Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har alltid hatt katt,og har nå fått ny kattunge.Er en sibirkatt,dette pga allergi. Men jeg føler han er så nervøs av seg,kvepper til på alle lyder og virker generelt utrygg..Han går også og "roper" hele tiden,akkurat som han prøver å si noe. Han er 5 mnd, og vi har hatt han i en mnd nå,så egentlig burde han ha funnet roen til nå. jeg har også bestilt time til vetrinær da jeg syns han virker litt stiv i bakparten,og jeg syns han virker kort i bena.Men dette kan jo være vanlig for denne type rase. Jeg har fått en vetrinærattest,og må jo gå utifra at den er rett. Når jeg snakket med oppdretter var hun veldig positiv til han,spurte bla om hun kunne få låne han til avl.Dette sa jeg jo ja til,selvom avl ikke var min tanke.Men når jeg skulle skrive under kontraken,så var alt så "rart".Samboeren hennes skulle komme hjem til oss med den,da de ikke ville vi skulle komme dit.Og når han kom hadde han det fryktelig travelt,skulle rekke en kino kl 2100,og da var kl ca 2045..? Så jeg skrev under uten å egentlig å lese den,og da jeg ser på den etter at han var gått,ser jeg at hun har skrevet at katten selges som kosekatt,og skal kastreres før den er ett år..Da har vi betalt mer enn "standarpris". Når han(samboeren) var der,var han også positivt overrasket over katten,da den virket roligere enn han var vant til.Og han sier videre at de hadde håpet at katten skulle bli bedre når han kom til et hus uten så mye bråk og andre katter,og dette er så motsatt av hva oppdretter ga uttrykk for:/
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har bare 1 kommentar på dette og det er: Utrolig dumt av deg å signere på noe du ikke har lest igjennom. Om han hadde dårlig tid og ikke kunne vente til du hadde lest litt raskt igjennom så hadde jeg rett og slett sagt beklager, men da får vi ta dette en annen dag du har tid. Evnt at du leste igjennom kontrakten mens han var på kino og evnt levert kontrakten dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har bare 1 kommentar på dette og det er: Utrolig dumt av deg å signere på noe du ikke har lest igjennom. Om han hadde dårlig tid og ikke kunne vente til du hadde lest litt raskt igjennom så hadde jeg rett og slett sagt beklager, men da får vi ta dette en annen dag du har tid. Evnt at du leste igjennom kontrakten mens han var på kino og evnt levert kontrakten dagen etter. Jeg vet det var dumt,og vanligvis pleier jeg å tenke mer:-) Jeg var bare så opphengt i å få alt i orden,ikke lage for mye stress for han(samboeren),og jeg regnet vel bare med at alt var slik som oppdretter og jeg hadde snakket om. Dette er vel heller dårlig reklame for henne,det er ikke ett så stort marked for disse kattene. Men det jeg tenker på er at pusen skal ha det bra,og jeg føler at oppdretter ikke har vært ærlig..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Hvis det står at katten selges som kosekatt, da kan du nekte de å bruke den i avl. Skal stå spesifisert i kontrakten hvis katten skal brukes til avl. Da skulle dere også hatt avslag i pris eller fått betalt per kattunge. Så hvis selger vil låne den til avl, så får dere skrive en egen kontrakt på det og du får forlange at du får en slags kompensasjon for dette. Og hvis katten skal være kastrert innen den er 1 år, så er jo det en positiv ting. Kastrerte katter blir ofte mye roligere og mer kosete etter at de er kastrert. Er heller ikke uvanlig at kattunger er nervøse de første månedene på ett nytt sted. Ville gitt katten litt er tid akkurat på det. Men bakparten ville jeg fått sjekket, kanskje hos en annen veterinær enn den som oppdretter bruker.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Vi hadde en slik nervøs katt, det kom av at han var vokst opp sammen med mange andre katter og ikke hadde hatt mye barn/voksen kontakt når han var rundt 8-9uker for det er da de lærer seg å omgåes mennesker. Han ble ikke trygg her, gjemte seg på dagen og gikk langs gulvet. Vi omplasserte han til noen som ikke hadde barn, jeg vet ikke hvordan det nå går med han. Vi hadde kastrert han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå