Gå til innhold

Time out?? Hva er dibdamene sin mening om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så inne på Kvinneguiden at det var en debatt om akkurat dette..

Har dere praktisert en slaks time out?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei- kan du like så godt sette de i skammekroken syns jeg!

Hva med god gammeldags kommunikasjon? Blir jo en veldig ovenfra- og- ned- holdning fra foreldrenes side syns jeg. Eller maktdemonstrasjon om du vil..

Nei- syns det er bedre å snakke med barna når de ikke hører/ slår seg vrang/ gjør noe de ikke skulle ha gjort. Forklare hvorfor man ikke skal gjøre som de har gjort og kanskje finne årsaken til at barna gjør som de gjør.

Om et barn gjør noe galt så er jeg helt for at de skal få en konsekvens, men jeg mener at det må være noe som har med saken å gjøre. Ikke bare sette de i "time out" uansett hva de har gjort. Hva godt kommer ut av det?

Skrevet

Nei, det har jeg aldri brukt og kommer aldri til å bruke.

Har fire barn som alle trenger oppdragelse tilpasset sin egen personlighet, men timeout er etter min oppfatning helt unødvendig i et normalt hjem med grei kommunikasjon og respekt.

Skammekroken er avleggs og brukes av ekstremtilfeller på TV, ikke i normalt fungerende hjem.

Skrevet

Nei- kan du like så godt sette de i skammekroken syns jeg!

Hva med god gammeldags kommunikasjon? Blir jo en veldig ovenfra- og- ned- holdning fra foreldrenes side syns jeg. Eller maktdemonstrasjon om du vil..

Nei- syns det er bedre å snakke med barna når de ikke hører/ slår seg vrang/ gjør noe de ikke skulle ha gjort. Forklare hvorfor man ikke skal gjøre som de har gjort og kanskje finne årsaken til at barna gjør som de gjør.

Om et barn gjør noe galt så er jeg helt for at de skal få en konsekvens, men jeg mener at det må være noe som har med saken å gjøre. Ikke bare sette de i "time out" uansett hva de har gjort. Hva godt kommer ut av det?

Dette er jeg veldig enig i! Jeg bruker å ta ungen med meg på kjøkkenet eller gangen eller en eller annet plass hvor det er rolig, da er det så mye enklere å snakke med han, å få han til å roe seg ned! Enn i stua der både lillebror, leker og tv er..

Skrevet

Så inne på Kvinneguiden at det var en debatt om akkurat dette..

Har dere praktisert en slaks time out?

Mer arbeid enn det er verdt oppdragelsesmessig sett.

Tull, det er vel det jeg syns om det hele. Også i "ekstremtilfeller", som en her nevnte. Det er tull, fra ende til annen.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere gidder bry dere. Alle har sin måte å oppdra på. En time-out er da ikke skadelig for et barn. Så hva er det som er så forferdelig galt med at noen bruker det? Og vil tro de fleste som bruker det, prater med ungen etterpå, og forklarer hvorfor ungen satt der osv. Det gir jo ungen tid til å sitte i fred og tenke over det hn nettopp gjorde.

å nei, jeg bruker det ikke. Men klarer ikke skjønne hvorfor dette er sååå forferdelig, som det virker som at mange skal ha det til. Hadde ikke følt meg så fæl om jeg brukte det egentlig.

Synes det er verre med foreldre som ikke gir barna sine konsekvenser. Det ødelegger ihvertfall et barn mye mer.

Skrevet

Innimellom har barnet mitt behov for å bli satt ut av en vond situasjon. Går det over streken, må barnet sitte for seg selv et par min. Barnet sitter ikke alene,men har oversikt over alt som skjer. Fungerer helt fint for oss. Vi har ikke klem og unnskyld og den pakka der. Men jeg forklarer hvorfor og barnet får alltid en advarsel først.

Skrevet

Har ikke praktisert time-out, men vår datter har fått beskjed om å gå et annet sted hvis hun er urimelig sur eller sutrete f.eks. Da tar hun seg en liten sving rundt i huset og kommer blid tilbake. (4 år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...