Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 må bare frese litt her, har meldt meg inn i en terminklubb på fjesboka, og er mildt sagt sjokkert over hva slags skrotfolk som er der og hva slags patetiske tema de tar opp og ikke minst hva slags holdninger de har.. Forrige gang var jeg med i en tilsvarende klubb, og den var sammensatt av smarte, oppegående jenter. Vi hadde masse nytte og glede av hverandre.. Men nå.. det dreier seg bare om å få gjennom sykemeldinger og svangerskapspenger (tilsynelatende nesten ingen som jobber), om hvor lite sexlyst de har, og hvis de lar seg overtale av mannen så faker de orgasme eller later som om de liker det, og ønsker seg bare at han skal gjøre seg ferdig.. Det handler om de mest trivielle problemstillinger, lurer på om ingen av dem klarer å foreta et enkelt googlesøk for å finne ut noe selv. "Alle" synes at det er såååååå vanskelig å fylle ut søknaden om foreldrepenger, og jeg tør ikke engang nevne hva slags idiotiske navn som denne gjengens stakkars avkom skal belemres med. Arrrggghhh.. Ja, jeg vet. Jeg kan bare backe ut. Men er bare skuffa, for det var så bra sist. Håper virkelig denne gjengen ikke er representativ for dagens unge kvinner. I så fall er det bare trist, trist.
MrsMilla Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Hahahaha folk er veldig forskjellige ja :-) Noen ganger er man en giraff sammen med elefanter..... ville meldt meg ut og funnet en annen gruppe. Tror jeg også ville hatt større problemer med å henge med på denne gruppa.
lille-my-april Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Måtte flire av denne! Alle er forskjellige ja.... Alt jeg har å si..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Ler også godt, men JA, jeg synes også holdningene til å det å jobbe mens man er gravid har forandret seg noe VOLDSOMT på de 9 årene som har gått siden jeg var gravid første gang. Spesielt blant forholdsvis unge mødre. å være sykemeldt så mye og ofte man har lyst er visst noe man ser på som en soleklar rettighet nå. Ble litt sjokkert sist jeg var gravid, og legen ville sykmelde meg bare fordi jeg hadde lav jernprosent! Jeg kunne jo bare ta jerntilskudd og roe ned litt på privaten et par uker! Føler meg fryktelig gammeldags når jeg tenker at man er faktisk ikke syk selv om man er gravid. Jo da, man skal ta hensyn til ungen og seg selv, men ungen tåler utrolig mye mer enn man tror! Mor også! Bare for 50-60 år siden hadde kvinnfolk flest en utrolig mye mer fysisk krevende hverdag enn vi har, de jobbet og sleit, men fikk gjerne flere barn enn vi får i dag. Og barnehage for ungene man alt hadde var ikke vanlig. Egentlig tror jeg ikke vi har godt av å bli dullet så mye med som vi blir i dag... ...sa gamlemor :-P Huff, ingen som bryr seg om hva jeg mener lell...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Jeg er førstegangsgravid, og har fått inntrykk av at sykemelding er noe man kan bestille om man får lyst på det... På min første kontroll hos jordmor snakket jeg vel og lenge om hvor god form jeg er i, at jeg ikke har noen plager, og at jeg planlegger å jobbe 100% fram til permisjonsstart. Jeg har også ordnet med hybel på arbeidsstedet så jeg slipper å pendle 1,5 time hver vei hver dag om jeg er litt sliten. LIKEVEL svarer hun med at jeg bare må si ifra dersom jeg ønsker å redusere arbeidsmengden.... HÆ??? DET er vel noe hun kunne tatt opp om jeg ved en senere kontroll har smerter noe sted, sliter med nattesøvn e.l.?? Hadde jo vÆrt deilig med en fridag midt i uka, men hvem synes vel ikke det? Nei, det er godt de som trenger det kan sykemelde seg, men for mange gravide er terskelen litt VEL lav for å ta imot den sykemeldinga....
Butterfly83 Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Enig med dere over her! Jeg har 2 uker igjen til jeg går ut i permisjon og jobber 40% de siste 5 ukene nå. Jeg har veldig vondt i bekken og sover max 3 timer per natt, og har en jobb der de trenger at jeg er klar i hodet. MEN jeg får skryt på jobben over hvor lenge jeg har holdt ut og at jeg er så flink som kommer på jobb...haha er det mulig? Så lenge vi er friske og raske skal vil jo jobbe til det er 3 uker til termin. Ei kollega fikk barn i mars ifjor og hun jobbet 100% helt til siste slutt nettopp fordi hun ikke hadde noe plager. Det var ikke vanskelig å få sykmelding hos legen min, men nå er han langt oppi 60 årene også hvis det har noe å si. Jeg er også oppgitt over de teiteste ting folk spør om,man har jo google,lege, jordmor,bøker og venner og familie som man kan bruke!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Ler også godt, men JA, jeg synes også holdningene til å det å jobbe mens man er gravid har forandret seg noe VOLDSOMT på de 9 årene som har gått siden jeg var gravid første gang. Spesielt blant forholdsvis unge mødre. å være sykemeldt så mye og ofte man har lyst er visst noe man ser på som en soleklar rettighet nå. Ble litt sjokkert sist jeg var gravid, og legen ville sykmelde meg bare fordi jeg hadde lav jernprosent! Jeg kunne jo bare ta jerntilskudd og roe ned litt på privaten et par uker! Føler meg fryktelig gammeldags når jeg tenker at man er faktisk ikke syk selv om man er gravid. Jo da, man skal ta hensyn til ungen og seg selv, men ungen tåler utrolig mye mer enn man tror! Mor også! Bare for 50-60 år siden hadde kvinnfolk flest en utrolig mye mer fysisk krevende hverdag enn vi har, de jobbet og sleit, men fikk gjerne flere barn enn vi får i dag. Og barnehage for ungene man alt hadde var ikke vanlig. Egentlig tror jeg ikke vi har godt av å bli dullet så mye med som vi blir i dag... ...sa gamlemor :-P Huff, ingen som bryr seg om hva jeg mener lell... Herlig når noen grer alle over en kam. Noen av oss blir faktisk sykmeldt nettopp pga hensyn til barnet i magen. I mitt tilfelle var legen redd for tidlig fødsel, jeg presset kroppen hardt med å skulle være flink pike og jobbe, siden man jo ikke er syk. Men vet du, symptomene er ofte de samme som når man er syk.. Og da lytter man på kroppen. Det var IKKE vanlig at kvinner jobbet 100% utenfor hjemmet i tillegg til alle syslene dagens kvinner bedriver med i disse dager. Jeg tror helt ærlig ikke at folk flest bruker svangerskapet som en unnskyldning til alt mulig. Det vil alltid være noen som utnyttet systemet, uansett hvilken situasjon det måtte dreie seg om.. Og da er det klart man finner noen utskudd blandt vordende mødre og. Tenk på dere selv og egen tilstand og ikke heng dere opp i og irriter derre over alle andre. Alle symptomer osv er ikke alltid synlige for det blotte øyet, og det kan ligge så mangt bak.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 Ler også godt, men JA, jeg synes også holdningene til å det å jobbe mens man er gravid har forandret seg noe VOLDSOMT på de 9 årene som har gått siden jeg var gravid første gang. Spesielt blant forholdsvis unge mødre. å være sykemeldt så mye og ofte man har lyst er visst noe man ser på som en soleklar rettighet nå. Ble litt sjokkert sist jeg var gravid, og legen ville sykmelde meg bare fordi jeg hadde lav jernprosent! Jeg kunne jo bare ta jerntilskudd og roe ned litt på privaten et par uker! Føler meg fryktelig gammeldags når jeg tenker at man er faktisk ikke syk selv om man er gravid. Jo da, man skal ta hensyn til ungen og seg selv, men ungen tåler utrolig mye mer enn man tror! Mor også! Bare for 50-60 år siden hadde kvinnfolk flest en utrolig mye mer fysisk krevende hverdag enn vi har, de jobbet og sleit, men fikk gjerne flere barn enn vi får i dag. Og barnehage for ungene man alt hadde var ikke vanlig. Egentlig tror jeg ikke vi har godt av å bli dullet så mye med som vi blir i dag... ...sa gamlemor :-P Huff, ingen som bryr seg om hva jeg mener lell... Herlig når noen grer alle over en kam. Noen av oss blir faktisk sykmeldt nettopp pga hensyn til barnet i magen. I mitt tilfelle var legen redd for tidlig fødsel, jeg presset kroppen hardt med å skulle være flink pike og jobbe, siden man jo ikke er syk. Men vet du, symptomene er ofte de samme som når man er syk.. Og da lytter man på kroppen. Det var IKKE vanlig at kvinner jobbet 100% utenfor hjemmet i tillegg til alle syslene dagens kvinner bedriver med i disse dager. Jeg tror helt ærlig ikke at folk flest bruker svangerskapet som en unnskyldning til alt mulig. Det vil alltid være noen som utnyttet systemet, uansett hvilken situasjon det måtte dreie seg om.. Og da er det klart man finner noen utskudd blandt vordende mødre og. Tenk på dere selv og egen tilstand og ikke heng dere opp i og irriter derre over alle andre. Alle symptomer osv er ikke alltid synlige for det blotte øyet, og det kan ligge så mangt bak. Enig med deg!! Det heter seg at "Graviditet ikke er noen sykdom", dette er helt sant, MEN gravditeten kan gjøre deg syk! Når du bare spyr og ikke får ned noe mat, så sier det seg selv at du ikke orker jobb!! Det hadde man ikke gjort dersom man ikke var gravid og opplevde det samme! Og bekkenløsning kan være et helvette, det kan bli så ille at man ikke klarer å bevege seg nesten, da heller fungerer en ikke i jobb! Og som du sier over her, de jobbet ikke i tillegg til alt annet husarbeid o.l. før, de fleste var hjemmeværende! Det er faktisk forventet mye mer av en gravid kvinne i dag enn det var før. Dessuten er det mange som rett og slett blir nærmest tappet for energi p.g.a. graviditeten og har man familie hjemme og ta seg av i tillegg så betyr faktisk ikke jobben alt, da er det greit å sykmelde seg litt for å faktisk orke å ta seg av familien når en kommer hjem også!
friogfrank Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 Tilbake til emnet- Det er mange nek her inne og! Det er kanskje ingen trøst, men... Fere ganger har jeg tenkt som deg; klarer de ikke google seg fram til et eneste svar? Når man leser at man ikke skal spise spekemat, spiser det likevel, for så å angre etterpå, hvorfor må man lage en tråd her inne om det? For ikke å snakke om alle skrivefeilene! Ja, jeg vet man ikke kan noe for at man har dysleksi og bla bla bla, men det er vel ikke Så mange med slikt? Måtte bare få ut litt jeg og...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #10 Skrevet 18. februar 2012 Nei, de jobbet ikke så mye "ute", men hadde kanskje en haug med unger å ta vare på? Ikke kunne de ta med en pizza eller hive en "Grandis" i ovnen heller. Så ja, jeg tror faktisk mange gravide jobbet hardere før. Kan ikke sykmelde deg fra 8 unger liksom...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå