Gå til innhold

er dere begynt med vitaminer september damer?


marguritten

Anbefalte innlegg

jeg tar om morgenen

1 mulitivitamin

2 kalk

2 d vitamin

1 b12

1 folat/folin

2 tran tab

 

å om kvelden

1 jern.

 

men jeg har fått en slankeoperasjon...så derfor må jeg spise så mange vitamintabeletter..

å jeg vet enda ikke om noe skal dobbles..... men håper det ikke..

syns det er nok vitaminer i min kost nu :)

 

jeg hadde en vennine som ble gravid etter en slankeoperasjon,, å hennes "vitamin lager" ble nesten tømt pga graviditeten.. noe jeg håper ikke skjer med meg.

 

 

hva spiser dere av vitaminer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj! Orker du frokost etter alle de pillene der om morgenen? ;)

 

Jeg tar folat, har gjort det en stund, og ellers har jeg begynt med en multivitaminpille hver dag. Spiser mye fisk, så tran hopper jeg over med god samvittighet.

Sist jeg var gravid tok jeg ikke noe mer en folat, men har hørt at det kan bidra til mindre kvalme hvis man tar multivitaminer helt fra starten.

Vet ikke om det stemmer, men tar ikke sjansen på å gå glipp av det hvis det er noe i det, hater å være kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare folat og tran :)

Men kanskje det er lurt å ta noe mer?

Skal spør legen min på tirsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trenger ikke noe frokost når jeg har spist mine piller :)

 

men hva er forskjellen på gravitamin og vanlig vitaminpille?

kan ikke forestille meg at jeg skal over til gravitamin,når jeg tar så masse ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Gravid (kosttilskudd pakken).

 

Jeg tar også denne pakken.... Og har gjort det en god stund. Begynner å bli lei av å ta dem;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar kun folat. :) Skal kanskje begynne med jern, men vil snakke med legen først. Har lyst å starte med tranebær kaplser (helsekost) mot uvi og, men vil snakke med legen først om det og.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar folat og multivitamin, også spiser jeg minst en skive makrell i tomat...jeg har litt pille vegring pga mye medisiner som liten så jeg tar minst mulig....men jeg fyller opp lagrene så godt jeg kan nå mens jeg ikke er kvalm...tror nemlig kvalmen kommer snart slik som sist! Og da er det nesten sjanseløst, for pillene kommer bare op igjen...så begynner jeg pån igjen når kvalmen gir seg..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar også en variant av GRAVID multivitamin og tran...pluss ingefær kapsler mot kvalme...de funker ikke i dag kan jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar kun folat. :) Skal kanskje begynne med jern, men vil snakke med legen først. Har lyst å starte med tranebær kaplser (helsekost) mot uvi og, men vil snakke med legen først om det og.. :P

 

Hei :) Eg har hørt at man ikkje skal ta tranebærkapsler når man er gravid så sikkert lurt å høre med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...