Gå til innhold

Rør meg ikke "skilt" på vogna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har el skal ha dette?

Jeg vet at jeg skal ha et slikt,

Leste om ei jente\dame på mammanett.no som mente at vi som hadde el skulle ha dette var frekke!!

Skjønner ikke det, hva er frekt med at man ike vil ha skittene fingre oppi ansiktet på den lille??

Jeg har bestilt et slikt iallefall, mener folk jeg er frekk så får de bare synes det da...!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i det hele tatt vanlig å røre en baby i vogna uten å spørre? Det hadde ikke falt meg inn!

Skrevet

Det har aldri jeg gjort eller opplevd heller. Har trykket ned dyna litt for å se, men aldri rørt ved bebisen da...

Skrevet

what?? har noen det?!

hadde heller ikke talt meg inn å plukke på en baby som lå i vognen sin!

beklager men dette høres bare rart ut i mine ører! :(

Skrevet

Jeg tenker slik at de menneskene som rører en baby uten å spørre, er A) enten så små at de ikke klarer å lese dette skiltet, eller B) så uten antenner at de kommer til å ta på barnet likevel..

Skrevet (endret)

Jaa, klart jeg skal ha det :-)

Ikke fordi jeg mener så mye med det, men fordi det er et gammelt hjerte som "hører til" den gamle Silver Cross vogna som jeg lå i da jeg var lita.

... Og den skal jammen i bruk igjen :-)

Endret av norskepigen
Skrevet

Tror kanskje du vil oppleve at folk syns du er litt teit og overbeskyttende og klapper på baby nettopp pga skiltet.. Jeg kan ikke fatte hvorfor noen skal ha skilt på vognen i det hele tatt jeg da, ser ikke poenget. Og i alle fall ikke med et negativt preg. Men vi er alle forskjellige, og frekk vil jeg ikke akkurat si at du er. Men folk er rare - så du oppnår fort det motsatte av hva du søker, hehe. Kos deg med skiltet ditt du!

Skrevet

Hehe, ANONYM. Jeg håper og tror nok ikke alle tar det så seriøst som du.

Her i Danmark kjenner de fleste det igjen fra 70-80-tallet (og jeg tror mange kjenner det i Norge og) Det nok er mer brukt som nostalgisk pynt, enn som en "advarsel".

Prøvde å legge inn bilde av det, det er virkelig godt brukt med bitemerker i og det hele. (Hjerte som skal henge ned fra skyggeklappen.)

.. Så JA, du kan tro jeg skal kose meg med "Nåde-deg-om-du-rører-mitt-barn" skiltet mitt :-)

Skrevet

Jeg også skvatt litt til når jeg leste om "ikke rør meg skilt". Det har jeg aldri sett før noe sted.. Men når jeg leste innlegget så så jeg for meg et sånt skilt tilsvarende disse navnskiltene folk har på vogna. Da ble det litt merkelig. Men hvis dette er en slags pendel eller noe høres det ikke Så rart ut. Tror jeg må google dette litt, for det høres rart ut :) De aller fleste plukker vel ikke på baby oppi vogna si? Og ja, det virker litt "hysterisk" å ha et skilt med ikke rør meg.. Som i en porselensbutikk :D

Skrevet

Synes ikke det er noe anderledes å ha et slikt skilt enn å ha en t-skjorte med "ikke rør magen min" feks som det finnes. Det er jo slik at gravides mager virker som fritt vilt og sånn kan det vel føles litt med babyen også.

Tipset må være å bruke bæresjal i stedet. da er det nok ikke like mange som skal helt bortpå eller det bør i allefall være enklere å kontrollere avstanden selv..

Uansett så synes jeg det skal være opp til hver enkelt mamma hva hun synes er akseptabelt ifht seg og sitt barn når det gjelder folk som nesten går oppi vogna.

Skrevet

Jeg hadde det på vogna med første, og blir å bruke den på nr to også, men fordi den var festet på min vogn når jeg var liten og syns det er stas og liker å ha noe som går igjen:) tror ingen reagerte på det når jeg hadde dn med første, men jeg fikk unge tidlig på vinteren og de kunne jo bare prøve å finne fram til babyen inntulla og borte i vogna, flere minusgrader og kald vind når vi var ute å trilla, ingen som gjor det, hvertfall ikke noen med fornuft i hode:)

Skrevet

skiltet vil jeg ikke si noe fra eller til om, for det har jo vert vanlig med et rødt hjerte det har sått rør meg ikke på, reagerer ikke på det....men jeg reagerer på folk som bøyer seg ned i en barnevogn og tar i en baby uten og spørre foreldre først, det er det samme om det er tante onkler eller helt fremmede.....det er jo ikke folkesikk, eller????

Skrevet

skiltet vil jeg ikke si noe fra eller til om, for det har jo vert vanlig med et rødt hjerte det har sått rør meg ikke på, reagerer ikke på det....men jeg reagerer på folk som bøyer seg ned i en barnevogn og tar i en baby uten og spørre foreldre først, det er det samme om det er tante onkler eller helt fremmede.....det er jo ikke folkesikk, eller????

Er det virkelig det samme for deg om det er en fremmed eller ditt eget søsken som stryker babyen din over kinnet? Er det vanlig å spørre nær familie om det er greit å ta på babyen?

Jeg spør før jeg løfter babyer (i familien) utav vogn/bilstol/whatever, og lar være å ta på en baby jeg ser at sover. å spør før jeg hilser på en våken baby er unaturlig, jeg vil faktisk bytte et forhold til babyen også. Det er da min nevø/niese det er snakk om!

Jeg har aldri sett et slikt skilt, og det hadde aldri falt meg inn å ha et slikt på vogna heller. Ikke er jeg vant med at fremmede skal på død og liv ta på babyer heller.

Skrevet

Er det virkelig det samme for deg om det er en fremmed eller ditt eget søsken som stryker babyen din over kinnet? Er det vanlig å spørre nær familie om det er greit å ta på babyen?

Jeg spør før jeg løfter babyer (i familien) utav vogn/bilstol/whatever, og lar være å ta på en baby jeg ser at sover. å spør før jeg hilser på en våken baby er unaturlig, jeg vil faktisk bytte et forhold til babyen også. Det er da min nevø/niese det er snakk om!

Jeg har aldri sett et slikt skilt, og det hadde aldri falt meg inn å ha et slikt på vogna heller. Ikke er jeg vant med at fremmede skal på død og liv ta på babyer heller.

tror du misforsto meg litt:) jeg synes at man skal spørre foreldre om mans ska ta opp en unge fra en vogn eller uroe babyen, er han `\ hun våken så må jo nær famile få ta i ungen....uttrykte meg litt unyansert.....har jo vert borti før at nære slekninger vekker baby like etter jeg har strevet og fått babyen til å såve, var mer i de baner jeg tenkte da....og jeg ser at du lar være barn som sover :) det jeg også mener:)

Skrevet

Hva er meningen med det skiltet egentlig? Hvis det er nostalgisk, hva var da den opprinnelige meningen? Hvorfor kom noen på å skrive det på at skilt i det hele tatt, liksom? Har aldri sett dette før..

Skrevet

Hva er meningen med det skiltet egentlig? Hvis det er nostalgisk, hva var da den opprinnelige meningen? Hvorfor kom noen på å skrive det på at skilt i det hele tatt, liksom? Har aldri sett dette før..

husker 70-80 talet hang det noen små røde hjerte på kalesjen på en del vogner" rør meg ikke", tenkte mer på dem som pynte jeg, for det er jo ikke vanlig og uro et barn, men skiltene har heller ikke jeg sett......

Skrevet

husker 70-80 talet hang det noen små røde hjerte på kalesjen på en del vogner" rør meg ikke", tenkte mer på dem som pynte jeg, for det er jo ikke vanlig og uro et barn, men skiltene har heller ikke jeg sett......

Jeg tror du har helt rettmamma3333.

Jeg føler også det er litt mer koselig ment, som i "la meg sove i fred"-aktig. Tror ikke det er ment helt bokstavelig..

.. Jaja det er jo ikke så viktig. Jeg ble bare litt engasjert, siden mamma nettopp fant mitt gamle hjerte på loftet til meg :-)

Skrevet

Jeg tror du har helt rettmamma3333.

Jeg føler også det er litt mer koselig ment, som i "la meg sove i fred"-aktig. Tror ikke det er ment helt bokstavelig..

.. Jaja det er jo ikke så viktig. Jeg ble bare litt engasjert, siden mamma nettopp fant mitt gamle hjerte på loftet til meg :-)

så gøy da og finne igjen sånn:) var nok mest bare en koslig gest ja, og normene i samfunnet sier vel at du stormer ikke frem til en barnevogn uasnsett skilt eller ikke skilt, har ikke ramma meg inn og se ned i en vogn uten at jeg hadde spurt den som hadde vogna med seg om det var greit:)selv om det var min søster eller bror som hadde med seg vogna, ville jo ikke uroe en som nettopp hadde sovna eller en som skulle sovne:)
Skrevet

Jeg syns bare hele skilt greia er rar jeg.

Og ja, som du skriver, jeg syns egentlig mest det virker frekt.

Men som du også sier, du bryr deg ikke om det, og det er jo helt klart opp til deg hva du vil gjøre.

Jeg har aldri sett et slikt skilt, men derimot har jeg sett et hjerte i plusj om hang ivognen, som det stod samme tekst på.

Men det var ikke lett å se, og det var vel egentlig mer for barnets oppmerksomhet? Veldig søtt, og mindre avskrekkende enn et skilt ihvertfall.

Men nå syns jeg skilt på barenvogn i det hele tatt er rart uansett.

Er det seriøst noen som trenger et skilt for å vite at de ikke skal røre baby?

Jeg har aldri opplevd at noen har tatt på min baby, ever, når de har ligget i vognen.

Derimot har kjente (ikke ukjente) kikket forsiktig inn i vognen, etter å ha spurt om lov.

Så for meg virker det bare frekt.

Skrevet

Nope jeg går heller for retro versjonen "You breake it, you buy it"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...