Gå til innhold

Hjelp,barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen spørsmål ang barnebidrag:

1) Skal utgiftene for å hente og bringe barnet deles på? Bor i samme by, bf mener utgiftene skal deles på, men jeg henter jo barnet flest ganger i bhg, går jo bensin til det, vet bf har litt lengre vei, men han henter ikke så ofte, men han mener utgiftene skal deles.

2) Når barnet trenger nye bleier, og bf skal levere neste dag, har han kjøpt bleier til barnehagen, men trukket det fra det han betaler i barnebidrag. Er det rett? Skal ikke han betale de faktiske utgifter det er når han har barnet?

3) Vi skal beregne nytt barnebidrag nå, siden jeg har fått en ny unge med en annen. Har da endret skatteklasse. Hvilken skatteklasse er jeg i nå?

4) Og når vi har beregnet barnebidrag før, har han oppgitt forlite i lønn. Hva kan jeg gjøre for at han skal oppgi det han faktisk tjener?

Vi har privat avtale, ønsker ikke at det skal bli noe konflikt slik at vi må i retten osv.

Blir glad for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skal betale det barnet trenger under samvær.

Annbefaler IKKE privat avtale. Få en time til familiekontoret, og få de til å hjelpe dere. Havner ikke i retten bare fordi dere tar det gjennom nav.

Han er pliktig til å betale, så han kommer ikke noe vei med det.

Skrevet

Han betaler, det er ikke det, men han betaler for lite i forhold til hva jeg tror han tjener, og nå vil han at vi skal dele reiseutgifter. Er det rett?

HI

Skrevet

Noen spørsmål ang barnebidrag:

1) Skal utgiftene for å hente og bringe barnet deles på? Bor i samme by, bf mener utgiftene skal deles på, men jeg henter jo barnet flest ganger i bhg, går jo bensin til det, vet bf har litt lengre vei, men han henter ikke så ofte, men han mener utgiftene skal deles.

2) Når barnet trenger nye bleier, og bf skal levere neste dag, har han kjøpt bleier til barnehagen, men trukket det fra det han betaler i barnebidrag. Er det rett? Skal ikke han betale de faktiske utgifter det er når han har barnet?

3) Vi skal beregne nytt barnebidrag nå, siden jeg har fått en ny unge med en annen. Har da endret skatteklasse. Hvilken skatteklasse er jeg i nå?

4) Og når vi har beregnet barnebidrag før, har han oppgitt forlite i lønn. Hva kan jeg gjøre for at han skal oppgi det han faktisk tjener?

Vi har privat avtale, ønsker ikke at det skal bli noe konflikt slik at vi må i retten osv.

Blir glad for svar!!

1. Utgifter ved henting og levering av barnet skal deles på etter inntekt.

2. Det barnet trenger under samvær skal far stå for. Alt annet skal du betale (du + bidraget fra far). Bleier til barnehagen skal du stå for så det kan kan godt trekke fra. Gniten, ja, men det kan han gjøre.

3. Er du samboer med barnefar til nr.2? Da er du i skatteklasse 1, vil jeg tro

4. Ta kontakt med NAV for å få beregnet bidrag

Skrevet

-hva vil det si å dele utgifter ved henting/bringing? bf henter maks 4 ganger i måneden i bhg og det samme med levering. Jeg henter og leverer i bhg resten.. reiseveien hans er ca 30km en vei, inkl en bompeng.

-hi

Skrevet

-hva vil det si å dele utgifter ved henting/bringing? bf henter maks 4 ganger i måneden i bhg og det samme med levering. Jeg henter og leverer i bhg resten.. reiseveien hans er ca 30km en vei, inkl en bompeng.

-hi

Det er henting og bringing ved samvær dere skal dele på. Utgifter til henting og levering i barnehage skal den som har hovedomsorgen stå for.

Viser til svar i det andre innlegget ditt.

Skrevet

Skriver kort om hvordan vi gjør det.

Da barnet vårt er sammen med bf så er det en selvfølge at han lager middag, har bleier, mat osv til barnet, UTEN at det går over barnebidraget.

Han henter og leverer barnet i barnehage men bensinen på hans bil kan han betale selv, uten at det har noe som helst med barnebidrag å gjøre.

Det handler ikke om penger, hva ting koster osv, det er BARNET det handler om. Barn koster penger. (bensin, og mat, bleier osv).

det at bf kjøpte bleier og trakk fra barnebidraget var tåpelig, syns jeg.

Skrevet

Det er bf som er vanskelig for tiden, så må snakke med han i dag. Derfor jeg spør sånn. Han mener vi skal dele utgiftene han har for å hente og levere barnet. Jeg mener det er hans feil at han flyttet lengre vekk, og om jeg skal betale, skal det være billigste måte, altså buss, og da skal jeg betale en prosentsats av det, dvs ca 20 kr hver gang han henter. Han har underslått ca 300000 i hva han tjener i forhold til det han har betalt i fjor i barnebidrag, så blir litt irritert..

Skrevet

H

Det er bf som er vanskelig for tiden, så må snakke med han i dag. Derfor jeg spør sånn. Han mener vi skal dele utgiftene han har for å hente og levere barnet. Jeg mener det er hans feil at han flyttet lengre vekk, og om jeg skal betale, skal det være billigste måte, altså buss, og da skal jeg betale en prosentsats av det, dvs ca 20 kr hver gang han henter. Han har underslått ca 300000 i hva han tjener i forhold til det han har betalt i fjor i barnebidrag, så blir litt irritert..

Hvorfor får du ikke NAV til å regne ut bidraget?

Det er bare idioti å gjøre noe annet når du vet han lurer unna penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...