Gå til innhold

Fikk beskjed om svangerskapsdiabetes i dag jeg :(


<3 Satser på 2012 bebis <3

Anbefalte innlegg

Ja, ikke er jeg overvektig, ingen i familien er plaget med diabetes, kostholdet har ikke vært av den verste sorten, har trent regelmessig.. Ikke akkurat nå da for jeg sliter med bekkenplager! Men så har jeg altså da etter en glukosebelastningstest oppdaget sv. diab. :(

 

Er jo selvfølgelig greit å finne ut av det så man får gjort noe med det ettersom dette kan påvirke baby, men har aldri tenkt i den retningen engang!! Og nå sitter jeg her da og må lese på alt jeg skal spise og måle blodsukkeret 4 ganger om dagen!

 

Og som om det ikke var nok da så har jeg jernmangel, for høyt stoffskifte, blodplatemangel og lav blodprosent...

 

Krysse fingrer og tær for at alt går bra med vår lille <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg:(

Får prøve se det fra den lyse siden, at det ihvertfall er oppdaget så du kan ta forhåndsregler.

Du skal se at alt går bra med den lille. Regner med du får god oppfølging

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg drevet med i 20 uker allerede... Jeg måler blodsukkeret mitt åTTE ganger om dagen, og setter langtidsvirkende insulin to ganger.. Kontroll med blodsukkeret hver uke framover nå, ultralyd-vekstkontroll annenhver uke. Jaja, hva gjør man ikke for disse små..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo villig til å gå igjennom alt for de små! Og er jo selvfølgelig livredd for at noe skal skje med den lille... Har ikke så tett oppfølging som deg " sletta ", men nå er jo dette helt nytt for meg og har fått time til vekstkontroll 2. februar..Også ble det sendt en annen slags henvisning til sykehuset.. Hva det gjaldt er jeg faktisk ikke helt sikker på, men regner med man får en samtale med noen om hva som skjer og om hvordan ting skal løses dersom babyen er veldig stor osv. akkurat nå ligger den lille i seteleie og har gjort det hele tiden (32+0 i dag) Håper bare den lille allerede ikke har blitt for stor til å klare å snu seg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...