Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Vet noen om det finnes noen prevansjon uten hormoner? Lurer på om jeg har hørt om at man kan tisse på en test eller måle temperaturen eller lignende, og da få vite om man har rødt(=fruktbar og kan bli gravid), grønt=(sikker periode), eller orange(=grenseland)? Noen som vet noe om dette? Eller om man evt kan bruke hjelpemidler for å bli gravid, sånn eggløsningstest, bare motsatt for å ikke bli gravid? Jeg ammer så kan ikke bruke vanlige p-piller nå. Og av andre hormon prevansjoner så får jeg så mensensmerter, orker det ikke mer. Kondom eller "hoppe av i svingen" er ikke et alternativ. Noen forslag?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 kobberspiral? Jeg mener det finnes noe slik som du skisserer, men så kjedelig å ikke kunne om man er hoga, men man kan bli gravid. Spesielt etter et glass vin eller 10 er man kanskje ikke så nøye på det, og vips, der var det gjort. Du kan gå på minipiller, men det er jo noe hormoner i det også da. Og så har vi det gode gamle pessaret da...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Har du prøvd hormonspiral? Det er lavdosehormon og i beste fall kan du miste mensen helt. Sjekk det ut på nett og spør legen din om det.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Det er ikke mange alternativer. Det finns noen sånne målere som du beskriver, tror man på de fleste måler temperaturen, men er ikke sikker. Problemet er vel at jo mer uregelmessig mensen man har, jo flere rød (og evt gule dager) og da må man jo enten holde seg unna eller bruke kondom. Alternativene er enten kobberspiral, som heller ikke er veldig sikkert eller pessar som vel knapt blir brukt i Norge og det er vel heller ikke veldig sikkert. Det sikreste alternativet er vel sterilisering på enten deg eller mannen din, men da må dere jo selvfølgelig være ferdige med å få barn.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Vet noen om det finnes noen prevansjon uten hormoner? Lurer på om jeg har hørt om at man kan tisse på en test eller måle temperaturen eller lignende, og da få vite om man har rødt(=fruktbar og kan bli gravid), grønt=(sikker periode), eller orange(=grenseland)? Noen som vet noe om dette? Du tenker på "fruktbarhetskomputer". Pearly, Lady Comp. Clearblue fertilitetsmonitor. Google så finner du mer info om de. Har ikke erfaringer selv, så kan ikke si så mye mer om de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå