Gå til innhold

Sånn barnepc.. bare tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min fikk en slik barnepc med liten skjerm til jul. Eller, hun fikk faktisk to. Greia er at de er sykt masete, med avleggs musikk som høres ut som tidlig 2000tallmobiltelefoner, og de maser på henne. Hun er fire år. Den vil f.eks ha henne til å skrive "Maskin" - og hvis hun bruker litt for lang tid på det så begynner den syke pcn og mase på henne om at hun må forte seg, med en slik elendig datastemme.

Hun fikk dette av en bestemor og en oldemor som mener at dette må jo være det beste noensinne, men hun blir lei og syns ikke det er morsomt - hun syns det er svært festlig å spille på iPhonen min og pcn min - og dette er jo mer avanserte spill og ting som faktisk interesserer henne, med ekte bilder etc.

Er det kanskje lurt av meg å kjøpe en ds til henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, barnepc er noe dritt. La de heller spille på din pc. Ds er forresten helt genialt, de er ikke gamle før de mestrer den altså;)

Skrevet

Enig med forrige taler ;)

Skrevet

ipod touch er bra greier for små unger. bedre en ds. det er et lett konsept for dem å forstå det med å trykke på skjermen, mye lettere enn å forstå mus og peker.

desse unge pc'ene er bare tull, vi har ikke sånn til våre.

Skrevet

Enig med alle!

Selv da vi kjøpte den for 8 år siden, var den likedan. Så det har ikke vært noe utvikling på denne leken siden den var "fersk".

4 åringen kunne ikke skrive eller lese, og da var den vanskelig. Han hørte på popmusikk, så musikken var ganske så harry.

Dessuten hadde vi laptop, så han spilte allerede Josefine og andre spill på den. Nei, den har vært den mest unødvendige leken vi har kjøpt til nå.

Jeg fikk en til 1 åringen til jul, men han vil heller leke med mobilen eller pcen min:P Var ikke mye til avlastning, noe bestemor trodde den skulle bli;)

Utdatert!

Gjest Harryja
Skrevet

Hallo!

Hva skal en fireåring med datamaskiner? Det er tull i utgangspunktet. Ingen trenger å bruke datamaskiner før de er hvertfall i 9-10-årsalderen.

Lær henne å leke og underholde seg på en sunn og naturlig måte.

Skrevet

Harryja.....du følger med i tiden???

Barn begynner å bruke pc allerede i 1klasse som 5-6 åringer til bokstav- og leseopplæring.

I barnehagen til min yngste har de en pc krok hvor barna får leke seg med tegne programmer og Word.

Bare flott at en 4 åring kan leke seg med pc, ikke dermed sagt at barnet skal sitte der hele døgnet.

Kom deg opp fra dvale, vi er i 2012!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...