Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jenter på 7 måneder som gulper utrolig mye, så mye at det er slitsomt.

Sluttet å amme for en måned siden og etter at de kun nå får morsmelkerstatning har de begynt å gulpe utrolig mye.

de får melk fire ganger om dagen (150 ml, 210 ml, 150 ml og 150 ml), så lurer på om de kanskje får for mye melk??

er det noen som har noen tips om hvordan man kan få slutt på gulpingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilket merke bruker du? ikke alle som tåler alt,jeg bruker nan på vesla her men flere av mine venninner som måtte bytte merke grunnet gulping..prøv deg litt fram :)

Skrevet

vi prøvde nan først men det tålte ikke vår gutt... gikk over til collet og alt ble bra :)

Skrevet

Mine jenter gulper en del også... Får Nan og har fått det fra fødselen av. De er nå 4 mnd. Burde jeg prøve et annet merke også? De får ikke vondt i magen av den, og bruker derfor sjelden malt i.

Skrevet

Gutten min har prøvd både NAN og Hipp, og gulpet betraktelig mer når han fikk nan - så derfor bruker vi hipp. Men han gulper fortsatt om vi ikke er nøye på raping under og etter måltidet.

Skrevet

Sluttet å amme for en måned siden og etter at de kun nå får morsmelkerstatning har de begynt å gulpe utrolig mye.

de får melk fire ganger om dagen (150 ml, 210 ml, 150 ml og 150 ml), så lurer på om de kanskje får for mye melk??

Skulle gjerne hatt tips om det jeg også, ja. Jenta vår er 6 måneder, og gulper mye - faktisk mere nå når hun har begynt å få fast føde enn da hun bare fikk mm. Det lukter gulp av stort sett det meste her - samme hvor mye vi vasker tepper og klær. Hun har begynt å bevege seg rundt på gulvet, og det er mange ganger for dagen hun gulper og så ligger og gnir det utover etterpå. Setter vi henne opp, får hun fanget fullt av gulp. Begynner å bli litt sliten av dette nå.

Hun har gulpet mye siden fødselen av, og jeg trodde det skulle avta når hun begynte med mat - for det har det gjort med de andre barna våre. Vi har redusert porsjonene med grøt/ frukt nå, og da ser det ut til at problemet blir noe mindre. Men vi må da gi henne større porsjoner enn smaksporsjoner etter hvert...

Gode råd mottas med takk!!

Skrevet

Stort problem med gulping her og, har hatt det siden hun var to uker gammel, hun får morsmelk og nå får hun litt grøt en gang for dagen. Hun er 5 1/2 mnd gammel nå, folk jeg har snakket med sier at det gir seg rundt ett års alder, men supert viss det kommer noen gode råd her, for jeg har ingen gode råd, er bare fortvilet og lei av at alt blir gulpet ut. Er ikke koselig å kle vesla med kjole og fine klær når jeg må ha smekke utenpå......

Skrevet

Stort problem med gulping her og, har hatt det siden hun var to uker gammel, hun får morsmelk og nå får hun litt grøt en gang for dagen. Hun er 5 1/2 mnd gammel nå, folk jeg har snakket med sier at det gir seg rundt ett års alder, men supert viss det kommer noen gode råd her, for jeg har ingen gode råd, er bare fortvilet og lei av at alt blir gulpet ut. Er ikke koselig å kle vesla med kjole og fine klær når jeg må ha smekke utenpå......

Hadde det bare hjulpet med smekke også, men jenta vår får jo gulp i fanget og oppover armene også. Hmm, kanskje malerforkle klarer å ta imot det meste ;)

Skrevet

Bytt merke.

Gulper de like mye av stortsett alle merkene du får kjøpt i dagligvarebutikkene gå på helsekost og prøv Holle, her gikk det fra sprutgulping til full stopp på gulping.

Eventuelt begynne med grøt

Det er de eneste rådet jeg har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...