Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 jeg skal være koblet opp mot nettet vårt her hjemme, men enda står det på tlf regnigna flere hundre kroner i datatrafikk...hva gjør jeg galt?
mamma_til_gutt Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Enten er du ikke koblet opp hjemme. Skru av 3G og datatrafikk og se om du kommer på nett. Det skal du få til om du er på WiFi. Men uansett så er jo bare den tilkoblingen tilgjengelig hjemme. Hver gang du er ute trekker den jo fra annet nett, og det må du betale for. Om du ikke er påpasselig med å ikke laste ned masse når du er ute blir det fort penger om du har dyrt abm. Du må jo også sjekke at de hundrelappene ikke er en eller fastpris du betaler uansett om du bruker det eller ikke da....
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 du bør skru av all data om du ikke har datatrafikk inkludert i abonnementet.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 føler meg ekstremt blond nå, men 3g? hvordan skru av?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 åj all data?men hvordan gjør jeg det?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 fant det, tror jeg...aktivere 3g trykket jeg bort og samme med mobildata...er alt ok da?kommer meg på nett enda, men håper inderlig at det er hjemme nettet
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #9 Skrevet 20. januar 2012 Men hva med oss som har helt ny Iphone (4s), der den henter ned meldinger fra Facebook/mail osv hele tiden? Hvordan får jeg "av" dette?
Mandalas Skrevet 20. januar 2012 #10 Skrevet 20. januar 2012 Jeg må slå av dataroaming og en annen nettverkting som står under mobilnettverk tror jeg.
Gjest irismor Skrevet 20. januar 2012 #11 Skrevet 20. januar 2012 Slå av dataroamingen og velg det trådløse nettverket hjemme.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 Slå av dataroamingen og velg det trådløse nettverket hjemme. Hvordan gjør jeg det da? Slår av Wifi osv, men likevel står det et 3G "ikon" oppe på tlf. Det gjorde det ikke på den gamle med mindre man faktisk var på nett..
Gjest irismor Skrevet 20. januar 2012 #13 Skrevet 20. januar 2012 På iphone er jeg ikke helt sikker fordi jeg har htc. Jeg går inn på snarvei og skrur av wifi og dataroaming og trykker på koble til trådløstnettverk. Har lagt inn nettverket vi har hjemme med nettverksnøkkel og passord.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. januar 2012 #15 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Tips: Les bruksanvisningen! hehe, bruksanvisninger til nye telefoner er ikke slik som før, telefonene er altfor omfattende til det:-) Wifi må stå på, og når du slår det på får du opp de nettverkene som er tilgjengelige. Da velger du ditt, og kobler til. Så må du gå inn på datatrafikk (?) på innstillinger, og slå av dataroaming. Tror ikke det er egen 3G i tillegg, men det står isåfall på samme plassen. Når det gjelder varslinger fra facebook o.l. skal du kunne velge "varsler" en eller annen plass på innstillinger, og kan slå de av der. Mulig du også kan endre det fra facebookappen, sjekk om det står noe ala innstillinger, alternativer, meny etc. På www.ipod1.no er de gode på apple, men de er nøye på at du først søker og ser om noen har spurt før deg. Endret 20. januar 2012 av den perfekte mor
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 20. januar 2012 #16 Skrevet 20. januar 2012 For iphone: Instillinger --> generelt --> nettverk Der slår du av mobildata og dataroaming husk at dette må skrus på om du skal sende/motta mms eller være på mobilnettet (altså ikke bredbånd). Står det 3G øverst til høyre i skjermen så betyr det at du er på mobilnett og ikke bredbånd... Er dette som kan bli dyrt. Sjekk når fu er hjemme at fu er tilkoblet wifi (står undes samme som i stad på nettverk). Er du automatisk tilkoblet er det ikje 3G symbol men et annet symbol istede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå