Gå til innhold

Ville dere sendt barnet til besteforeldrene med feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt i en bursdag som vi har gledet oss veldig til, men jenta på 2 har blitt syk. Begynner å bli pigg, men har fremdeles feber. Hun skulle egentlig sove hos sine besteforeldre fra i morgen til lørdag, men har avlyst det. Ville dere sendt barnet ditt bort hvis i denne situasjonen hvis hun var pigg, men litt feber...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det tror jeg nok. Hun kan slappe av like godt hos momo som hos meg. Men klart, det kommer jo ann på hvor syk hun er. Men hvis hun er på bedringensvei tror jeg at jeg hadde gjort det.

Skrevet

Vi ser det i hvert fall an hvordan natten blir. Hun sover veldig dårlig når hun er syk og hvis hun sover hele natten gjennom så er hun virkelig på bedringens vei.Hmmmm, ble vanskelig dette...

HI

Skrevet

Det kommer an på to ting; barnets almentilstand, og barnets forhold til besteforeldrene :)

Jeg har sendt syke barn til besteforeldre når de har vært syke før jeg, men da har jeg jo vært trygg på at barnet har hatt det godt likevel! Skikkelig syke barn vil jo helst være hos mamma da (hvertfall mine) ;)

Men så lenge jenta virker pigg så hadde jeg nok gjort det ja.

Skrevet

Jeg har sendt barn som er nestenfriske til besteforeldre (nesten) uten dårlig samvittighet. Mine barn elsker å være hos besteforeldrene og syns det er helt greit å være der selvom de er litt syke også.

Skrevet

Ja, så lenge barnet og mormor vil. Mormor her er mye mer dullete med barna enn vi er, så jeg vet at barnet hadde hatt det like godt der. OGså kjenner de selvsagt mormor veldig godt da.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke. Mest med hensyn til besteforeldrene... Sykdom kan snu fort og feberen kan komme tilbake.

Men jeg er hønemor de lux da ;-)

Skrevet

Det har jeg gjort opptil flere ganger. Det er ofte besteforeldre som passer dem når vi jobber og ungene er syke.

Som de andre over her sier, avhenger det jo selvfølgelig av hvordan forhold ungene har til besteforeldrene.

Skrevet

Ja, det kunne jeg absolutt ha gjort. Nå har begge mine barn kjempe godt forhold til mine foreldre og de er mye mer tålmodig og dullete enn det jeg er når de er syke...

Skrevet

Uten tvil. Forutsatt at mamma/svigermor synes det er greit ;)

Skrevet

Hadde snakket med besteforeldrene først og hørt hva de ville, mine barn vil til besteforeldrene selv om de er syke. Blir de syke hos besteforeldrene så vil de helst bli der istede for å hjem, for besteforeldrene har tid til å bare kose med de. Her hjemme er det alltid noe som må gjøres slik at vi ikke kan sitte og kose oss hele tiden. Andre unger som trenger hjelp til noe, mat og annet som må gjøres.

Skrevet

Ja det hadde jeg gjort, min far er antagelig flinkere med syke barn enn det jeg er :) Men hadde selvsagt avklart at det er greit for besteforeldrene først,

Skrevet

Det hadde jeg gjort, hvis besteforeldrene synes det var greit og ungen var pigg med litt feber...

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Skrevet

Hvis det var et betydelig "på bedringens vei" kunne svigers passet barnet. Ellers ikke..

Skrevet

Ja, det har vi gjort flere ganger. Barna syns ikke det er noe problem, og de har et veldig nært forhold til besteforeldrene sine.

De har ikke vært styggsyke da, for da er vi selvfølgelig hjemme med de selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...