Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 bruker nå flytende vaskemiddel til klærne, men samboer mener vi skal gå over til pulver for det er mye rimeligere(vi har dååårlig råd nå...)..... noen som vet?
Mandalas Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 I butikken kanskje det står pris pr vask på de ulike pakkene? Vi har sammenlignet endel vaskemiddel, men flytende har jeg aldri sett på dessverre.
Mandalas Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Evnt regn det ut ved å se på hvor mange vask en pakke/ flaske holder til.
mamma_til_gutt Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Store pakker med pulver er nok normalt det billigste. De er ofte på også.. Men om det utgjør det helt store er jeg mer tvilende til.
elskerlivet Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 pulver er billigere, iallefall om du kjøper de stor 5 kg. pakkene!! D sparer du MASSE Jeg har kjøpt på felleskjøpet, europris, i sverige o.l. Koseter i underkant av 150. Noen er 4,5 kg, noen er 5. Den jeg har nå er 5 kg og skal da gi 125 vask. Blir jo da under 1,20 pr. vask Flytende koster jo masse og gir få vask til sammenligning.. har ikke noe pris her, men koster ikke de rundt 70 kr. literen?? Og hvor mange vask har man en slik flaske til 10- 15? Da er det i tilfelle rundt 5 kr, pr. vask. Her syns jeg mannen din ha rett. Også på skyllemiddel om du bruker det er det MASSE å spare på å kjøpe 5 l. kanner!! Bare heller over i noe mindre og mere håndterbart på vaskerommet
Mandalas Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Det er ikke alltid størst er billigere. Jeg ser hvertfall veldig ofte at de store pakkene med skyllemiddel og vaskemiddel trenger dobbelt så mye når det gjelder dosering. Så det er viktig å sjekke i såfall! Da mener jeg feks 2-liters skyllemiddel. 5 l har jeg aldri sett Men de små pakkene er jo ofte konsentrert.
elskerlivet Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 ja, selvsagt må man se etter det med konsentrert eller ikke. Jeg kjøper 5l. skyllemiddel på felleskjøpet til 149 kr. Den er samme som i småflasker på butikken koster opp tl 35 kr. En slik 5l. har jeg en evighet.. de på butikken er vel bare 500 ml. ? Er iallefall samme som er på disse store, ikke noe mer utblandet eller noe. Også Lano til dusjsåpe/håndsåpe, vaskemidler til gulv osv. kjøper vi i stor på felleskjøpet. Handler tort 2 ganger i året, og vi sparer mange tusen kroner på dette.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #8 Skrevet 20. januar 2012 Pulveret er billigst. Dette gjelder også for oppvaskmaskinen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #9 Skrevet 20. januar 2012 Pulver er billigst, men vi bruker allikevel flytende. Den første gangen jeg skulle bruke pulver, som jeg alltid brukte før, på vår nye maskin, satt halvparten igjen nederst i kammeret. Har alltid brukt flytende etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå