Gå til innhold

Noen som bare jobber natt her? Gjerne helsepersonell..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det? Vurderer en nattestilling når jeg er ferdig utdannet til sommeren, blir da sykepleier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber natt (sykepleier) og stortrives med det. Men jeg har heller ingen problemer med å sove etter nattevakten. Noen sliter med det, spesiellt på sommeren hvor det er varmt ute. Eneste er helgene. Man kan ikke kreve at unger og mann skal liste seg rundt og da er det litt vanskeligere. Jeg jobber ca.60% stilling og med nattillegg så blir ikke dette langt unna en 100 %stilling i lønn. En nattevakt hos meg går over 10 timer. det som også er greit er f.eks julaften ol dager så er det ikke så ille å jobbe da man ikke begynner på jobb før etter julefeiringen er over. og man tjener svært godt på sånne dager. Jeg har også mye mere fri og kan levere ungene litt seinere og hente de litt tidligere. Har så mye bedre familieliv etter at jeg begynte å jobbe natt. Ikke det samme stresset. Kan anbefales på det sterkeste.

Skrevet

Noen passer til å jobbe natt, andre klarer det bare ikke. Selv har jeg jobbet natt i 15 år, klarer ikke å jobbe på dagtid lengre. Virker rett og slett ikke på morgenen, men natta går fint. Det største problemet er søvn, sover bare ca 5 timer etter nattevakt. Sliter veldig med å snu døgnet etter nattevaktene, sovner ikke før ved 05 tiden de første nettene hjemme.

Heldigvis jobber jeg på et rolig sted der jeg ikke har så mye medikament ansvar, synes ikke det hadde vært forsvarlig når jeg sover så lite.

Har møtt mange som vil jobbe natta for å slippe å ha ungene i barnehagen, de sier de kan sove når mannen kommer hjem fra jobb. Det er VIRKELIG ikke å anbefale, man trenger søvn etter nattevakt. De fleste som prøver på dette blir sykemeldt etter kort tid, mange kommer aldri tilbake.

Synes du bør prøve for å se om det er noe for deg, kanskje kommer du til å synes det er topp.

Lykke til

Skrevet

Jeg har jobbet som nattevakt tidligere, før vi hadde barn, og når storesøster var liten og vi hadde dagmamma. Men så flyttet vi og jeg sa opp.

Jeg hadde vurdert det igjen selv tidligere om det hadde løst seg i forhold til barnehage og skole levering. Men jeg er ikke hjemme før etter samboeren har begynt på jobb og han begynner før både sfo og bhg åpner.

Dessuten har jeg egentlig byttet yrke og jobber ikke i helsesektoren lenger.

Skrevet

Jeg har en mann som jobber natt, og det fungerer veldig bra. Han jobber 60% og det tilsvarer nesten 100% dagtid. Der han jobber nå så har de en veldig bra turnus. 3 dager natt - 1 uke fri - 4 dager natt (som er i helgen) - 1 uke fri og slikt går det hele tiden. Vi er veldig fornøyde med dette, og min mann er veldig fornøyd med den turnusen selv om han begynner å kjenne at nattevakter tar litt mye på. Men han vil heller ikke gi slipp på all frien han har, for nå er det nesten luksus med en hjemmeværende mann en uke i slengen støtt og stadig. Ungene syns det er veldig kjekt at det er en i huset når de kommer hjem som har tid og ikke sliten etter jobb hver dag.

Han jobbet på sykehuset tidligere og der var ikke turnusen så veldig bra. Det kunne gjerne være en natt annen hver dag, så en natt i mellom gjør en bare mer slitsom siden en får ikke snudd døgnet da. en kan heller ikke være oppe hele natten for det er jo andre i huset som må sove. Der var det også mer slitsomt, så alle dagene av og på hele tiden sleit han helt ut. Ikke noe systemt på når han jobbet og ikke, så det ble etterhvert veldig vanskelig siden jeg også jobber turnus. Byttet vaktlister der støtt og stadig også.

Så har de en god fornuftig turnus er nattevakter veldig greit å jobbe. Slitsomt til tider å få sove, men all tiden en får ekstra sammen med ungene er gull verdt her i huset hvertfall.

Skrevet

Høres jo luksus ut med så mye fri osv. Men hva med utvikling som sykepleier når en går natt? Tenker jeg ville jobbet på et sykehus for der er det vel en del selv om det er natt? Evt. mottagelsen eller lignende.. Men til travlere det er, desto vanskeligere er det vel å roe ned når en kommer hjem etter nattevakten. Dere sykepleiere som går 60% natt, hva har dere utbetalt i mnd, og hvor mange år med ansiennitet?

HI

Skrevet

Jeg jobber natt og det fungerer utmerket.

Når jeg kommer hjem er jeg med barna, og så sover jeg til de kommer hjem fra skolen og sfo.

Mye bedre det synes jeg. Tidligere når jeg jobbet turnus med skift så jeg dem lite. Og nå har jeg mye mer fri også

Så jeg vil anbefale det

Skrevet

17.20

Hvis barna er syke da? Og du ikke for sovet på dagen? Eller hvis du skal til tannlegen foreks kl 12.00, holder du deg våken da?

Har aldri jobbet natt..men tror ikke jeg hadde orket å snu døgnet slik.

Skrevet

Jeg har også jobbet natt, men det var før jeg fikk barn. Tror aldri jeg hadde orket det nå som jeg har barn, og alt som følger med det.

Skrevet

Jeg jobber 67% natt som sykepleier (psyk. sengepost) Synes det er helt topp. Sover når ungene er på skolen også har jeg fri alle ettermiddagene. Det er jo genialt. I forhold til tannlege, lege etc. så bestiller jeg alltid time til dager jeg har fri. Jeg jobber jo strengt tatt bare 7-8 netter i måneden. Mange dager fri da:) Jobber litt ekstra innimellom da. Hvis barna er syke så tar jeg egenmelding den natten, eventuelt sover litt på sofaen mens den syke ser tv eller noe. Har jeg mange nattevakter etter hverandre er ikk det optimalt, men hvis jeg får et par timer på formiddagen og sover litt igjen på ettermiddagen når mannen er hjemme så går det fint.

Skrevet

Mener ikke egenmelding, men sykt barn dag selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...