Gå til innhold

Ikke alle har lav trygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjempet hardt for å bli frisk etter en ulykke, men har vært nødt til å gi tapt på det meste av yrkeslivet. Jeg klarer heldigvis å jobbe litt og det er godt å føle at man er til nytte og bruke noe av all den kunnskapen jeg har ervervet meg. Jeg har vært litt engstelig med tanke på hva jeg vil få utbetalt, om jeg vil få noe å leve av osv. Jeg har tydeligvis vært heldig (og også jobbet mye og tatt mye utdanning). Så i dag har jeg endelig svaret. Lønn og trygd tilsammen gir meg litt over 400.000 i året. Det skal jeg sannerlig klare å leve av!

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Så bra at hvertfall økonomien ordner seg :)

Enda et eksempel på hvor viktig god utdannelse og jobb er! Man vet aldri hva fremtiden bringer, og det er lurt å sikre seg så godt man kan.

Håper at helsen din kommer seg også!

Skrevet

Om du mener det så vil jeg anbefale deg å spare. Husk at trygda øker ikke på lik linje med lønn lønn og mens matvareprisene, boligprisene, strømprisen osv. øker så står trygda på stedet hvil.

Skrevet

Det er ikke riktig at trygdene står på stedet hvil. De blir g-regulert hvert eneste år i forbindelse med at Grunnbeløpet (g) settes opp. Jeg opplevde at jeg hadde hatt en bedre "lønnsvekst" hos NAV gjennom beregningene enn jeg har hatt i lønnsvekst på jobben. Det skyldes selvsagt blant annet at karrieren fikk en bråstopp, men jeg har da hatt en viss lønnsutvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...