Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La ut et innlegg under "anonymsida" tidligere, men finner det ikke.. Så prøver på nytt!

Jeg sliter veldig med å vite hva som er det rette valget i min situasjon, hadde blitt kjempe glad om noen kunne kommet med noen råd og innspill :)

Jeg er ei 25 år gammel jente som har hatt en flørt de siste mnd'ene..

Desverre utviklet ikke de rette følelsene seg for min del.. Vi er fortsatt veldig gode venner og vi har daglig kontakt.

Jeg fant ut nå nylig at jeg er gravid i 4 uke..

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal beholde eller ta abort?

Han har lyst til at jeg skal beholde, men sier at dette er mitt valg..

Jeg har så mye bekymringer.. Jeg har nylig flyttet tilbake til hjembyen min, startet i en ny jobb i desember. Jeg bor for tiden hjemme hos foreldrene mine, til jeg enten har fått flere timer eller en jobb nr 2, slik at jeg kan flytte for meg selv igjen.

Synes dette er et veldig vanskelig valg! Noen som har noe gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sålenge dere ikke er sammen og sålenge saker og ting er som det er vil det kanskje være mest riktig etter omstendighetene å ta abort. For om du velger å beholde barnet og kanskje innlede et forhold med faren er det verre å finne ut senere at det ikke funket likevel og at det da har blitt et barn i mellomtiden...

Når du er gravid er det også mest sannsynlig at du må jobbe mindre om du i det hele tatt kan jobbe så å finne seg en jobb til kan du vel ganske sikkert utelukke... Også er da sørsmålet om event foreldrene dine hadde taklet at det hadde kommet en baby i husholdningen også siden du da ikke har råd å bo for deg selv for øyeblikket..

Nå mener jeg ikke å være pessimistisk og negativ for hvis du vil ha dette barnet er det utrolig hva man klarer. Men jeg er av en oppfattning og at det å planlegge å bli alenemor ikke er en å lur ting syns jeg da... Og tenk om du treffer den karen senere og vil etablere familie med han, da er det ikke så enkelt kanskje å si at du har litt bagasje liksom....?

Skrevet

Takk for svar :)

Det er alt dette jeg driver å tenker på.. Jeg vet jo at jeg hadde klart dette, om jeg hadde bestemt meg for å beholde..

Foreldrene mine hadde helt klart støttet meg.. MEN, jeg hadd uansett ikke kommet til å bodd hjemme hele svangerskapet og etter..

"Barnefaren" har planer om å kjøpe leilighet for å leie ut, jeg har fått tilbud om å leie hos han.. Men føler at jeg vil klare meg selv, om du skjønner?

Vanskelig dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...