Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Vi har vært nødt til å begynne å spare nå og nå ser jeg virkelig hvor godt man har levd:P Vi har hatt 200-300 kroners middag hver dag, og nå har jeg handlet for 700 kroner denne uka(da har jeg kjøpt bleier o.l også..) utrolig hvor mye som er mulig å kutte.... tar gjerne imot tips også
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Vi bruker vel ca 12.000,- i mnd på matbutikken (inkl bleier, vaskemidler osv) Vi flotter oss på ingen måte, men spiser ganske sunt og en del frukt. Er to voksne og fire barn, to små og to mellomstore spisehester Beste tips er å lage en plan over hva dere skal ha til middag hele uken og handle bare en gang i uken. Mye å spare på å bake brød selv, brød er dyrt. Vi har investert i to frysere og handler mye på salg, er det 40% på Findus fyller vi frysa med alt fra torskefileter til fiskegrateng, er det tilbud på kjøttdeig handler vi mange pakker osv. Minst 2-3 ganger i uken har vi middag fra frysa og handler bare tilbehør.
Gjest irismor Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Planlegg ukesmenyer. Skriv handleliste og følg den slavisk. Handle inn stort en gang i uken og fyll på med evt brød.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Jeg har brukt 544 kroner på mat i løpet av de siste 7 dagene. Mannen min har også kjøpt noe, men jeg vil tro vi er under 1000 til sammen. Vi har ett barn på 6 år.
soleia Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Me er to vaksne og to små, og brukar ca 1000 - 1200 kr i veka på daglegvarer. Mannen får lønnstrekk for lunsj, så det er utanom. Lurer på kva slags middagar de har, som klarar å bruke 200 - 300 på kvardagsmiddag? kor mange er de i familien? Eg som syntes Rema sin reklame med middag for under 100 lappen er teit, for det er ytterst sjelden me brukar så mykje på ein kvardagsmiddag. Eg ser ofte etter tilbud og fyller opp i frysaren, kjøper feks ikkje laks og annan fisk utan at det er på tilbud. Findus har ofte 40%tilbud, denne veka på Spar. Me brukar ellers mykje frosen kyllingfilet og kyllingkjøttdeig. Riven og skiva ost er mykje dyrare enn heil, så ein kan godt kjøpe ost på tilbud, rive i foodprosessoren og fryse ned. Eg planlegg middagar gjennom veka og handlar som regel to gonger for veka.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Mellom 900-1600 i uka, dette inkluderer alt av godis, frukt, grønt, middager, bleier, vaskemidler etc. Da lever vi veldig godt, hvis vi virkelig prøver å spare, og tenker litt nøye Det beste sparetipset for mat/husholdning må jo være å handle en gang i uka og da sette opp middagsliste for hver dag en hel uke. Der har vi spart i snitt 7500 kr i mnd..det blir en fin sum ila et år det altså
SmellyCat Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Aaaalt for mye, men vet faktisk ikke. Samler kvitteringer som bare det nå, for å få oversikt. Men vet vi lever godt. Skal snart kjøpe hus og føler jeg må ta litt mer kontroll på utgiftene og se på hva vi faktisk bruker i uken og mnd. Veldig store forskjeller i slike tråder, så blir spennende å se hvor vi lander
Gjest Heartbroken Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Der aner jeg faktisk ikke, men etter et raskt overslag tror jeg at ca 2000-2500 hvertfall ikke er å ta for hardt i. Da er vi to voksne og to store barn.
PeppaPig Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Vi har et altfor høyt forbruk. Vil tippe at vi har brukt ca 6000kr i måneden på mat. Gudene må vite hva vi spiser for de penga :/ Som Bøtteballetten driver jeg nå å samler på alle kvitteringer for å se hvor egentlig pengene går og ikke minst hvor vi kan spare inn. Vi er en av de som har handlet hver dag/annenhver dag og da flyr jo bare pengene for man plukker ofte opp mer enn da man egentlig trenger. Så her skal vi gå over til ukeshandling, og bare spe på med evnt melk og brød om det trengs. Vi skal også bli flinkere til å handle inn på tilbud og fryse ned. Her vi bor nå så har ikke det vært mulig da fryseren blir full av en pakke fiskegrateng. Men etter at vi har flyttet så har vi fått nytt kjøleskap og fryser og har absolutt plass til å fryse ned ting
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #11 Skrevet 20. januar 2012 Vi ligger på ca. 7000 kr i mnd. To voksne og to barn.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 1500-2000 per uke, 2 voksne og 4 barn. Ukeshandler, og da er det bare såvidt jeg får plass til alt i en handlevogn.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #13 Skrevet 20. januar 2012 1500-2000 per uke, 2 voksne og 4 barn. Ukeshandler, og da er det bare såvidt jeg får plass til alt i en handlevogn.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #14 Skrevet 20. januar 2012 Vi er 2 voksne og 3 barn og bruker ca 2000 i uken på mat (gjelder også barnemat på glass, bleier og andre husholdningsartikler).
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #15 Skrevet 20. januar 2012 Vi har vært nødt til å begynne å spare nå og nå ser jeg virkelig hvor godt man har levd:P Vi har hatt 200-300 kroners middag hver dag, og nå har jeg handlet for 700 kroner denne uka(da har jeg kjøpt bleier o.l også..) utrolig hvor mye som er mulig å kutte.... tar gjerne imot tips også 200-300 kr per middag hver dag? Hva spiser dere da, og hvor mange er dere? Til sammenligning: I går hadde vi stekt laks i sesamfrø med blomkål, gulrøtter og agurk til middag. Laksefiletene koster 29 kr for 4 stk, vi bruker 3: Pris: 21,75 kr Grønnsaker: Blomkål koster litt, men tilsammen er det nok under 30 kr for alle grønnsakene. Sesamfrø og smør til steking er knapt nok en registrerbar utgift. Vi ligger altså på rundt 50 kr for en deilig og mettende middag til en familie på tre. Hvordan går dere egentlig fram for å bruke det seksdobbelte? Trøfler og safran hver dag?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 20. januar 2012 #16 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Vi bruker ca 12 000 kr i måneden (av og til 13 000 kr, f.eks dersom det er bursdager), så det blir vel omtrent 3000 kr pr uke. Dette inkluderer andre husholdningsprodukter som vaskemidler, tannkoster osv også da, ikke bare mat. Vi er to voksne og fire barn, men to av barna spiser jo like mye som (eller mye mer enn) en vanlig voksen. Vi har forsøkt å spare og stramme inn, men vi klarer det faktisk ikke med mindre det skal gå utover enten ernæringen, eller tiden med barna. Vi kunne f.eks byttet fra fullkornsbrød til kneipp, men kneipp er jo ingen næring i. Eller bakt selv, men dette er det knapt med tid til (er mye heving, og vi har ikke plass til oppbevaring heller av mange brød der vi bor nå). Det er mye dyrere for fullkornspasta enn vanlig pasta, men vanlig pasta finnes jo ikke sunt. Osv. å bruke 200 kr på en middag er overhode ikke noe problem, men vi bruker vel normalt rundt 120-130 kr på en vanlig middag. Det som det går mest penger til er brød, melk, youghurt, egg, pålegg, frukt og grønnsaker. Vi er så utrolig heldige at barna våres er kjempeglad i grønnsaker, salat og frukt og spiser masse av dette, men det koster også penger. Og så går det en del på husholdningsprodukter. Det går en del vaskepulver, koster litt å bytte ut 6 tannkoster hver til annenhver måned osv. Middagslister, ikke handle når man er sulten osv er gode tips dersom man har plass til å handle mye mat på en gang og har tid til å handle rett etter et måltid når man er mett ;-) Endret 20. januar 2012 av Alva♂♂♂♀
Vossafår Skrevet 20. januar 2012 #17 Skrevet 20. januar 2012 1200,- kr pr uke ca. Inkl husholdningsart, bleier, barnemat, tja alt vi trenger som kan handles på rema kjører på med rimelige varianter der det går og ukeshandling.
3 nøtter til Askepott Skrevet 20. januar 2012 #18 Skrevet 20. januar 2012 2000-2500 i uka bruker vi. Er 2 voksne og en baby på 11 mnd.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. januar 2012 #19 Skrevet 20. januar 2012 Vi har vært nødt til å begynne å spare nå og nå ser jeg virkelig hvor godt man har levd:P Vi har hatt 200-300 kroners middag hver dag, og nå har jeg handlet for 700 kroner denne uka(da har jeg kjøpt bleier o.l også..) utrolig hvor mye som er mulig å kutte.... tar gjerne imot tips også vi bruker vel i overkant av 1000 kr uka på mat. Da sparer jeg ikke føler jeg, og vi har et sunt kosthold. Hvordan klarer du å lage middag til 200-300 kr på en dag? Har dere 14 unger?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #20 Skrevet 20. januar 2012 1000 allefall! Noen ganger 1500. Kjøper billige middager, og handler mye billige produkter. MEN bruker mye penger på brus og slikt...også litt penger på frukt,yoghurt og biola..det er dyrt.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #21 Skrevet 20. januar 2012 Når man har fire barn, og to av dem er idrettsgutter i verste voksealder er det ikke noe problem å bruke penger på mat altså. Uansett om vi har ris, pasta eller poteter går det ganske mye av det, grønnsaker er ikke veldig dyrt, men til en middag går det f.eks 7-8 gulrøtter og et hode med blomkål. Så er det kjøttet eller fisken da. Guttene mine klarer seg ikke med en fiskefilet altså, de spiser ihvertfall 2 hver og det gjør mannen min også, da er vi oppe i 9 fileter om jeg og de to andre barna tar en hver. Skal vi lage middag med kjøttdeig må vi ha to pk, skal vi ha kyllingfilet går det minst 1 kilo kylling... I tillegg går det to brød i døgnet, alle de skivene skal ha pålegg. Alle skal ha et par frukt om dagen, det går minst 2, gjerne 4 beger yoghurt om dagen. Så er det melk, litt frokostblanding o.l. Vi har som regel juice og de fleste i familien drikker et glass juice i løpet av dagen.. Har i tillegg en bleieunge, så det blir penger av dette altså. Er ikke noe problem å lage middag for under 100 kr når man har et barn i barnehagealder, men når man har fire barn og to av dem ganske store, da blir det vanskeligere... Når ungene er slanke som antiloper og har en forbrenning som et damplokomotiv pga idrett og at de er i vekst kan man ikke akkurat si nei til en porsjon ekstra mat heller synes jeg, de trenger jo maten.
Gråsonen Skrevet 20. januar 2012 #22 Skrevet 20. januar 2012 Bruker ca 1000 kr i mnd. inkl. bleier, vaskemidler. Kjøper også endel frukt og bær og fyller alltid skuffene med grønsaker. Handler aldri på Meny, holder meg til kiwi og rema! Hender jeg handler grønsaker og frukt på ICA siden de har et mye bredere utvalg. I snitt ca 4500 kr i mnd på mat til 3 personer hvor den ene spiser opp 1 brød ila to dager. ( baker mye selv. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå