Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 oi oi oi, i dag merket jeg virkelig at gutten kan trasse!! Han er 3,5år å har bestandig vært så enig med oss, blid og fornøyd.. Meeen.. Dagen startet med at han NEKTET å kle på seg buksa, den var så forferdelig kald, skjønner dere.. Sååå skulle vi kle på sko å kjøre til barnehagen, men neida! Han likte ikke skoene sine, de var for varme, å svarte. Han ville ha de orange som lå i barnehagen. Når jeg tilslutt hadde fått på han skoene å kommet oss ut, så tar han av seg skoene ute, for han ville gå i snøen med strømpebuksa. Så jeg bar han i bilen, kjørte til barnehagen. Når jeg kåm å henta han i barnehagen, så sa de at han hadde vært såå snill! vært flink å spise mat å gå på tur etc. Sååå kom vi hjem, skulle lage middag (spaghetti og kjøttsaus), noe han liker kjempegodt, men ikke i dag, selfølgelig. Han bare satt på stolen ved matboret uten å røre noen ting av middagen. Siden han ikke spiste middag, ble det ikke noe barnetv heller, å det var jo HELT forferdelig! - Det går vel over! jaja, nå er det snart kveldsstell Noen som har noen triks som funker i litt vrange situasjoner? God kveld damer
Eeniemeenie Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Hehehe, min er 3 år nå og veldig trassig. I bhg NEKTER hun å ta på seg vottene ute og legger seg ned og hyler når de prøver å ta de på henne, for hun kler de bare av igjen!! Henta henne idag og da ville hun ikke ha på ullsokkene i skoene, for da ble de skoene jo aaaaltfor trang da vettu ( selvom hun hadde hatt de på i hele dag) Her går det stortsett i "VIL IKKE MAMMA"! Er alene med henne så enkelte dager er jeg sliten kan du skjønne Idag spurte jeg om hun kunne holde en ting for meg, regna med hun kom til å nekte på pur trass, men så sa hun ja. Og selv sa hun; "Jeg sa ikke neeei mamma" Nesten overrasket over seg selv, hehe. Når det kommer til påkledning bare står jeg på mitt og forklarer hvorfor det er så viktig å kle på seg. Viktig å holde hodet kaldt når de trasser som mest, ellers er det jo også en daglig utfordring å takle den verste trassen.. Nei lykke til!!
Popelko Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Hehe, jeg må nesten bare være glad det ikke bare er her! Gutten min på litt over tre kan drive oss til vanvidd med trassinga si. Han skal ikke ha på klær, ikke spise, ja, han er uenig i alt om dagen. Det vi gjør er rett og slett å la han drive på så sant han ikke ødelegger ting. Vil han ikke spise, nei, da er det ikke mer mat før kveldsmaten, osv. Nekter han å kle på seg så går vi mot døra å sier at vi drar uansett,da kommer han dultendes etter og vil kle på seg likevel. Dette gjentas ganske ofte, men han begynner å skjønne tegninga. Høres kanskje grovt ut, men man må faktisk gjøre sånn for å få bukt med den trassinga. Merker at det går mye bedre, han er en mer fornøyd gutt når han får tydelige grenser. Håper dere finner noe som funker for dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå