Gå til innhold

Jeg vil ikke ut av forholdet.... Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboern har hatt en del problemer den siste tiden. Det har blitt slutt 3 ganger på 6mnd. Av mange forskjellige årsaker. Hans lyving, min sjalusi, begges krangling, dårlig kommunikasjon fra hans side, at vi er like stae begge to og ikke gir oss, ytre påvirkning av svigerforeldre.... Masse...

Vi ble enige om å søke hjelp hos familievernkontoret, og har nå fått time der.

Nå virker det ikke som han vil ha hjelp av de likevel, og jeg forstår ikke helt hvorfor.

Vi har barn sammen, vi har følelser for hverandre, vi sier begge to at vi vil få det til å funke, og er enige om at vi trenger hjelp.

Men det hjelper jo ikke å få hjelp hvis bare jeg skal ta til meg råd og tips, og han skal fortsette som før...

Jeg er sliten av denne kranglinga, og det er han også. Men jeg vil ikke gi opp.

Dessuten syns jeg foreldre skylder barna sine at de prøver å rydde opp før man gir opp...

Er det noen her i samme situasjon? Trenger noen synspunkter og andres erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hva det er han lyver om? Det har vel litt å si, selv om det er galt å lyve uansett.

Skrevet

følelser, hva han mener, hva han har lyst til, hva han vil gjøre, hva han har gjort. Bryter løfter... Sånne ting lyver han om...

hi

Skrevet

Kanskje han føler det er ett nederlag eller flaut å gå til familievernkontoret? Mange menn som har det på den måten. De vil ikke blande inn "utenforstående" i sine/deres problemer.

Prat med han

Lykke til

Skrevet

Kanskje han føler det er ett nederlag eller flaut å gå til familievernkontoret? Mange menn som har det på den måten. De vil ikke blande inn "utenforstående" i sine/deres problemer.

Prat med han

Lykke til

Det er godt mulig han syns det, det har jeg faktisk ikke tenkt på...

Men hvordan skal jeg kunne prate med han, på en fornuftig og løsningsorienter måte, når jeg ikke vet om han sier det han faktisk mener?

Jeg kan velge å stole på han, men om det er usant, så blir det jo feil utgangspunkt å jobbe for å redde forholdet. Eller?

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...