Bulle75 Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Denne tråden ble egentlig skrevet i "Spør jordmor"-forumet,men jeg vil gjerne høre om noen andre har erfaring fra samme situasjon jeg nå er midt oppi. Jeg valgte å ta abort i oktober. Tok første pillen mand 10.10 og onsdag 12.10 kom det ut. Har aldri vært i en slik situasjon at jeg har hverken mistet eller valgt selv å gjøre det. (men har 4 fra før,og synes vel egentlig at det holder) 2.12 fikk jeg det jeg trodde var mensen tilbake,men i ettertid er jeg bekymret for at det bare var en liten blødning,ettersom den bare varte i nesten 3 dager. Det viser seg at jeg igjen er gravid,og spørsmålet mitt er som følger: Hvor tidlig er det faktisk mulig å bli gravid etter å ha tatt abort. En venninde av meg hadde i sommer en spontanabort,og ble gravid 14 dager etterpå. Er det "vanlig" å ha eggløsning like raskt som henne hadde? Iflg min siste blødning 2.12 er jeg nå 7 uker på vei,og har ikke fått lege time før 2.2. Jeg skal da til gyn og får tatt ul med en gang Selv er jeg ganske sikker på at jeg er lengre på vei.....
kleika Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 hei¨kan selvfølgelig ikke svare for andre end meg selv,men jeg ble gravid, rett etter en spontanabort uten noen mens i mellomtiden og fikk en deilig gutt. det vist veldig fort og anbefales ikke for sånne som meg der har mistet ufrivilligt,da kroppen ikke har kommet seg enda,men helt klart muligt
Marit 27 Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Jeg ble gravid rett etter en SA, gyn sa at det var bare å prøve igjen fordi kroppen er jo klar for en graviditet rett etter en SA, og der satt han gitt, er nå 20+3 og venter en liten gutt. jeg hadde ingen menstrasjon etter SA. men som dagt over her så kan jeg bare snakke for meg selv jeg også, men har hørt flere som har opplevd det samme. Lykke til uansett hva det blir ti lfremover:)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Jeg har 2 venninder som en har tatt abort og en sa.... de ble gravide igjen veldig fort begge 2! Men jeg tenker kanskje det er lurt å begynne på noe prevasjon hvis du ikke er klar for flere barn?!?!? Er ikke akkurat noe spesiell human prevansjon du driver med hvis du vet at du ikke skal ha fler mener jeg....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå