Gå til innhold

Ser barna mine 10 -30 min per dag, hvis jeg er HELDIG! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da minsten (18) mnd begynte i barnehage, fikk jeg meg jobb i butikk 80% men jeg har jobbet høyere prosent enn dette.

Har lang reisevei - tar buss og tog + går 10 min for å komme til jobb og hjem igjen.

Jeg tenkte at dette ville gå fint, men jeg rekker jo ikke hjem til barna mine før de enten er lagt eller skal legge seg om 10-30 min etter at jeg har kommet inn døren.

Jobber utrolig dumme tider slik at jeg heller ikke får morgenen med dem. Denne situasjonen kommer ikke til å fungere lenge, det kjenner jeg nå. Bør jeg skjerpe meg og bare la det stå til eller finne meg en ny jobb? Hvem som ikke ser barna sine mer enn den lille tiden hver dag da, det går hvert fall ikke for meg. Jeg har vondt av minstemann som nesten alltid sover når jeg kommer. Det er med eldstemann jeg får litt tid...

Hjelp meg - what to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenn etter hva som føles mest riktig for deg og se det opp mot reelle muligheter for å få familieøkonomien til å gå opp.

Du sier jo selv at situasjonen ikke kommer til å fungere særlig lenge, så da blir spørsmålet: er du 100% avhengig av denne jobben, eller kan du tåle å vente litt til på en som passer dere bedre?

Føler virkelig med deg, LettBris!

Skrevet

jeg har ingen løsning desverre. Jeg har det ikke like ille som deg jeg får sett ungen ca 2 timer hver dag men jeg greier ikke konsentrere meg på jobb siste timen fordi jeg føler jeg ser h*n altfor lite og får dålig smmvittig het og da blir man jo dårliger både mor og arbeidstaker.

Det er jo liksom ikke bare bare og si opp jobben sin heller. Neimen om jeg vet, hardt er det uansett og i bunn og grunn ville jegvel bare si at jeg tenker på deg.

Skrevet

Jeg jobber i butikk og hater arbeidstidene selvom jeg jobber ganske redusert og ikke har så lang reisevei. Vi har god tid om morgenen og jeg leverer ungene hver dag før jeg drar på jobb, så vi får tid da. I tillegg kommer jeg sent hjem bare et par dager i uka fordi jeg jobber redusert. Jeg syns nesten det verste er å jobbe lørdager.

Jeg tenker stadig vekk at det hadde vært godt å få seg en annen jobb, men problemet mitt er at jeg har studert flere år for å bli det jeg er og trives med å jobbe med det bortsett fra arbeidstidene. Hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å jobbe redusert og ikke hadde hatt den utdanningen jeg hadde hatt, så hadde jeg nok funnet meg en annen jobb i stedet for.

Skrevet

Jeg hadde aldri kunnet jobbet slik at jeg så barna så lite, når det tydeligvis er sånn hver dag. Hadde det vært bare en eller to dager i uken det hadde blitt sånn så hadde det vært bedre. Er det virkelig ikke mulig å få bedre arbeidstider?

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å ha det sånn, så skjønner deg godt. Det hadde vel gått for en kort periode, men ikke noe fast.

Innser at jeg er heldig som kan jobbe bare 50%, og har kort vei til jobb.

Skrevet

Jeg hadde definitivt sett etter en annen jobb! Eventuelt mef kortere reisetid.

Skrevet

Jeg ville funnet meg en annen jobb. Jeg hadde aldri klart å ha det slik (og jeg tror ikke barna har det bra heller).

Skrevet

annenhver uke ser jeg barna ca 1 time daglig, på morgenen før jeg leverer de i barnehagen. Andre uken er det fra ca 4 timer, på ettermiddag/kveld. Og i helgene såklart.

Om du er ansatt i 80% trenger du jo ikke jobbe mer. Om dette ikke funker så ville jeg ha forsøkt å finne en annen løsning. Ny jobb, redusere mer eller flyttet så ikke så mye tid går bort i reising.

Jeg tror ikke barna dine får store traumer av dette, om du bare er ordentlig tilstede når du er der.

Skrevet

Jeg ville helt klart funnet meg en annen jobb hvis det ikke finnes andre muligheter.

Er det ikke mulig å få til en annen jobbplan slik at du får enten morgen eller ettermiddag med barna da? Ellers så ville jeg insistert på å kun jobbe 80 %.

Skrevet

Jeg hadde begynt å se meg om etter en ny jobb. Se på økonomien deres, trenger du å jobbe fullt? Det er en periode i livet når barn(a) er så små, og det er vondt å bli spist opp av dårlig samvittighet. Man har vel også fått dem for å være der mest mulig for dem.

Følg hjertet ditt, og finn en jobb som passer bedre og som er nærmere. Bare bestem deg for det, og jobb mot det målet, så er du der snart og alle får det bedre.

Skrevet

Da minsten (18) mnd begynte i barnehage, fikk jeg meg jobb i butikk 80% men jeg har jobbet høyere prosent enn dette.

Har lang reisevei - tar buss og tog + går 10 min for å komme til jobb og hjem igjen.

Jeg tenkte at dette ville gå fint, men jeg rekker jo ikke hjem til barna mine før de enten er lagt eller skal legge seg om 10-30 min etter at jeg har kommet inn døren.

Jobber utrolig dumme tider slik at jeg heller ikke får morgenen med dem. Denne situasjonen kommer ikke til å fungere lenge, det kjenner jeg nå. Bør jeg skjerpe meg og bare la det stå til eller finne meg en ny jobb? Hvem som ikke ser barna sine mer enn den lille tiden hver dag da, det går hvert fall ikke for meg. Jeg har vondt av minstemann som nesten alltid sover når jeg kommer. Det er med eldstemann jeg får litt tid...

Hjelp meg - what to do?

Hvor lang tid bruker du på reisen til og fra jobb?

Skrevet

Hjelp meg - what to do?

Hvor lang tid bruker du på reisen til og fra jobb?

Takk for mange gode svar som er til hjelp. Jeg vet innerst inne at å finne seg en ny jobb blir det som vil fungere best for alle.

Jeg bruker forresten 15 min med buss, 20 min med tog og 12 min til fots for å komme til jobb. Og når jeg ikke toget er det 15 min dødtid i tillegg. Så det går en times tid... Og så er det det samme hjem igjen.

Skrevet

Hm.. da har du veldig merkelige arbeidstider om du ser ungene så lite og jobber opp mot 100%..

Både jeg og min mann har begge 100% stillinger og har 1 time til jobb hver vei. Den ene leverer og den andre henter, dvs at en av oss har morgenen og en ettermiddagen frem til 17.30. Etter det er som oftest begge hjemme med barna.

men jeg bare tenker, du jobber vel ikke mer enn 8 timer per dag, og da er du vel hjemme på morgenen eller på ettermiddagen, du har vel ikke fri noen timer midt på dagen så du jobber fra 7 til 19?

Du har all min sympati, altså, det er ikke det... om man ikke får det til å gå opp er det noe herk... kanskje greit å se litt på arbeidstidene med sjefen?

Skrevet

Jeg måtte dra til jobb kl 7 med buss og var hjemme ca 1730-1800 hver dag.

Jeg byttet jobb og fikk jobb 7 minutter fra hjemmet. Med lederansvar betyr det noe ekstra jobb, men nå drar jeg på jobb kl 0745 og henter bhg/skole kl 1700. Det er mye bedre :-)

Da må jeg jobbe litt hjemmefra på kvelder og helger for å komme i mål, men det var verd å få jobb mer nærme hjemmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...