeg vet hva jeg skal kjenne etter :)

Hvor langt på vei er du? :)

Skrevet

Det er bl.a. helt avhengig av hvor morkaka di ligger om du kjenner tidlig liv eller ikke. Ligger den foran så er det ikke sikkert du kjenner det på leeenge, har snakket med folk som ikke kjente noe før uke 23-24! Er du spinkel vil du nok også kjenne det litt tidligere enn om du har mye "polstring". Dette er ikke noe å bekymre seg for så tidlig:)

Skrevet

[quote name=lurer og lurer :)' timestamp='1327097868' post='143945123]

Hvor langt på vei er du? :)

Jeg er 20 uker idag :) Halvveis, hurra!

Men har kjent godt med liv flere uker nå, spesielt godt siden ca 16 uker, og små bevegelser før det. Veldig koselig :)

Skrevet

jeg er i uke 13+4, og kjenner ingenting, men vert på ul og det er en riktig spreking inni der , vet jeg;)

Skrevet

Takk for beroligende svar:-) Har også vært på ikke mindre enn 4 ultralyder og vet at alt var i orden sist (for 3 uker siden). Ingen har nevnt noe om at livmor er foranliggende, men jeg vet jo ikke. Har også doppler hjemme og finner lett hjertelyd, hører faktisk også tydelig at h*n sparker i doppleren, dette begynte for ca 2 uker siden. Skikkelig ubehagelig når h*n får skikkelig treff, føler jeg mister hørselen... Så jeg vet det er liv, er bare ivrig etter å kjenne livstegn:-)

Skrevet

Det er bl.a. helt avhengig av hvor morkaka di ligger om du kjenner tidlig liv eller ikke. Ligger den foran så er det ikke sikkert du kjenner det på leeenge, har snakket med folk som ikke kjente noe før uke 23-24! Er du spinkel vil du nok også kjenne det litt tidligere enn om du har mye "polstring". Dette er ikke noe å bekymre seg for så tidlig:)

Ville bare si at det ikke har så mye å si om du er tynn eller tykk, for når du kjenner liv på innsiden.

Er du tynn er det lettere å kjenne det på utsiden derimot.

Det har med hvor sensibel du er innvendig, og det har ingenting med polstring å gjøre, da disse "sensorene" ligger under fettlaget :)

Skrevet

Helt rett! Bare jeg som gravidsurrer;) Mente selvfølgelig på utsiden med den der ja:)

Skrevet

Jeg er 2.gangs og kjente omtrent ingenting før i uke 19-20. Da ble det plutselig kjempetydelige spark og jeg kunne kjenne det utenpå magen til og med. Nå er jeg ca 22 uker og kjenner liv hver dag. Jeg ble også litt bekymret siden "alle" kjenner liv så tidlig, men alt var jo helt i orden :-) (Har forresten morkaken foran)

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 21.... bittelitt.... så kom uke 26... da kjente jeg liv så å si daglig men ikke hele dagen... så kom uke 28 da ble det for fult :D

Jeg å gikk å hørte på alle som så føtter og hode og gud vet hva som stakk ut av magen... Men kjente selv ikke en skvett.... :S

Min baby er forholdsvis rolig enda... ikke som ALLE andres... Men jeg kjenner henne ihvertfall og alt skal være bra :)

Lykke tl :D

Skrevet

Vil bare tilføye at jeg var 2kg overvektig i forhold til bmi ;) hvis det har noe å si?

Skrevet

Jeg har også litt ekstra polstring :) Som så mange andre.. :)

Jeg kjente ikke mye før uke 19, var på ul i uke 18 og da så jm at morkaka lå i front. Derfor jeg ikke hadde kjent no. Kjente tidligere i forrige sv.skap, og var helt sikker på at det var dødt der inne denne gang..

I går var jeg 20+5, og da kjente vi utenpå begge to.. Trykket en finger bare mot magen, og der kom det to små dunk! :) Ah, for en lykke!! :-D

Skrevet

Så gøy å kjenne liv utenpå:-) Kan en kjenne liv inni lettere om en "poker" livmoren litt? Er ikke overvektig, har BMI på 22 elns.

Skrevet

Tror kanskje jeg kjente liv i dag:-D Har jo kjent litt "aktivitet" før, men umulig å si om det er luft. Men i dag etter trening fikk jeg et kraftig dult midt i livmoren, aldri opplevd liknende. Men føler ikke det minner om verken luft eller "sommerfugl vingeslag), mer som et stumpt stikk, etterfulgt av et sug. Dårlig forklart, men er litt vanskelig å beskrive, jeg er i hvertfall ganske overbevist om at det er livstegn fra den lille:-) (forresten 17+0 i dag)

Skrevet

Hei.

Jeg er gravid med nr 3. Og kjenner ikke liv. Er 17+0 i dag.

Jeg har vel kjent noen få små dunk. Men kjennes mest ut som luft. Og ikke sånn jeg er vant med å kjenne liv fra de to andre. Jeg har morkaken på venstre side. Så nå bare venter jeg på at jeg skal kjenne skikkelig liv. ;)

Gleder meg til UL for å se den lille. Og for å se om alt er bare bra.

Skrevet

Ja det er jammen ikke lett å vite hva som er hva:-\ Kan heller ikke forstå at jeg skal kunne kjenne forskjell neste gang jeg er gravid:-)

Skrevet

Jeg er 22 uker og jeg kjenner fortsatt ingenting, fått bekreftet masse aktivitet flere ganger på ul, men kjenner ingenting selv. Var visst vanlig det også, selv om det forventet det rundt disse tider..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...